***HUHTIhurmurit viikkoon 39***
Ajattelin pistää uuden viikkopinon pystyyn. Tulkaahan huhtikuiset tänne!
Ensinnä nampulle: Harmi tollanen tuhruttelu! Itselläni ei oo kummassakaan raskaudessa ollut vuotoja. Mutta ystävälläni tuhrutteli alkuraskaudessa tosi pitkään ja terve poika syntyi! Joten koita kestää, vaikka uskon sinun olevan huolissasi. Voimia!
Meillä oli tänään np-ultra ja kyllä oli ihanaa!! Siellä se baby heilutteli ja hyöri :) Pääperämitta oli 67,7mm. Koon mukaan viikot heittivät vain yhdellä päivällä, joten laskettuaika pidetään kuukautisten mukaisessa 30.3.07. Turvotusta oli vain 1,13mm ja muutenkin kaikki näytti lääkärin sanojen mukaan oikein hyvältä. Istukka on mulla muuten takaseinässä, kun tytöstä oli etuseinässä. Tyttöä odottaessa aloin tuntea vähäsiä liikkeitä rv17, eikä ne missään vaiheessa mitään voimakkaita olleet. Nyt olen vähän aikaa kuvitellut tuntevani liikkeitä (ihan muutaman kerran), ja kai se on mahdollista kun istukkakaan ei niitä vaimenna??
Masu on jo mukavan pyöreä, enkä ole muutamaan viikkoon sitä meinannut piiloon saadakaan :) Nyt kun olemme kertoneet (tänään ultran jälkeen) kaikille läheisille, niin sitä ei tarvitse edes yrittää piilotella! Onko muilla jo masua näkyvissä?
Nyt iltapalalle ja tytön kanssa touhuilemaan! Jaksamista kaikille, tulkaahan taas kertomaan kuulumsia!
v, rv13+3 ja tyttönen 9,5kk
Kommentit (26)
Meillä menee ihan mukavasti täällä , ei ole ollut kuvotusta moneen päivään, mikä on aivan loistavaa. Ensimmäisessä raskaudessa kuvotus jatkui muistaakseni tosi pitkäle, jotain 16 rv. Joskus on kyllä vaikea niellä ruokaa edelleenkin, tulee vaan stoppi, ei pysty enää nielemään.
Muita oireita on edelleen jokaöiset pissa reissut, ei oo kyllä kivoja nekään. VALI VALI!
Meille ei kuulu oikein mitään, olemme suunnilleen koko perhe flunssassa ja yskässä. Ensi viikolla olisi siten se eka neuvolakäynti, vasta perjantaina sekin. Voisikohan silloin yrittää dopplerilla niitä sydänääniä ollaan rv 11 silloin? Onko kellään kuulunut silloin?
Parempia vointeja kaikille!
Kevyt1
Mukava on käydä aina lukemassa viestejä täältä, mutta itse on jotenkin niin huono/laiska kirjoittamaan...
Kevyt1: Meillä kuului sydänäänet suunnilleen tasan rv10, joten voi hyvinkin kuulua. Toivottavasti kuluu teilläkin, vaikka eihän se mitään meinaa jos ne eivät kuulu vielä silloin.
Itselläni kaikki hyvin. Kuvotusta tosin on, mutta ei enää niin paljon kuin joku aika sitten. Väsymys on ajoittain tosi voimakasta...Ei millään jaksaisi mennä töihin :(.
Mutta eiköhän se kohta ala se energinen jakso :).
Meillä odotellaan ensi viikon np-ultraa...Toivottavasti kaikki on silloin hyvin!
Menossa silloin noin 11+3, eikös silloin jo voi np-ultrassa käydä??
Vointeja ja aurinkoa!
T.Annme
Olin siskoni luona lomailemassa eikä ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan.
Eilen kävin siellä sairaalassa tarkemmissa tutkimuksissa ja useamman lääkärin tarkasteltua sitä kystaa ne totesivat ettei sitä kannata leikata vielä. Se ei kuulemma ollut kuitenkaan ihan normaalin oloinen ja ne antoivat uuden ajan kuukauden päähän. En taida mennä siihen niskapoimuun kun se olis samoihin aikoihin. Sitä ennen minulla on vielä neuvolakin jossa varmaan kuuluu jo toivottavasti sydänäänetkin. Hassua kun osa ei ole vielä päässyt edes neuvolaan ja minulla on ollut jo neuvola ja neljä ultraa. Ainakin ne pitävät hyvää huolta. :) Ainii, kyselin labrassa et mitä verikokeita ne multa otti kun lääkärit tuntuivat niin salailevilta. Kai ne epäilee syöpää kun jotain syöpäverikokeita ottivat, mut hassua kun ei ne sanonu muuta kun että käy labrassa ja sut pyydetään tänne sit aikasemmin jos niissä on jotain, muuten meen sillon sovittuun aikaan. No ehkä ne ei halunnu huolestuttaa (toivottavasti) epätodennäkösillä epäilyillä.
Raskaus oli kuitenkin edennyt hyvin ja oli vilkas kaveri masussa. Oli se aika hassun näkönen kun melkein näytti tanssivan. Nyt erottu jo selvästi pää, vartalo, kädet ja jalatkin.
Onko kellään muulla selkäkipuja jo? Lääkärit sanoivat että minulla on vissiin iskias tai jotain sinnepäin. Kivut pahenevat iltaa kohti ja heijastuvat toiseen jalkaan. Pahimmillaan en voi kävellä, seisoa tai istua vaan täytyy olla makuuasennossa. Tänään aloitin taas työtkin pitkästä aikaa ja toivon että nuo äijät raksalla ymmärtää edes osittain antaa minun tehdä nyt kevyemmin töitä.
violet82: Mulla ei oo vielä masua, vaikka eipä sen vielä kai kuuluiskaan näkyä. Niin ja ei sitä tiedä vaikka sulla vaihtuis se laskettu aika vielä moneen kertaan, joten ole huoletta täällä meidän kanssa, oli lopputulos mitä oli. Ja toiseks voidaan sit vaan veikkailla et kuinka monella synnytys edes osuu huhtikuulle. :)
namppu: Toivottavasti kaikki on hyvin ja vuodot sinulla ja muillakin jo hellittäisivät. Ilmoittelehan torstaina sitten kuulumisia.
Net-ta: Sulla onkin jo viikkoja mukavasti koossa niin uskaltaa hankintojakin tehdä. Mä en vielä uskalla hankkia mitään. Arpivoiteet ei oo vielä käyny edes mielessä, mutta äitillä kyllä on aika pahasti arpia. Täytyypä miettiä. Tukivyön joudun varmaan hankkimaan ton selän takia.
kevyt1: Tervetuloa mukaan minunkin puolestani! Toivottavasti teillä flunssa pian helpottaa. Kyllä ne sydänäänet voi jo kuulua mutta ei kannata huolestua jos ei vielä kuulu.
annme: Minäkin odottelen sitä oireettomampaa jaksoa ja jos se on vielä energisempikin niin aina parempi! Meillä suositellaan np-ultraa viikoille 11-13.
Kaikille hyviä oloja!
Avellana 9+5
Neuvolassa käytiin eikä siellä ollut ketään kotona..ääniä ei kuulunut vaikka kahteen otteeseen terkka kuunteli.Mietti, että häpyluuni on korkealla, joten lantiossa on paljon tilaa otuksen makoilla hiljaa ja kohtuni on myös taaksepäin kallistunut, joten ääniä voi olla myös sen takia vaikea kuulla.Kohtu on hänen mielestään kasvanut kuitenkin.
Mutta kaikesta huolimatta hän laittoi lähetteen Kätilöopistolle, vuodonkin takia.Täytyy huomenna heti soittaa aikaa aamusta, että pääsisi ennen viikonloppua.Jos ei tule aikaa, niin menen varmaan päivystykseen tai yksityiselle, toivottavasti aika on huomenna.Mielenterveys alkaa nimittäin horjua..ei vaan, mutta koko ajan ku vatvoo asiaa, että " onko se mahassa elossa vai ei ja onko kaikki ok" , ni oikeasti hajoaa pää.Viime yönä jo mietin neuvolaa enkä saanu unta ja sitku sain, ni olin sit loppuyön neuvolassa..
Vuotoa siis edelleen on, hyytymiäkin, tosin hyvin pieniä, on tullut. Mutta eipä siis kovin mieltäylentäviä terveisiä ollut minulla.
Kiva, että muilla on asiat mukavasti!!Avellanalle tsemppiä.Erikoista, ettei lääkärit ole kertoneet labroista, kyse on kuitenkin sinun kehostasi, joten olet oikeutettu kuulemaan epäilytkin.Vaikka ne toivottavasti ovatkin hyvin epätodennäköisiä epäilyjä!Hienoa, että mahan olennolla on kaikki hyvin ja tanssi kulkee!!:)
Mukavia päiviä kaikille!
Namppu 11+4
Voi namppu, toivotaan kovasti, että pikkuinen vaan säikyttelee!!! Tiedän, ettei paljoa lohduta, mutta totuushan on, että monilla ON sitä vuotoa ja HARVALLA kuuluu sydänäänet kuitenkaan vielä tuossa vaiheessa. Esim mulla ekassa raskaudessa kuului sydänäänet vasta np-ultran jälkeen, koska oli taaksepäin kallistunut kohtu.
Joten peukkuja, että kaikki hyvin! Kerrohan heti sitten mikä meininki.
(.) Kaikki ok, neuvolassa käyty, sydänäänet ok ja tuhruttelu loppunut. Np-ultraa odotellessa. Maha on jo iso, turvotus lähes laskenut ja oikea vauvamasu näkyvissä. Mielenkiintoinen reilu viikko tulossa kun mies lähti Floridan lämpöön työkeikalle :o/
Kaikille kivaa viikonloppua ja kuulaita kelejä.
Jepuli rv10+2 ja santtu 1v9kk
Aloin vain miettimään, että jos jotakuta ärsyttää yhden " oikeasti maaliskuisen" oleminen täällä, niin se ei tunnu musta kivalle ja siinä tapauksessa mielummin siirryn pois. Mutta kiva kuulla, että ainakin nampun ja net-tan puolesta olen edelleen tervetullut :)
Koita namppu kestää sinne torstaihin asti! Mutta muista myös, ettei ne sydänäänet kuulu valttämättä vaikka kaikki olisikin hyvin. Mun ystävällä ei kuulunut vielä edes rv14+... Mutta toivotaan, että äänet kuuluvat ja saat mielenrauhan.
net-ta: Mä en meinaa käyttää raskausarpivoiteita. Mulla on jo maha tytön odotuksen jäljiltä ihan täysin revennyt :( Eli mitään ei ole enää pelastettavissa... Ja olen kuullut/lukenut että rasvaus ei auta, arpien syntymiseen vaikuttaa perinnölliset tekijät (huom. mun äidillä ei oo arpia, vaikka on 3 lasta!) ja kudostyyppi. Olitte jo käynyt vaunukaupassa! Mun on tehnyt jo pitkään mieli ja ollaankin menossa viikonloppuna katseleen. Pitäis ostaa tuplat, sillä tyttö on lasketunajan tienoissa vain 1v4kk, joten tarvitsemme varmasti istumapaikat molemmille. Niin ja uusi autokin pitäs ostaa, ei tuu ihan halvaks...
Jaah, nyt täytyy kyllä mennä nukkuun. Miten sitä malttaa kun mies tilasi tänään BB 24/7... :D Olemme siis täysin koukussa!
Nyt kaikki huhtikset pinoon! Tulkaa kertomaan kuulumisia edes lyhyesti.
v, rv13+4