En ole kiinnostunut oikein mistään
Onko täällä muita jotka eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita oikein mistään? Harrastuksesta, työstä, muista ihmisistä tai ylipäätään yhtään mistään.. Välillä jaksan pitää kiinnostusta yllä ja perehdyn johonkin asiaan hetken aikaa mutta kiinnostus lopahtaa aina ennemmin tai myöhemmin. Ja siis muistan että jo lapsuudessa olin paljon flegmaattisempi kuin ikätoverini eikä oikein kiinnostanut opetella mitään uusia taitoja. En vain ymmärtänyt että miksi pitäisi. Eläimet ovat edes jonkin verran kiinnostaneet ja lemmikkejä on aina ollut. Mutta toisinaan niidenkään hoitaminen ei kiinnosta enkä saa niistä mitään iloa ja teen vain ihan välttämättömimmät kuten annan ruoan, siivoan jätökset jne. Mutta siis suurimmaksi osaksi koko elämäni on ollut yhtä tasaista möllöttelyä ilman aloitekykyä kun ei vain kiinnosta ja laiskottaa :( Onko teillä muilla vastaavilla mitä diagnooseja mikä selittäisi oloa?
Kommentit (27)
Tavallista älykkäämmät ihmiset tajuaa jo varhain elämän päättömyyden siitä se johtuu. Tyhmät jaksaa porskuttaa saavat iloa kaikista turhista asioista.
Kuule ap, mitä tuo meille kuuluu.
Suomessa on suuri määrä ihmisiä, jotka kokevat samoin kuin sinä. Ja jokin osa heistä on työkyvyttömyyseläkkeellä.
Miksi et mene lääkäriin, joka voisi auttaa sinua? AIvan toisin kuin nämä kaheleiden täyttämät palstat julistavat, suurelle osalle suomalaisia masennukseen annetut lääkket auttavat.
Voisiva auttaa sinuakin.
Mutta jos olet lääkevastainen ja negatiivinen noin yleensäkin luonteeltasi, älä toki hae mitään apua mistään.
Elä kaikessa rauhassa loppuelämäsi synkissä tunnelmissa ja niissä tunnelmissa ettei mikään kosketa sinua, eikä sinua enää mikään eivätkä mitkään asiat tässä maailmassa kiinnosta.
Tuo on aivan täysin sun oma valintasi. Ja jos valitset niin, ettet apuja halua, niin pidä sitten se turpasi tukossa. Ja elä sitä itse valitsamaasi elämää.
Minä. Geeneissä mulla ja kasvuympäristökin syynä. Mielisairauksia geeneissä.
Aina latistettu kaikessa muiden edessä, koulukiusattu nobody. Epäonnistumisia ja huonoa tuuria aivan kaikessa ei positiivista kannustetta mistään. En ole kiinnostava muiden silmissä ,niin en jaksa loputtomasti yrittää vaikka aina välillä erehdyn yrittämään ja kulutan voimani turhaan.
Joo, katsele vain . Mutta katso ettet liho. Ei pahalla mutta kaikki jotain tekee ja treenaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, mitä tuo meille kuuluu.
Suomessa on suuri määrä ihmisiä, jotka kokevat samoin kuin sinä. Ja jokin osa heistä on työkyvyttömyyseläkkeellä.
Miksi et mene lääkäriin, joka voisi auttaa sinua? AIvan toisin kuin nämä kaheleiden täyttämät palstat julistavat, suurelle osalle suomalaisia masennukseen annetut lääkket auttavat.
Voisiva auttaa sinuakin.
Mutta jos olet lääkevastainen ja negatiivinen noin yleensäkin luonteeltasi, älä toki hae mitään apua mistään.
Elä kaikessa rauhassa loppuelämäsi synkissä tunnelmissa ja niissä tunnelmissa ettei mikään kosketa sinua, eikä sinua enää mikään eivätkä mitkään asiat tässä maailmassa kiinnosta.
Tuo on aivan täysin sun oma valintasi. Ja jos valitset niin, ettet apuja halua, niin pidä sitten se turpasi tukossa. Ja elä sitä itse valitsamaasi elämää.
Taas täällä kuvittelet tietäväsi.
Kuule kun lääkärikään ei ole ihmeiden tekijä.
Jos vuosikymmeniä ihminen on elänyt kuten ap, vaikea sitä on loppuelämässä kääntää.
Ei aina kaikki ole masennusta saati lääkkeillä hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Tavallista älykkäämmät ihmiset tajuaa jo varhain elämän päättömyyden siitä se johtuu. Tyhmät jaksaa porskuttaa saavat iloa kaikista turhista asioista.
Älykkäät ihmiset ovat kiinnostuneita asioista ja ympäristöstään.
Almaz kirjoitti:
Aina latistettu kaikessa muiden edessä, koulukiusattu nobody. Epäonnistumisia ja huonoa tuuria aivan kaikessa ei positiivista kannustetta mistään. En ole kiinnostava muiden silmissä ,niin en jaksa loputtomasti yrittää vaikka aina välillä erehdyn yrittämään ja kulutan voimani turhaan.
Sit kun yrittäis, tulee koronat ja puutinit ettei edes uimahalliin pääse;
tai kuten viimeisimpänä sain virheellisen diagnoosin ja siihen virheellisen hoidon eikä senkään puolesta pääse harrastamaan jos mieli jaksais yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinän takana asuu älykkönaapuri, jonka harrastukset ovat todella rajalliset.
Elämä ei ole alati kovin kiinnostavaa. Voi voi.
Mutta jos joudut tilanteeseen, jossa tiedät kuoleman tulevan, täytyt kuitenkin kauhulla...
Täällä yksi samanlainen. Kun lapset lentää pesästä, en tiedä miten kulutan päiväni sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tarkasti olet perillä naapurisi elämästä?
Millainen äitisi oli kanssasi, kun olit pieni lapsi?
Kun ei mitään synny on turha yrittää.
Pidä tauko.
Almaz kirjoitti:
Almaz kirjoitti:
Aina latistettu kaikessa muiden edessä, koulukiusattu nobody. Epäonnistumisia ja huonoa tuuria aivan kaikessa ei positiivista kannustetta mistään. En ole kiinnostava muiden silmissä ,niin en jaksa loputtomasti yrittää vaikka aina välillä erehdyn yrittämään ja kulutan voimani turhaan.Sit kun yrittäis, tulee koronat ja puutinit ettei edes uimahalliin pääse;
tai kuten viimeisimpänä sain virheellisen diagnoosin ja siihen virheellisen hoidon eikä senkään puolesta pääse harrastamaan jos mieli jaksais yrittää.
Pikkulapsena olin pihan nuorin, arin ja kiusatuin.
Pihan lasten kanssa mentiin kaupunkiin harrastekerhoon, josta minä jäin aikoana ulkopuoliseksi ovella määrälaskennassa; nuorimpana, pienimpänä, hylätyttynä poloisena kävelin yksin takaisin kotiin.
Sama suuntaus jatkunut työelämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tarkasti olet perillä naapurisi elämästä?
Hyvin tunnen hänet.
Vierailija kirjoitti:
Millainen äitisi oli kanssasi, kun olit pieni lapsi?
Pääasiassa passiivinen kuten isäkin (lukuunottamatta ensimmäisiä vuosia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vähän niinku vauvatkin voi tuijotella pölypalloja tai pomppivaa mansikkaa tv Ruudulta tunnin.
Olin ennen todella aktiivinen, hoikka ja menevä, mutta lapsen saatuani ja asuessani yksin (lapsen kanssa) vieraalla paikkakunnalla ilman tukiverkkojen miehen ollessa reissutyössä, lamaannuin täysin. En ole sen jälkeen ollut oma itseni. Kammottavaa, enkä suosittele kenellekään.
Sama mutta en tiedä syytä muuta kuin sen että aina vääränlaisia ihmisiä pilaamassa elämää vai itse on väärässä maailmassa.