Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkki pörssihermoilijoille:

Vierailija
18.02.2022 |

Jos sua ahdistaa nähdä kun salkku miinustelee, niin käy katsomassa sisäpiiriostot mitä tj ja hallituksen jäsenet ovat tehneet paljon isommilla kursseilla kuin mitä itse olet ostanut ja huomattavan suuremmilla summilla ja osakemäärillä. Kummasti rauhoittaa, kun miettii että jos ne uskalsivat ostaa niin luottoa on yritykseen. Ja joillakin on satoja- ja kymppitonneja millä ostaneet.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kumman salkku on miinuksilla? Mun kahdeksasta osakkeesta yksi eli ei se vie koko salkkua miinukselle. Ja se yksi on uusi hankinta, ostin vaikka odotus on, että voi vielä laskee lisääkin. Jos laskee, ostan lisää. Jos ei oon tyytyväinen, et ostin jo nyt.

Riippuu milloin on ostettu. Jos syksyllä, niin on miinuksella.

Vierailija
22/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kumman salkku on miinuksilla? Mun kahdeksasta osakkeesta yksi eli ei se vie koko salkkua miinukselle. Ja se yksi on uusi hankinta, ostin vaikka odotus on, että voi vielä laskee lisääkin. Jos laskee, ostan lisää. Jos ei oon tyytyväinen, et ostin jo nyt.

Sillon kun on ylikorkeella, ei kannata ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä ostaa mitään pörssistä jos ei hermot riitä odottamaan kurssinousuja ja osinkoja.

No, en usko että on olemassa ketään jota ei ainakin v...tuta katsoa kun osakkeet huutaa punaisena.

Minua ei. En juurikaan seuraa pörssikursseja ja kun huutaa punaisella niin on hyvä paikka lisätä omistuksiaan hyvissä yhtiöissä. Ostan yhtiöitä niiden liiketoimintojen perusteella en pörssikurssin mennen kehityksen perusteella.

Vierailija
24/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun on ylikorkeella, ei kannata ostaa.

Voi olla halpoja jotka halpuuntuneet entisestään.

Vierailija
25/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitkävetokin on paremmalla voittoprosentilla kuin Nordnet :D 

Vierailija
26/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat on myyny osakkeet aikapäiviä sitten. Siinähän laittatte toimeksiantoja kun kukaan ei osta "sillä mitä ite maksoin pitää saada" hinnalla. Maailman pienin viulu soittaa täällä teille ahneille keinottellijoille.

Vierailija
27/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat on myyny osakkeet aikapäiviä sitten. Siinähän laittatte toimeksiantoja kun kukaan ei osta "sillä mitä ite maksoin pitää saada" hinnalla. Maailman pienin viulu soittaa täällä teille ahneille keinottellijoille.

Myynnit pitäisi näkyä myös mutta lähinnä lisää ostelleet nyt dipissä. Ainakin ne mitä itse seuraan. Sisäpiirin on ilmoitettava sekä ostot että myynnit. Ap

Vierailija
28/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Aina nää besserwisserit palstalla.

Vierailija
29/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pörssit on punaisella, niin sitten ostan. Nyt istun käsien päällä.

Vierailija
30/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo kaikille osakkeenomistajille: " Rakastu vastakkaiseen sukupuoleen, älä osakkeisiin"

mies54v

Vierailija
31/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiaa.

Kun on romahtanut on ihan turha ajatella millä hinnalla on ostanut.

Oikea lähestymistapa on ajatella että nyt on salkussa päivän kurssiin ja mitä tulevaisuus näyttää.

Vierailija
32/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologiaa.

Kun on romahtanut on ihan turha ajatella millä hinnalla on ostanut.

Oikea lähestymistapa on ajatella että nyt on salkussa päivän kurssiin ja mitä tulevaisuus näyttää.

Tähän!

Tulevaisuuteen ei vaikuta senttiäkään millä hinnalla olet ostanut.

Vierailija
33/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi en neuvo, sori vaan! T. Salavarakas nainen

Vierailija
34/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kannattaa myydä tappiolla ja ostaa takaisin halvemmalla. Itse mietin otanko shortsit jo pelistä pois, mutta päätin jättää vielä lojumaan.

Mies54v

Yksi kymmenestä onnistuu ajoittamisessa, tästä on ihan tutkittua tietoa. Vai oliko ihan noinkaan suuri prosentti.

En usko kuuluvani tähän onnekkaaseen joukkoon, joten en ala kikkailemaan.

Vierailija
35/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin ison osan Suomi-osakkeista pois ja vaihdoin ulkomaalaisiin. Tuotto olisi nyt ehkä parempi ollut joissain suomalaisissa, mutta päätin tämän tehdä pitkän tähtäimen linjauksena. Jos Venäjä miehittää Ukrainan ja on jo hoidellut Valko-Venäjän ja etenee loogisesti, niin ei ole enää kovin montaa naapurimaata jäljellä, jotka eivät kuulu Natoon. Siinä vaiheessa alkavat investoinnit virrata pois Suomesta, jos riski alkaa kasvaa, että Venäjä alkaa painostaa vastaavasti Suomea. Ja osalla suomalaisista firmoista on liiketoimintaa Venäjän kanssa niin, että länsimaiden pakotteet iskevät niihin, jos se hyökkää nyt Ukrainaan. Eli kun tällaisia rakenteellisia muutoksia tekee, niin sen jälkeen ei niin haittaa kurssien satunnainen heilunta ylös tai alas.

Vierailija
36/36 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myin ison osan Suomi-osakkeista pois ja vaihdoin ulkomaalaisiin. Tuotto olisi nyt ehkä parempi ollut joissain suomalaisissa, mutta päätin tämän tehdä pitkän tähtäimen linjauksena. Jos Venäjä miehittää Ukrainan ja on jo hoidellut Valko-Venäjän ja etenee loogisesti, niin ei ole enää kovin montaa naapurimaata jäljellä, jotka eivät kuulu Natoon. Siinä vaiheessa alkavat investoinnit virrata pois Suomesta, jos riski alkaa kasvaa, että Venäjä alkaa painostaa vastaavasti Suomea. Ja osalla suomalaisista firmoista on liiketoimintaa Venäjän kanssa niin, että länsimaiden pakotteet iskevät niihin, jos se hyökkää nyt Ukrainaan. Eli kun tällaisia rakenteellisia muutoksia tekee, niin sen jälkeen ei niin haittaa kurssien satunnainen heilunta ylös tai alas.

Omistan enimmäkseen ruotsalaisia osakkeita ja niillä on mennyt huonosti 🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme