Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta monikulttuuristaminen liian nopeaa!

Vierailija
19.08.2015 |

Minusta tämä hyvin mahdollisesti ohi menevä monikulttuurisuuden aate täyttää Suomen liian nopeasti tänne sulautumattomilla aivan vierailla kulttuureilla.

Minusta yhdellä sukupolvella ei ole mitään oikeutta tehdä tällaista päätöstä. Entä, jos seuraava sukupolvi toivoisikin, ettei täällä olisi muita kulttuureja ja tulee kovia sisäisiä taisteluja.

Minua huolestuttaa lastenlasten sukupolvi. Tämä meidän päätöksemme on peruuttamaton. Monia lakeja yms voi muuttaa, mutta tätä ei pysty perumaan.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Suomalaiset eivät ole niin nopeita sopeutumaan muualta muuttaneisiin kuin esimerkiksi Ruotsi, jossa on pitkät perinteet maahanmuuttajista. Ja sitten suomalaisia vielä syyllistetään, kun eivät hetkessä suopeudu, vai pitäisikö tänne muuttajien sopeutua?

Vierailija
2/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut monia kulttuureja jo kauan ennen nykymaahanmuuttajia: Saamelaiset, suomenruotsalaiset, karjalasta tulleet, tataarit, romanit, työvväenluokka, taidepiirit, kansainväliset johtajat, hämäläiset jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suimessa ovat parhaiten pärjänneet sulautujat. Esim venäläisistä suurin osa avioituu suomalaisen kanssa ja heidän lapsensa sulautuu jo täysin muihin.

Sen sijaan somalialaisista hyvin harva avioituu suomalaisen kanssa ja nämä somaloalaiset elävät sitä.omaa vahvaa kulttuuriaan täälläkin eivätkä koskaan sulaudu. Kokevat myös itsensä erilaisiksi ne heidän jälkeläisensä ja ovat onnettomia.

Vierailija
4/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään yhteistä (paitsi äidinkieli ja kansalaisuus) näiden monikulttuurisuuden vastustajien kanssa.

Olen syntynyt 60-luvulla ja ollut 17-vuotiaana vaihto-oppilaana Yhdysvalloissa. Mieheni on britti, lapsemme puhuvat äidinkielenään suomea, ruotsia ja englantia. Lapsillani on ollut seurustelukumppaneita (ja nykyisiä puolisoja) niin Euroopasta, Japanista kuin Somaliastakin.

Minun Suomeni on aina ollut kansainvälinen.

Vierailija
5/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:30"]

Suomessa on ollut monia kulttuureja jo kauan ennen nykymaahanmuuttajia: Saamelaiset, suomenruotsalaiset, karjalasta tulleet, tataarit, romanit, työvväenluokka, taidepiirit, kansainväliset johtajat, hämäläiset jne.

[/quote]

Enpä tiedä, mutta saamelaisten tänne tulosta on paljon aikaa. Hissukseen on heihin sopeuduttu puolin ja toisin. Savolaisista taas en tiedä, ovat senverran kieroja...

Vierailija
6/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 siinäpä juuri on se tärkeä ero. Nämä mainitsemasi ryhmät ovat kyenneet täysin sulautumaan suomalaisten sekaan. Ovat omaksuneet kantaväestön tavat helposti. (Paitsi romaneilla on oma vahva kulttuurinsa ja erityisongelmia, mm rikollisuus ja ilman työtä oleminen. He erottuvat edelleen.)

Vierailija
7/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:32"]

Minulla ei ole mitään yhteistä (paitsi äidinkieli ja kansalaisuus) näiden monikulttuurisuuden vastustajien kanssa.

Olen syntynyt 60-luvulla ja ollut 17-vuotiaana vaihto-oppilaana Yhdysvalloissa. Mieheni on britti, lapsemme puhuvat äidinkielenään suomea, ruotsia ja englantia. Lapsillani on ollut seurustelukumppaneita (ja nykyisiä puolisoja) niin Euroopasta, Japanista kuin Somaliastakin.

[/quote]

Ja ei ole pitkää aikaa kun niitä n-sanalla alkavia tultiin oikein pitkältäkin katsomaan. Ei ollut heitä paljon vielä 1970-luvulla. Se on lyhyt aika, niin tämä oli minun Suomea.

Vierailija
8/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minunkin perheeni monikulttuurinen, mutta tuo muslimien massatuonti ei kyllä ole mitään monikulttuuria. Englantilainen mieheni ihmettelee tätä järjetöntä vauhtia, noin 10 vuodessa asuinpaikkamme on muuttunut muslimimamuenemmistöiseksi. Miksi ei voi oppia muiden maiden esim Britannian virheistä maahanmuutossa?  

Oikea monikulttuurisuus on kaukana mitä täällä on ja tänne halutaan. 

