***HUHTIhurmurit viikkoon 39***
Ajattelin pistää uuden viikkopinon pystyyn. Tulkaahan huhtikuiset tänne!
Ensinnä nampulle: Harmi tollanen tuhruttelu! Itselläni ei oo kummassakaan raskaudessa ollut vuotoja. Mutta ystävälläni tuhrutteli alkuraskaudessa tosi pitkään ja terve poika syntyi! Joten koita kestää, vaikka uskon sinun olevan huolissasi. Voimia!
Meillä oli tänään np-ultra ja kyllä oli ihanaa!! Siellä se baby heilutteli ja hyöri :) Pääperämitta oli 67,7mm. Koon mukaan viikot heittivät vain yhdellä päivällä, joten laskettuaika pidetään kuukautisten mukaisessa 30.3.07. Turvotusta oli vain 1,13mm ja muutenkin kaikki näytti lääkärin sanojen mukaan oikein hyvältä. Istukka on mulla muuten takaseinässä, kun tytöstä oli etuseinässä. Tyttöä odottaessa aloin tuntea vähäsiä liikkeitä rv17, eikä ne missään vaiheessa mitään voimakkaita olleet. Nyt olen vähän aikaa kuvitellut tuntevani liikkeitä (ihan muutaman kerran), ja kai se on mahdollista kun istukkakaan ei niitä vaimenna??
Masu on jo mukavan pyöreä, enkä ole muutamaan viikkoon sitä meinannut piiloon saadakaan :) Nyt kun olemme kertoneet (tänään ultran jälkeen) kaikille läheisille, niin sitä ei tarvitse edes yrittää piilotella! Onko muilla jo masua näkyvissä?
Nyt iltapalalle ja tytön kanssa touhuilemaan! Jaksamista kaikille, tulkaahan taas kertomaan kuulumsia!
v, rv13+3 ja tyttönen 9,5kk
Kommentit (26)
Tänään tulle meikäläisen masukille ikää (tai siis r-viikkoja) 13+5 ja meikäläisell pyörähtää ikävuosiksi 26. Tällä ikää synttärit ei ole enää yhtään kivoja, vanhenee vaan eikä oikein mitään saavuta. Paitsi tuli mulle aamukahvit onnittelulaulujen kera sänkyyn! ;) Violet ja Jepuli ainakin kertoilivat mahan jo kasvaneen. Mulla kanssa on pyöristynyt nyt jo niin ettei pelkästään mahamakkarat pömpötä. Aika monet housut on jo jääneet kaapin perälle.. Mulla tuntuu maha kasvavan sellaisina sykäyksinä, et ensin aivan mahanahkaa kiristää ja maha " kasvaa käsissä" ja sitten on taas pitkiä jaksoja ettei tunnu tapahtuvan mitään. Onko se kasvu tuollaista yleensäkin, vai kuvittelenko vain? Ihan selvästi tuntuu muuten jo kohtu vatsan päältä kämmenelle, mieskin ainakin väittää sen tuntevansa.
Violetille täytyy todeta samaa kuinAvellana jo sanoi, että saattaa meidän huhtikuisten synnytykset mennä hyvinkin monelta maaliskuun puolelle. Minä ja kaksi siskoani ollaan ainakin synnytty kaikki enemmän tai vähemmän lähelle kuukauden etuajassa. Että äiti jo varoitteli ottamaan maaliskuunkin jo ihan vaan superodotuksena. Odotusaikaahan tämä kaikki on!
Jepulilla on maha kyllä kasvanut jo tosi varhaisessa vaiheessa! Ei paljoa enää piilotella raskautta.. Vaan mitäpä tuota! Jos masu kerran kasvaa vauhdilla, niin silloinhan kaiken luulisi olevan kunnossa, eikä peittelyn aiheita ole.
Nampulle täytyy puhallella myös masunkasvattelutuulia! Täytyy toivoa oikein todella kovasti, että sulla on kaikki hyvin!!! Olet jo kuitenkin niin pitkällä! Laitathan sitten taas kuulumisia, kun jotain uutta tietoa saat. Peukkuja!!! db db Koita pitää pää rauhallisena (tiedetään, mitä ehdottelen!), se on kuitenkin teidän molempien - ja myös miehen parhaaksi. Kun ei siitä murehtimisesta ja asioiden vatvomisesta ole tässä asiassa mitään apua! Löydät vain ylimääräisiä hirvityksen aiheita kun asiaa pyörittelet!
Kevyt1 taisit sanoa jo päässeesi pahoinvoinneista ja sit takapakkia uuden aallon myötä. Olipa välillä hetki helpompaa! :) Mulla on kanssa välillä sellaisia kausia ettei kuvotusta oole ollenkaan, sit toisinaan taas pitää palata kahden tunnin välein syömisiin.. Mut nää tylsyydet (?) loppuu sit aikanaan. Toivottavasti flunssat hellittää! Tuntuu tauti kiertäneen kaikki tutut, mut en kyllä tiedä ketään, joka olis pitkään potenut. Ehkä tää on tällänen esikierros ennen pahaa sitkeää flunssa-aaltoa? Mut se aalto saa kiertää vauvamasut kaukaa! Eiköstä vain! ;)
Avellanalle myös peukutuksia että labratulo9kset on puhtaita, eikä mitään ainakaan vakavaa löydy. Aika ihmeellistä kyllä, että eivät kertoneet epäilyksistään, vaan tuolla lailla uteluiden jälkeen vasta sait tietää.. Ei mullakaan kyllä silloin PCO tutkimuksissa kerrottu et mitä kokeita otetaan, monta putkiloa silti lähti tarkkailtavaksi. Ja kun sitten tuloksia varta vasten soittelin (kunei niitä jatkokäyntejä sitten tullutkaan) niin terkka vain sanoi että eihän niissä mitään kai ollut kun kerran raskaana olen. Katsoi sentään erikseen kaikki läpi kun vielä pyysin.. Ihme salailua...
Annmelle oikein paljon jaksamista ja energiaa! Vaikka itelläni ei kyllä riitä yhtään ylimääräistä jakoon, kun tällä viikolla on taas tullut otettua parin tunnin päikkärit vissiin joka päivä.. Mut tuntuu et tää väsymys on sellasta tavallista syyspimeyttä vierastavaa. Pitäis ulkoilla enemmän, niin ehkä jaksais paremmin. Toivottavasti sinä jaksat kuitenkin töissä skarpata. TAi sitten otat ajan terkkarille/lääkärlle ja pyydät vähäksi aikaa mammaväsymyslomaa! Tuo alkuajan (vaikket nyt enää niin alussa olekaan) väsymys kuitenkin on tarkoitusperäistä. Olet väsynyt, jotta kehosi pystyisi tuottamaan uudelle elämälle sen rakennusaineita! Siis muista levätä tarpeeksi!!!
Nyt tais tulla jo terveisiä kaikille...? KAsvatelkaahan mahojamme onnen ja ylpeyedn siivittämin tuntein!
Täytyy vielä omia tuntoja lisätä vähän. Taisi olla viime viikon pinossa kun koulumasennustani manailin. Ei ole mihinkään tuo kadonnut ja olen ollut niin itkuinen sen kanssa. Moneen kertaan oon miettinyt että kun sais itkettyä, mut ei enää osaa.. Nyt viikonloppuna piti mennä ystäviä tapaamaan pn200km päähän, mut kerroin pääkopan tilanteesta ja ehdotin siirtämistä. Molemmat tytöt ymmärsi mua täysisn - siis hyväksyivät että nyt ei seura kelpaa! Todellisia Ystäviä! Mut siihen itkuun.. Iloittiin jo miehen kanssa, et saadaan olla vlo rauhassa kotona, ja sit tää sanookin et meinais mennä töihin viikonlopuksi (vaikka asia oli jokerran puhuttu ettei mene). Ok, tiedetään, raha olis tarpeen, mut kumpi on tärkeempää; raha vai miehen oma, minun ja sitä kautta pikkuisen jaksaminen??? Kunnon itku tuli että mene sitten töihin ja jos et kerran välitä. Tuli sieltä sitten tunnustus, ei ollut tajunnut et yhteinen vlo on mulle niin tärkeä - ja paljon rakkautta päälle! Toivottavasti nyt en ala sitten nipottamaan mitään turhia, kun kerran yhteisolopäiviä halusin.. Mulla on niin rakas mies! TOivottavasti teilä muillakin on asiat yhtä hyvin! Ja samanlaisia Ystäviä! ... Vieläkin meinaa itku tulla... Muta nyt se on jo enemmän hyvän olon itkua. VAikka ei ne kouluhommat mihinkään ole selvinneet... Tai kyllä pikkuisen.
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA JA HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE HUHTIMAMMOILLE JA MUILLE LUKIJOILLE!!!
Toivottelee Net-ta rv 13+5
Ps. Pahoittelen taas tällästä ylipitkää kirjoitusta! Kuten jo ehkä olen sanonut, näitä on kevääseen mennessä luvassa lisää... ;)
Ei käynyt meille hyvin, ei.
Varasin ajan yksityiseltä, maksoin itseni kipeäksi kuullakseni, että kohdussa on tyhjä pussi.:(Ei ollut meidän Kalle Antura siellä.Sain lähetteen Kättärille, jossa myös ultrattiin.Lääkäri katsoi, että ruskuaispussissa saattaisi olla " pieni nykerö" , joka oli siis aikaisin kuollut alkio.Tai sitten alkiota ei ole siellä lainkaan ollutkaan.
Maanantaiaamuna on luvassa lääkkeellinen keskeytys. Kaavintaan en halua, koska olen niissä itse ollut hoitajana liiaksikin mukana.
Mutta kovin surullista.Olo on surkea, kyynelneste pian loppuu..Mutta ei kai auta kun ajatella eteenpäin.Vielä ei ollut meidän vuoro.
Toivon teille kaikille OIKEIN ONNELLISTA ODOTUSTA.Toivon,ettei kukaan teistä joudu kokemaan samaa. Nauttikaan oloistanne ja voikaa hyvin.
Ehkä palaan jonnekin palstalle vielä joskus, toivotaan niin.Jos vaikka syysvauva kun ei kevätvauvaa..
Namppu
Suurensuuret pahoittelut sinulle ja miehellesi! Keskenmenon kokeneena voin antaa vain sellaisen neuvon, että puhukaa asiasta keskenänne. Saatte yhdessä purkaa surua ja pahaa oloa. Tiedän, että nyt sattuu kovasti, mutta aika parantaa haavat.
Toivon teille kovasti voimia. Ja onnea jatkoon! (((Voimahali)))
osaa ottaen, v
Olen pahoillani. Olen itse kokenut keskenmenon. Luulisin tietäväni miltä sinusta tuntuu.
Mutta Namppu, tulit kerran raskaaksi tulet varmaan toistekin, eikö niin.
Olen niin pahoillani.
K1
Ma käytiin kaupungin tarjoamassa ultrassa, kaikki hyvin, masuasukki 3,7 cm pääperä mitaltaan, juuri sopivasti viikkoihin nähden. Sydän kovasti hakkasi, jalat ja kädet villeinä liikkui.
Minulla edelleen kuvottavaa oloa, pahimmillaan tällein illasta, nukkumaan menee kuin olisi pahempikin krapula päällä.
Hyvää viikonloppua kaikille.
Eikka ja nöpönenä 10+6
Olen niin pahoillani puolestanne! Ehdin juuri alkuviikosta iloita siitä, että KERRANKIN saa pinoilla sellaisessa pinossa, josta ketään ei poistu juuri niinkuin sinä nyt. Aina on jollekin käynyt pinossa huonosti ja nyt se kävi sitten sulle :o(.
Myöskin keskenmenon kokeneena voin vain lähettää virtuaalihalin ja toivottaa itsekkyyttä, perinpohjaista suremista ja itsestäsi huolta pitämistä. Aika parantaa vaikka nyt tuntuukin varmasti tosi petetyltä ja katkeralta. Tuin juuri kesäkuussa ystävääni joka sai np-ultrassa tämän saman tuomion, ei sikiötä. Sen läpikäyminen oli todella rankkaa ja monia itkuja on itketty. Mutta elämä kantaa, pikkuhiljaa.
Toivon sydämestäni, että kun pääsette pahimman surun yli, näemme sinua täällä plussanneissa aikanaan ja saamme lukea kuulumisiasi.
Palstakamulle vilkuttaen, Jepuli
Lämpimät osanottoni suruunne. Olen todella pahoillani puolestasi! Itse en ole vastaavaa kokenut, eikä lähipiirissäkään ole km tapauksia ollut. Voin siis vain kuvitella surusi ja pettymyksesi... Toivotan kuitenkin sinulle ja miehellesi oikein paljon voimia - tukekaa toisianne ja ottakaa oma aikanne surulle! Voimia syksyyn ja parempaa onnea ensi kerralle - toivottavasti vielä näemme palstoilla!
Net-ta
Eihän tästä tule mitään. Juuri sain itkut loppumaan ja sit tulin lukee teidän kuulumisia ja nyt surettaa niin nampun puolesta. Voimia ja jaksamista koko perheelle!
Itsekin pelkään niin aiheuttavani keskenmenon tai vamman tietämättömyyttäni töissä. Olen ollut altistuneena jo liimoille, vaarallisille maaleille, homeelle, tupakansavulle ja ties mille muille myrkyille. Tänään jouduin primeroimaan enkä tiedä onko se vaarallista ainetta vai ei. Kaikkialta hoetaan vaan että pitäis olla työterveyshuolto mut meidän firmalla ei ole. Nyt mun pitää ryhtyä taistelee niitten kaa kun liittoa ja työsuojelupiiriäkään en haluais niitten kimppuun usuttaa vaikka ne kyselikin kovasti yrityksestä.
Niin ja niitten syöpäverikokeittenkin kanssa on niin hirvee sotku. Aluks sieltä sanottiin et mun paperit on hukassa kun kyselin tuloksia ja et lääkäri soittelee myöhemmin. Eilen se sit soitti et ne arvot on vähän koholla vaikka ne voi kuulemma olla raskauden aikana muutenkin koholla. Nyt ne keskustelee siellä joittenkin erikoislääkärien kanssa asiasta ja ilmottelee sit maanantaina lisää.
Toivottavasti teillä muilla edes menee hyvin.
Avellana 10+5
Nyt ei kyllä kuulosta sinun elämäsi kovin iloiselta ja onnelliselta. Liikaa epäilyttäviä asioita yhden ihmisen pyöriteltäväksi! Osaan kuvitella tuon tunteen, kun mikään ei tunnu olevan varmaa ja haluais saada päteviä vastauksia. Noista työpaikan erilaisille aineille altistumisestahan vois ehkä (?) kysellä ainakin jatko-opastajalle neuvoa myrkytystietokeskukselta. En nyt tiedä numeroa, mutta kyllä se on esim. puhelinluettelossa. Siellä varmasti osaavat antaa ainakin neuvon sellaiselle taholle, josta apua voi saada. Aika ihme juttu, jos teillä ei todella ole työpaikalla minkäänlaista työterveyshuoltoa. Kyllähän se pitäis olla vähintään delegoituna jollekin yleisemmälle terveystaholle.?? Ja nuo sinun verikoetulokset on kyllä pelottavan kuuloisia. Niiden kanssa ei kai voi muuta kuin odottaa ja toivoa! Jos kerran lääkäri sanoo, et voivat olla raskaudenkin vuoksi koholla, niin pitää sitten luottaa siihen.. On kyllä aika epäluottamusta herättävää tuo hoitohenkilökunnan salailutouhu. TAi sitten on vain kertakaikkiaan käynyt niin ikävästi, että ovat juuri sinun kohdallasi möhlineet oikein urakalla. ... ... ... Ei kyllä pitäisi elämän onnellisimpana (pitkään toivotun raskauden aikana) tulla tuollaosia ikäviä juttuja. Koitahan jaksaa! Ja muista, et täältä saat aina tukea, jos sitä tunnut tarvitsevan. Älä siis epäröi purkaa itseäsi! Muista kaiken epätietoisuudenkin keskellä iloita arjen pienistä asioista! Niistä saat iloa elämään ja välillä muitakin ajattelemisen aiheita. Peukkuja sinulle ja jaksamista!
Net-ta
En tuohon samaan viestiin halunnut liittää... Aika hiljaista on tämän meidän pinon päivittyminen ollut tällä viikolla. Vaivaako muitakin pimenevien iltojen tuoma väsymys? Vai johtuuko vaisu tunnelma Nampun menetyksestä.. Toivottavasti olet Namppu saanut elämänrytmistä kiinni ja löytänyt myös arjen pienet ilot!
Näyttää tulevan arjen pikkuasiat nyt moneen kertaan esille. Ei mikään ihme mun kohdalla, nimittäin jään monet kerrat päivän (no, ainakin viikon) aikana ihmettelemään joitain pieniä juttuja, kuten viimeksi sumuista ilmaa ja pisaroiden jatkuvaa tiputtelua metsässä. Eilen olin onnellinen, kun sain vihdoin paksun talvipeiton ja uudet kauan unelmoimani lakanat käyttöön. Tänään olin iloinen siitä, että heräsin yövessalle jo viideltä - vielä yli kaksi tuntia aikaa nukkua! Mutta se niistä... Miten te muut - jäättekö imettelemään ja iloitsemaan tälläsistä hassuista pikku jutuista? Niistä saa aivan hirvittävän paljon enrgiaa!!!
Mulla on olo edelleen oikein hyvä. Nyt on kyllä taas huimaus palannut vähän erilaisena. Pitää muistaa mainita ens viikolla nauvolassa.. Paino on noussut koko aikana 3,6kg, eli ei vielä hätää. Mites muilla? Masu vain jatkaa kasvuaan, alkaa jo löysätkin housut osittain kiristää. Hain kirjastosta pari käsityölehteä, joissa oli äitiysvaatteiden ohjeita. Nyt tarvittais enää kankaat ja aikaa/inspiraatiota. Mistä kaupoista löytää kohtuuhintaisia mammavaatteita? Kun alan liikeessä kokeilin joitain farkkuja ja ne makso melki 70¿, niin ajattelin et antaa olla. Enhän mä malta ostaa tavallisiakaan housuja tuohon hintaan!
Koulujuttuja kun aiemmin valittelin, niin nekin alkaa vähän helpottaa. Harjoittelupaikka on jo melko varma, ja gradun kysymyksenasettelulle sain ohjaajan siunauksen. Eli nyt ois raa' an työn vuoro. Siihen vielä pitää löytää voimaa ja todellista halua... Eli meillä menee kaikkiaan aikas kivasti. Kaksi ystävääni (asuvat tosin valitettavasti n 200km päässä) ovat sillä mallilla maha pystyssä, että toiselta odotellaan jo päivittäin ilmoitusta pienokaisesta. Toista olen menossa tapaamaan reilun viikon päästä - toivottavasti pysyy vielä siihen saakka yhtenä kappaleena. Laskettu aika on kylä vasta ens kuun vaihteessa, mutta eihän noista koskaan tiedä...
Eipä tässä sen kummempia.. Pitää mennä jatkamaan tuota puurtamista tuonne kirjojen pariin. Tää sähköpostien tarkistus hetki kun pakkaa aina venyt vähän turhan pitkäksi. ;) Otetaan se vaikka mammalepäilynä väliin, se on meille kaikille ihan sallittua! Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia, ette kai te talviunille ole mennet!?! Oltais ku karhut, herättäis sit ku pentu on maailmassa... :D Onneksi kuitenkaan ei... Syyssateistakin voi nauttia, lähdetäänhän kävelylle!
Net-ta rv 14+4
Avellana: ota yhteys neuvolaan, osaavat varmasti auttaa tai joku terveyskeskuksessa yleensä. Myrkytys tietokeskus nro on 4711, jos en väärin muista. Sellainen oli ennen vanhaan nimeltään yks eau de golonge.. siitä muistan sen.
Mulle tuli tänään yksi takaisku joka harmittaa aivan älyttömästi: meidän huominen neuvolakäynti peruttiin (jo toistamiseen sama käynti, eka käynti, peruttiin). Rupesin jo miettimään että tarviikohan mun mennä ollenkaan... ?? Ens viikolla pitäisi soittaa uusi aika. Kysyn kyllä siltä terkalta että ollaanko tervetulleita vai ei. Nyt oli terkka ite kipee ja viime kerralla sillä oli koulutus. HAH!!!!!
Katteli yhtä toista pinoa tuossa, ja niillä oli ewsittelyt kaikista kirjoittajista heti pinon alussa. Tyyliin: nicci, ikä, r-viikot tai la, lasten lkm., taustat lasten saannista/vaikeuksista lyhyesti, ja aiottu synnytyssairaala. Miltä se teistä kuullostaa?
K1 äreänä rv 11 ja risat
Kiitokset Net-ta ja kevyt1! Ja toivottavasti namppu voi jo paremmin myös!
Puhuin pomon kanssa pitkään ja saan kiikuttaa yksityisen laskut sille maksettavaks. Se myös ymmärsi mun huolet ja osottautukin tietävän paljonkin sellasia vaarallisia juttuja mistä en ollu tietonen. Pomo painotti et kemikaaleihin ei tarvi koskee ja jos vähänkin epäilyttää niin saan mennä vaikka istuksiin muualle siks aikaa. Ne keksii mulle sit muita hommia jos yhessä paikassa ei voi olla.
Pomon suhtautuminen muuttu muutenkin hirmusesti. Aina kun se tuli vastaan ni se kerto uusia varottavia asioita mitä oli tullu mieleen ja kehuskeli et kato kyllä me työntekijöitä aatellaan. Kun se toi laattalaatikkokuorman ni se huus ovelta et kaikki lopettaa nyt hommansa ja tulee kantaa laatikoita... paitsi minä tietysti. Ne äijät kyl vitsillä vähän nurku et mitäs rasismia tää on kun miehiä taas syrjitään. :)
Töissä helpotti niin että meinasi itkukin (taas kerran) tulla. Itkettääkö teitä muita tavallista helpommin? No tällä kertaa tuli kyyneleet silmiin liikutuksesta kun pomo oikeasti välitti.
Löysin myös tälläsen työterveyslaitoksen sivuilta:
Teratologinen tietopalvelu
HUS / Myrkytystietokeskus vastaa raskauden- ja imetyksenaikaista altistusta koskeviin kyselyihin (lääkkeet, infektiot, säteily). Keskus palvelee koko maata. Neuvontaa yleisölle ja terveydenhuollolle. Tietoa medialle ja viranomaisille. Ei hoida potilaita, eikä määrää lääkkeitä. Teratologisen tietopalvelun vastuuhenkilö on naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Heli Malm, puh. (09) 471 76500 (arkisin klo 9-12). Osoite: Teratologinen tietopalvelu, PL 340, 00029 HUS
Ne osas siellä vastaa minua askarruttaneisiin kysymyksiin todella hyvin. Vaikka palvelu painottui lääkkeisiin ym. he osasivat vastata myös rakennusalaa koskeviin asioihin kemikaaleista ym. Uutta tietoa oli myös se että sieltä kehotettiin kiinnittämään erityistä huomiota meluun. 85-90 dB ylittävä melu voi aiheuttaa pienikasvuisuutta ja kuulovaurioita sikiölle. Kuulosuojaimet omilla korvilla eivät siis ihan riitä. :) Kaverin mies tosin kehotti kokeilemaan korvatulppien nielemistä jos se auttais. :)
Net-ta: Jään useinkin katselemaan sadetta koska se on jotenkin rauhoittavaa. Painoa ei ole tullut mutta eilen suihkuun mennessäni ihmettelin kyllä mahaani. Se on tainnut kasvaa turvotuksesta pieneksi masuksi. Napakin tuntuu osoittavan hiukan ylöspäin alavatsan kasvettua. Äitiysvaatteita saan ensihätään kaverilta ja jos ostan omia niin varmaan yritän odotella talven alennusmyyntejä, jos hinnat vaikka alenis. Itse sain opinnäytetyöhöni vauhtia sellaisen päiväkirjan avulla, johon kirjoitin päivän aikaiset saavutukseni ja määrittelin seuraavan päivän tavoitteet. Tavoitteena oli joko tuntimäärä tai joku tehtävä. Suunnittelin itselleni myös vapaata ja yritin vastaavasti olla luistamatta omasta aikataulustani. Yritin joka päivä tehdä edes vähän ettei tauon jälkeen aloittaminen tuntuisi niin rankalta. Tsemppiä gradun tekoon!
kevyt1: Harmi jos yhteys neuvolaan alkaa noin kurjissa merkeissä. Toivottavasti hoitaja on mukava kun vihdoin pääsette sinne! Ne lyhyet esittelyt pinon alussa on hyvä idea. Mulla on vielä tallessa ne aikaisemmat ja voisin jossain vaiheessa yrittää koota niistä lyhennelmän.
Parempia päiviä ja pieniä iloja muillekin!
Avellana 11+0
Nyt kyllä olin pitkään poissa netistä - ja oli tuulut ikäväkin uutinen sillä aikaa. NAMPPU oikein lämmin osanotto suruunne, ja voimia koko perheellenne...osaan vain kuvitella oloasi ja mieltäsi tällaisena raskaana aikana...itkekää ja surkaa rauhassa ja antakaa itsellenne lupa kaikenlaisiin tunteisiin - ajattelen teitä lämmöllä - halaus - ...
Tulethan sitten Namppu kertomaan taas ihania uutisia myöhemmin...olisi kiva kuulla teistä tällä palstalla jatkossa!!
Muilla olikin sitten myös uutisia - hurjaa vauhtia ovat viikot vierineet ja kaikki ovat jo lähes saavuttaneet sen maagisen 12 viikon rajan...
Mekin kävimme nyt eilen np-ultrassa - oli uskomatonta nähdä, miten pikkuinen heilutteli käsiä ja jalkoja - oli jotenkin niin todellinen :).
Np oli normaali, nenäluu näkyi, ja lääkärin mukaan kaikki näytti olevan kunnossa kaikin puolin :) :). Helpotti niin paljon!!!!!!!!
Ihmeellistä, että saa kokea jotain tällaista ihanaa ja onnelista ja upeaa. En olisi ikinä uskonut olevani vielä joskus tällä palstalla kirjoittamassa...
Net-ta:kuulostaa ihanalta nuo pienet onnenhetket sinun arjessasi :), kyllä niitä alkaa ihmeesti olemaan omissakin päivissä kun ei enää niin pelkää vauvelin puolesta. Maha alkaa minullakin hieman kasvaa, alkaa olla vaikeuksia piilotella sitä. Vielä kuitenkin onnistuu - löysien paitojen kanssa. Farkut vain alkavat kiristää jo melkoisesti. Milloin sinulla muuten tuli ensimmäinen " mahankasvupyrähdys" ?
Kevyt1: " nicci, ikä, r-viikot tai la, lasten lkm., taustat lasten saannista/vaikeuksista lyhyesti, ja aiottu synnytyssairaala. Miltä se teistä kuullostaa?" kuulsotaa hyvältä. Sitä listaa voisi sitten aina päivittää tarpeen tullen! kuka homman osaisi??
Avellana: ihana kun pomosi ymmärtää vihdoin - tuollaisissa asioissa kannatta olla tarkkana - koskaan ei kuitenkaan voi olla liian varovainen tapaisessasi työssä...hienoa jos sinä osaat tehdä sitä alkutietolistaa...minulta ei taida sellainen onnistua :(...
Oikein ihania syksyisiä iltoja kaikille - nautitaan kasvavista masuistamme ja jo nyt paremmista oloistamme :) - toivottavasti paremmista :). Itselläni olo on kohentunut huomattavasti - ihanaaaaa!
Aurinkoisin terkuin Annme ihan just rv12
Tuo lyhyt esittelyjuttu alkuun vois olla mukava. Olisi tosi hienoa, jos Avellana viitsit sellaisen värkätä. Kiva kun sinulla A. on muutenkin jo paremmat oltavat. Hienoa huomata, että työpaikalla välitetään. Mulla taas menee vuoristorataa - luulin jo saaneeni harjoittelupaikan, mut ei nyt olekaan enää yhtään varma. Ja kun ehdin laittaa jo muihin hakemiini paikkoihin viestiä tilanteesta.. Ja noista itkuista.. Eilen itkin, kun perunat oli haljenneet keitettäessä (todellisuudessa mukana myös yksinäisen viikonlopun pahaa mieltä) ja nyt äsken taas tuli ihan väkisellä itku, kun luin sähköpostin tuosta harjoittelujutusta. Että tuntuu olevan herkässä! Ja vielä kun yleensä en todellakaan ole mikään itkupilli.. Onneksi tälle tietää ihan rehellisen syyn, niin ei tarvi ainakaan kotona käytöstään kauheesti häpeillä. Joku kyseli myös milloin mulla oli eka mahankasvu. Päiväkirjassa eka maininta kiristävistä housuista viikolta 9, mutta en musita koska olis varsinainen pyrähdys ollut. Jossain vaiheessa mahanahkaa kiristi, mut en kyllä muista koska se oli. Nyt on muutaman päivän ollut samanlainen olo. Mut huomenna alkaa jo 16. viikko ja vauvan paino kaksinkertaistuu!!! rv 15 50g ja rv 16 100g, että ei ihme, jos mahan on vain alettava pullistua ihan tosissaan. Nyt menen kyllä syömään ja itkeskelemään varmaan loppuillaksi tätä harjoittelujuttua.. Mieskin on reissussa viikonlopun - laivalla ryyppäämässä ja vähän kai jossian seminaarissakin yrittävät istua.. Tylsää olla yksin. Olis pitänyt lähteä kotipuoleen pohjan,' maalle, kun ei täällä niin kavereita ole... Mutta tässä tämän iltainen vuodatus. Ehkä paremmalla mielellä taas tervesisä teille muillekin. Johan tässä muutama päivä jo oltiinkin oikein hyällä mallilla elämän kanssa.. Plääh... Mut puuron jälkeen otan leffan ja ison karkkipussin ja sit paksun peiton alle nukkumaan. Ei liikaa aivotyötä tälle illalle. Hyvät yöt ja sunnuntait kaikille!
Net-ta 15+6
kyllä mua nyt tosiaan naurattaa tämä meidän neuvola -show. Kaiken maailman laskureiten mukaan on jo 12 rv. menossa eikä vielä edes ekaa nlaa!! Toiset on jo käyneet niskapoimu-ultrassa.
Pitäiskö itkeä vai nauraa? Kitkerää kommenttia luvassa neuvolatädille.
Illanjatkoja!
K1
Ihan vain tulin huomanneeksi, että eikös sulla violet82 (menihän noin?!) jää laskettu aika maaliskuun puolelle?? Ei sillä ettei silloin voisi tässäkin pinossa olla, mutta kun mulla on rv 13+1 ja la 1.4. (Nyt tää mun viesti kuulostaa ihan siltä , et " älä tuu tänne ku kuulut muualle" mut se EI ole tarkoitus, ihan puhtaasti tarkistan omaa älyäni) Älä siis käsitä väärin! Tai voi olla etä mä olen vain niin jo unella, et ei käsitä miten noi rv:t nyt meneekään... Pitää muutenkin tästä painua pehkuihin, kun on aamulla herätys. Pitää mennä taas mankumaan harjoittelupaikkaa (siis opintoihin liittyvää) ja ennen kaikkea palkaa tuolta harjoitteluajalta. Ihan tylsää hommaa, ja aiheuttaa vielä kaiken lisäksi ihan selviä masennusoireita. Mut onneksi on väliaikainen tilanne.. Viikonloppuna tuotiin suvun perintökehto talvelta suojaan ja huomenna mennään (todennäköisesti) ostamaan vaunut! VÄhän on aikaista, mut tämän vuoden mallit alkaa olla hyvin vähissä, ja niitä kuitenkin saa ihan kivalla alennuksella, kun myyvöät pois uusien tieltä. Muuten meillä kaikki hyvin! (Siis jos tuota koulua ei oteta lukuun!)
Kertokeehan muutkin kuulumisianne!
Unenpöpperöinen Net-ta rv 13+1
Kuten olen edellisissä viesteissäni kirjottanut, kävin alku-ultrassa menkkojen mukaan rv7+0. En tiennyt miten pitkällä raskaus on, sillä mulla ehti olla vain yhdet menkat synnytyksen jälkeen, eikä mun menkat oo koskaan olleet säännölliset (kierto aina 50-70pv)... Ultran mukaan vauva vastasi viikkoja 6+5 ja sen mukaan LA olisi ollut 2.4. Neuvolassa ja nyt np-ultrassa todettiin, että viikot vastaavatkin menkoista laskettuja eli LA on 30.3 (jonka muuten kirjoitin juuri edelliseen viestiini...).
Nyt kysynkin kaikilta huhtikuisilta mielipidettä: Voinko edelleen kirjoitella tähän pinoon (johon olen alusta asti kirjoitellut) vai siirrynkö maaliskuisiin? Jätän asian teidän päätettäväksenne.
v
No hyvänen aika!!!Tietenkin jatkat meidän kanssa, eihän tästä muuten mitään tule, jos ei tiedä miten sinun raskautesi etenee, kun sitä on alusta asti seurannut!! Eikä noilla lasketuilla ajoilla niin " kamalia merkityksiä" ole, pääasia on jakaa tuntemuksia suunnilleen samoihiin aikoihin saavien kanssa tai minun mielestäni ylipäänsä raskaana olevien kanssa!!
Niin, että eiköhän pidetä kööri koossa?!
Oma tila on ennallaan, ruskeaa vuotoa tulee.Eilen illalla olin jo luopunut toivosta, koska oli tosi kipeitä, viiltäviä tuntemuksia molemmin puolin alavatsaa ja vuotokin muutti muotoaan.Soitin hädässä aamulla neuvolaan, jossa täti rauhoitteli, ettei pienimuotoinen vuoto vielä tarkoita pahinta ja että viiltävä kipu kuuluu asiaan.No, yritän olla positiivinen ja odotan kovasti torstaita, jolloin siis sydänäänten kuuntelua luvassa.
Hyviä vointeja!!!
Namppu 11+2
Toi mun eilisiltainen kirjoitus oli aika töks, ja pyydänkin anteeksi jos sinua loukkasin. Tiedättehän te kaikki tämän odottajan väsymyksen, hajamielisyyden ja muut jutut.. ;) Eli tietenkin ja tottakai jatkat täällä, missä olet jo tuttu ja tuttujen keskellä!
Kiva kun Namppu ilmoittelet meille muillekin terkkarin kommentit omiin vaivoihisi, niin voi vertailla ja olla huolestumatta samanlaisista jutuista. Mulla tuli tänään ekaa kertaa (" seksittömästi" ) vähän tuhruvuotoa. Eipä siitä varmaan pidä huolestua, jos ei kovin ala voimistua. Ei vain ole tähän mennessä ollut mitään (paitsi niitä sekstailuihin liittyviä) ylimääräisiä vuotoja. Mut mitään muita oireita ei ole, paitsi samat vanhat sallitut.
Käytiin tosiaan tänään vaunukauoilla, ja nyt on uuden uutukaiset Brio Kombit heittoaisalla ja leveillä pyörillä tuolla olohuoneen nurkassa! Saatiin hieno väri noin 100¿ halvemmalla kuin normaalisti. Jos joku mielii vielä tämän vuoden malleja saada, niin kannattaa käydä nopeasti katsomassa! Ainakin Jyväskylässä mallit/värit oli melko vähissä jo. Ihan perus sinibeigeä ja sitä tyyliä oli paremmin vielä jäljellä.
Mutta meillä näin.. Mies on iltavuorossa, pääsee vasta 23.00. Ihan outoa, kun on tehnyt pelkkää aamua varmaan puoli vuotta. Pitää taas opetella uudelleen nää yksinäiset illat... Nyt alan taas etsiä peiton kulmaa päälle. Oletteko muuten käyttäneet /aikoneet käyttää jotain raskausarpia ehkäisevää voidetta? Mä avasin eilen Biothermin voidetuubin. Pikkuhiljaa kai tuota masunahkaa pitäis alkaa ravitsemaan, kun se näyttää alkavan paisua hiljalleen! Tai siis ei mulla varsinaisesti maha näytä kasvaneen, mahamakkarat vain pömpöttää huomattavasti korkeammalla kuin ennen. Ehkä pian poaljastuu myös tämä todellinen " lihomisen" syy!
Kirjoitelkaahan muutkin huhtikuiset! Kyllähän meitä enemmänkin matkassa on ollut mukana!!!
Hyvät yöt kaikille!
Net-ta 13+2
hei vaan kaikille!
Jepuli, huomasin että meillä on samat r-viikot. Ei olla tosin käyty n-lassa vielä, mutta A. Tekayin laskurilla laskin tämmöisen tuloksen. Mulla ei ole kyllä vielä mahaa näkyvillä, olen vaan turvoksissa/läski.
Mun kohtu on myös taaksepäin kallistunut ja olen 176 cm pitkä. Mutta, mutta... soisihan sen mahan jo pullahtavan. Ensimmäisen kohdalla piti np-ultrassa jo käyttää äitiyshousuja.
Viime viestissäni puhuin palturia kuvotuksen loppumisesta. Se vaan pitää paussia välillä..
Namppu, toivottavasti sait ajan ja mielesi sai rauhan. Ei meillä esikoisen kanssa terkarilla s-äänet kuuluneet kuin n. rv 16.
Hyvää viikonloppua!
K1