Omakanta
Näkyykö teillä laboratoriotulokset oma kannassa?
Kommentit (18)
tuleeko sinne raskauden seuranta tiedot myös näkyviin?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:34"]
tuleeko sinne raskauden seuranta tiedot myös näkyviin?
[/quote]
Kyllä, myös neuvola laittaa tiedot.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:16"]
Eihän esim. kaikkia käyntitekstejäkään välttämättä laiteta omakantaan.
[/quote]
Kyllä tulisi laittaa, itselläni näkyy käynnit, laboratoriokokeiden arvot, reseptit, tutkimukset.
[/quote]
Eipä ole mikään pakko. Eikä myöskään laiteta, lääkäri itse päättää laitetaanko.
[/quote
Kyllä on laitettava,joka ainoasta käynnistä, ei niitä enää arkistoidakaan.
[/quote]
Haloo, tottakai ne kaikki kirjataan sähköiseen potilastietojärjestelmään, josta ne sitten siirretään Kantaan, jossa ne potilaille näkyy heidän OmaKannassa. Mutta kaikkia pieniä juttuja ei aina lääkäri sinne laita, esim. jos on uusittu joku resepti tms. Mutta kyllä ne kaikki tiedot ovat olemassa, vaikka ei Kannassa olisikaan.
Kanta.fi:ssä näkyy myös joka ainoa e-resepti, uusiminen, paljonko reseptillä jäljellä, milloin haettu ja mistä apteekista. Paperireseptejä ei näy.
Labrakokeitten vastaukset on voitu viivästyttää, jos olet menossa vastaanotolle, jotta lääkäri voi keskustella niistä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:03"]
Labrakokeitten vastaukset on voitu viivästyttää, jos olet menossa vastaanotolle, jotta lääkäri voi keskustella niistä.
[/quote]
Mitä ihmettä tuo viivästyttäminen tarkoittaa? Minä kävin tk:ssa vastaanotolla maaliskuussa ja lääkäri määräsi laboratoriokokeisiin. Niitä ei näy vieläkään, ei myöskään mitään tietoa käynnistäni. Ainoa mikä näkyy on reseptit. Kauanko "viivästyttäminen" voi kestää? En siis ole ap, enkä ole menossa vastaanotolle keskustelemaan.
Miksikähän mulla näkyy vain reseptit... Onko Varsinais-Suomen alueella potilaskertomukset sun muut ylipäätään vielä Omakannassa?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 10:13"]
Ok. Kiitos vastauksesta. Kävin HUS labotoriossa 11.6. ja vielä ei näy, mutta odotellaan. Ap.
[/quote]
Korjattu.
[/quote]
Kyllä tulisi laittaa, itselläni näkyy käynnit, laboratoriokokeiden arvot, reseptit, tutkimukset.
[/quote]
[/quote]
Ok. Kiitos vastauksesta. Kävin HUS labotoriossa 11.6 ja vielä ei näy, mutta odotellaan. Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 10:13"]Ok. Kiitos vastauksesta. Kävin HUS labotoriossa 11.6 ja vielä ei näy, mutta odotellaan. Ap.
[/quote]
No pitäisi jo näkyä, noin monta viikkoa kulunut
Ei kait siinä näy kuin terveysasemien käynnit ja siellä otetut kokeet, ei sairaalassa.
Kyllä mulla näkyy keskussairaalassa otettujen verikokeiden tulokset, totta kai näkyy.
Terv. nro 2
Jos käynnin tietoja ei näy kohtuullisen ajan kuluessa, voit ottaa yhteyttä sinua hoitaneeseen lääkäriin tai yksikköön
Mikä on tuo kohtuullinen aika?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote
Kyllä on laitettava,joka ainoasta käynnistä, ei niitä enää arkistoidakaan.