Vierailija
9/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö olisi oikein, että tähän monikulttuuristamiseen saisivat ottaa kantaa myös muutamat seuraavat sukupolvet. Mikä tässä on kiire? Ei tulijat lopu.
Ap

Vierailija
10/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät kenties väärää termiä ap, Suomi on ollut monikulttuurinen jääkauden jälkeen. Se on pysyvä tila, eikä se ole hidastunut tai kiihtynyt. Mikäli tarkoitat maahanmuuttajien määrää niin luvut ovat hyvin maltillisia, eikä mitään erityistä ole tapahtumassa. Suosittelen myös olemaan uskomatta maahanmuuttokriittisten valheita. Heidän tarkoituksena on levittää pelkoa ja vihaa, heidän kirjoituksensa ovat aina valetta tai vahvasti liioiteltuja.

Vierailija
11/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen katukuvasta huomaa, että jotain erityistä on tapahtumassa. Tänne on tullut valtavasti muslimeja ja moskeijoita aiotaan rakentaa. Turussakin Hansa-korttelissa on suuria maahanmuuttajajoukkoja. Turha väityää, ettei tässä ole suurta mullistusta menossa.

Vierailija
12/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suomenruotsalainen mies ja sukuni esi-isä tuli sata vuotta sitten Venäjältä. Silti olen omaksunut suomalaisuuden täysin ja sulautunut. En tunne Venäjän kulttuuria, tapoja enkä osaa kieltäkään.
Ap

Vierailija
13/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on enemmänkin jotain di- tai trikulttuuria, kun porukkaa tuodaan vain Somaliasta ja Syyriasta.

Vierailija
14/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:32"]Minulla ei ole mitään yhteistä (paitsi äidinkieli ja kansalaisuus) näiden monikulttuurisuuden vastustajien kanssa.

[/quote]

Samoin. Nämä ovat näitä vähäväkisiä ja tavallaan hiukan syrjäytyneitä sieltä maalta jota maailma pelottaa...

Vierailija
15/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:32"]

[/quote]

Ja ei ole pitkää aikaa kun niitä n-sanalla alkavia tultiin oikein pitkältäkin katsomaan. Ei ollut heitä paljon vielä 1970-luvulla. Se on lyhyt aika, niin tämä oli minun Suomea.
[/quote]

Ehkä siellä maalla. Kyllä 70-luvulla kaupungeissa näki jo ulkomaalaisia, vanhemmillani oli jopa musta ystävä.

Vierailija
16/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:39"]Käytät kenties väärää termiä ap, Suomi on ollut monikulttuurinen jääkauden jälkeen. Se on pysyvä tila, eikä se ole hidastunut tai kiihtynyt. Mikäli tarkoitat maahanmuuttajien määrää niin luvut ovat hyvin maltillisia, eikä mitään erityistä ole tapahtumassa. Suosittelen myös olemaan uskomatta maahanmuuttokriittisten valheita. Heidän tarkoituksena on levittää pelkoa ja vihaa, heidän kirjoituksensa ovat aina valetta tai vahvasti liioiteltuja.
[/quote]

Höpö höpö. Tervetuloa tänne pääkaupunkiseudulta, kyllä huomaat muutoksen. Itse ikäni Helsingissä asuneena huomaa ison muutoksen tapahtuneen viimeisen 10 vuoden sisällä. Asialla on hyvät ja huonot puolensa niin kuin kaikilla asioilla tuppaa olemaan. Liian nopeasta maahanmuutosta ei seuraa kuin hankaluuksia, maltti on valttia.

Vierailija
17/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:30"]

[/quote]

Enpä tiedä, mutta saamelaisten tänne tulosta on paljon aikaa. Hissukseen on heihin sopeuduttu puolin ja toisin. Savolaisista taas en tiedä, ovat senverran kieroja...
[/quote]

Tämä on hersyvän hauska kommentti! Vai ovat suomalaiset sopeutuneet saamelaisiin... Kävitkö mitään kouluja, ihan mielenkiinnosta kysyn?

Vierailija
18/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en millään pysty ymmärtämään heitä, joiden mielestä afrikkalaisten muslimien runsas tulo tänne on hyvä asia. En pysty käsittämään. (Onko tämä samantapaista vouhotusta kuin vasemnistolaisaate yliopistonuorissa 70-luvulla? Eli menee aikanaan ohi, mutta nämä ihmiset jäävät tänne.)

Vierailija
19/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:45"]Tää on enemmänkin jotain di- tai trikulttuuria, kun porukkaa tuodaan vain Somaliasta ja Syyriasta.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Olet todennäköisesti valehteleva hommatrolli koska et kykene puhumaan totta edes yhden lauseen verran.

Vierailija
20/118 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten siis mietin sitä, että miksi tänne otetaan näin valtavasti näitä ulkomaalaisia. Eikö hitaampi tahti riittäisi ja välillä voisi pitää kokonaan taukoa vaikka 15 vuotta, että voimat käytettäisiin täällä olevien sopeuttamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän