Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehitysvamma-ala

Vierailija
18.02.2022 |

Voisitteko kertoa kokemuksia alalta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus ollu työharjottelussa,,niiden kanssa,,viihdyin ja tykkäsin

Vierailija
2/22 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa varautua väkivaltaan mutta muuten kiva ala. Mielummin olen kehitysvammaisten kanssa kuin vanhusten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjauspuolella oli ihan mukavaa. Kehitysvammaiset on aitoja, mahtavia persoonia, mutta hoidollisemmassa, ns vaativan hoidon yksikössä en kauaa jaksanut. Hankalia siirtoja, kun asukkaat jäykkiä, kuolaavia ja vastustelevia. Joka päivä tartuttiin hiuksista, sylettiin päälle, yritettiin purra, potkia ja lyödä. Joskus virikemahdollisuudet on tyyliin cd soitin tai tv.

Vierailija
4/22 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu mulle töihin, ihania down- asiakkaita...ja huippu työntekijöitä mulla.

Vierailija
5/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa lisää kokemuksia

Vierailija
6/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkosen vammasta hommaa

Vierailija
7/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa varautua väkivaltaan mutta muuten kiva ala. Mielummin olen kehitysvammaisten kanssa kuin vanhusten.

Minä taas nimenomaan olen mieluummin vanhusten kanssa kuin kehitysvammaisten.

Vierailija
8/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoja ,rehellisiä ovat,,luulen että tämä maailma olis parempi paikka, jos me kaikki oltais yhtä aitoja ja rehellisiä,, ei mitään valheita ja toisten haukkumisia ja pahan tekoo toiselle

Vierailija
9/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
10/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykännyt, ei vain soveltunut minulle. Moni työkaverini piti työskentelystä heidän kanssaan ja koki kehitysvammaiset aitoina ja valloittavina persoonina. Minä taas uuvuin samojen asioiden jankkaamiseen sekä monien asiakkaiden rajattomuuteen ja impulsiivisuuteen. Vaihdoin nuorten parissa tehtävään työhön, johon sovellun paljon paremmin ja ajoittaisia haastavia tilanteita lukuun ottamatta tulen hyvin juttuun nykyisen asiakaskuntani kanssa.

Vierailija
11/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoja ,rehellisiä ovat,,luulen että tämä maailma olis parempi paikka, jos me kaikki oltais yhtä aitoja ja rehellisiä,, ei mitään valheita ja toisten haukkumisia ja pahan tekoo toiselle

Höpöhöpö. Nyt on jollain niin ruudunpunaiset lasit silmillään.

Vierailija
12/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia paikkoja joissa voi työskennellä. On ihan normi yksiköitä ja haastavan tason yksikköjä. Jälkimmäiset rankkoja. Osassa työntekijät pelkäävät eivätkä halua työskennellä haastavien asiakkaiden kanssa.

Vierailija
13/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osaa kehitysvammaisetkin haukkua ja tehdä ilkeyksiä tai pahaa sekä valehdella. Ei he mitään yltiökilttejä yli-ihmisiä ole, joilta puuttuisi kyky sellaiseen.

Vierailija
14/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu aivan vammasta ja henkilöstä. Kaikki eivät suinkaan ole herttaisia down ihmisiä eivätkä kaikki suinkaan heilu nyrkeillä,pure ja kuolaa.

Vierailija
15/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykännyt, ei vain soveltunut minulle. Moni työkaverini piti työskentelystä heidän kanssaan ja koki kehitysvammaiset aitoina ja valloittavina persoonina. Minä taas uuvuin samojen asioiden jankkaamiseen sekä monien asiakkaiden rajattomuuteen ja impulsiivisuuteen. Vaihdoin nuorten parissa tehtävään työhön, johon sovellun paljon paremmin ja ajoittaisia haastavia tilanteita lukuun ottamatta tulen hyvin juttuun nykyisen asiakaskuntani kanssa.

Vanhuspuolen asiakkaissa törmää tuohon samaan jankkaamiseen, impulsiivisuuteen ja rajattomuuteen. 

Vierailija
17/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nimenomaan olen mieluummin vanhusten kanssa kuin kehitysvammaisten.

Itse en jaksa kumpiakaan. 

Vierailija
18/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa, jatkuvaa huutoa ja älämölöä.

Vierailija
19/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Olen töissä palvelukodissa, jossa asukkailta ei tarvitse pelätä väkivaltaa. Työ on ohjausta ja hoitotyötä, monet asukkaat ovat jo vanhemman ikäisiä. Meluisuutta kyllä on ja joskus käy pahasti hermoon tiettyjen asukkaiden pakonomainen jankkaaminen joka tulee suunnilleen uniin asti, mutta ne kyllä kestää. 

Vierailija
20/22 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta lyhytaikaisyksiköstä (pieni kaupunki) sekä 2 eri vaikeahoitoisten nuorten/aikuisten yksiköistä. 1. Aika hoidollinen mut kiva, toisissa omat hyvät puolet mut runsaasti väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme