Miten saan epävarman naisen luottamaan minuun?
Olen tapaillut vähän aikaa naista, joka on erittäin epävarma ja hänellä on huono itsetunto. Hän on sanonut, että hänellä on vaikeuksia luottaa ihmisiin ja varsinkin romanttisessa mielessä. Miten saisin hänen luottamuksensa? Tällä hetkellä suhteemme on siis ihan hyvällä orastavalla mallilla, mutta pelkään että teen jotain väärin jossain vaiheessa ja pelotan hänet pois.
Kommentit (39)
Toi "epävarmuus" on vain voimankäyttöä ja huomionhakua. Parempi jatkaa etsintää suhdemarkkinoilla, hyvän suhteen pohjalla on tasapaino ja luottamus.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:22"]
Toi "epävarmuus" on vain voimankäyttöä ja huomionhakua.
[/quote]
Ei ole.
Tiedätkö että se huono itsetunto voi olla sulle raskas taakka kantaa myöhemmin. Haluutko sellasen kans suhteeseen. Ite enää lähde huonoitsetuntosten kas suhteeseen. Sitä itsetuntoo ei voi ainakaan toinen korjata.
Anna aikaa, jos uskot kykeneväsi siihen. Jos et usko, älä lisää naisen tuskaa. Sinun täytyy olla täysin varma hänestä. Kuuntele, keskustele.
Mä olin huonojen kokemusten takia samanlainen kun alettiin seurustelemaan nykyisen miehen kanssa. Mitään pikakeinoa siihen ei ole, aika auttaa ja se luottamus pitää ansaita. 3 vuotta nyt kulunut ja epävarmuudesta ei ole aikoihin ollut tietoakaan.
Luottamus pitää ansaita ja se tapahtuu ajan kanssa.
Älä ainakaan mene pettämään vedoten että miehet ei vaan ole yksiavioisia ja seksi ja rakkaus voi olla erillään ja ei oo pettämistä jos ei kerro kenellekään... Varmasti auttaa luottamuksen rakentamisessa ku pidät munan housuissas muiden seurassa.
Jos nykyinen mieheni olisi ajatellut noin nuorempana, niin olisimme kummatkin aivan eri ihmisiä. Mieheni oli hiukan ylipainoinen, rillipäinen, finninaamainen nörtti, jolta kuitenkin löytyi tervettä itsevarmuutta iskeä minunlaiseni, kaunis, mutta ujo/epävarma nainen :)
Omat lapsemme ovat jo aikuisia, mutta olemme vieläkin onnellisia!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:39"]
Tiedätkö että se huono itsetunto voi olla sulle raskas taakka kantaa myöhemmin. Haluutko sellasen kans suhteeseen. Ite enää lähde huonoitsetuntosten kas suhteeseen. Sitä itsetuntoo ei voi ainakaan toinen korjata.
[/quote]
Älä ainakaan flirttaile muiden naisten kanssa kun hän on seurassasi.
Ole huomaavainen ja osoita että rakastat. Sanoilla, eleillä, hymyillä, läheisyydellä. Kyllä se siitä.
Jos sitä ei hoidata niin ... ei se siitä mihinkään parane. Kannattaa miettiä tarkkaan haluatko lähteä tähän surkeaan humppaan vuosiksi. Laita se terapiaan ja katso että pysyy siellä, sitten on mahdollisuuksia jos itsekin tuet häntä. Mutta vaikeaa tulee olemaan.
Haluan ainakin yrittää. Hän on mukava ja hauska ihminen ja hänellä on samanlaiset arvot kuin minulla. Viihdyn hänen seurassaan. Hän ei ole ollenkaan pinnallinen. En tiedä tarkkaan, mistä tuo huono itsetunto johtuu, mutta ilmeisesti häntä ainakin kiusattiin peruskoulussa, ja jotain muutakin on tapahtunut. Mutta hän selvästi näkee itsensä eri tavalla kuin muut hänet näkevät. Niin ja en ole aikeissa pettää, minua on petetty entisessä suhteessa ja tiedän miten pahalta se tuntuu.
Ap
Olet rehellinen, luotettava ja sanat vastaavat tekojasi. Ei siinä muuta oikeasti tarvita.
Muista kuitenkin, että sun ei pidä koskaan olla naiselle terapeutti vaan tasa-arvoinen (mahdollinen) vakikumppani, joka kohtelee hyvin.
Jätä se lutka. Naisetkin dumppaa epäkelvon miehen samalla lailla ja meillä on tasa-arvo.