Kehitysvamma-ala
Kommentit (22)
Saa varautua väkivaltaan mutta muuten kiva ala. Mielummin olen kehitysvammaisten kanssa kuin vanhusten.
Ohjauspuolella oli ihan mukavaa. Kehitysvammaiset on aitoja, mahtavia persoonia, mutta hoidollisemmassa, ns vaativan hoidon yksikössä en kauaa jaksanut. Hankalia siirtoja, kun asukkaat jäykkiä, kuolaavia ja vastustelevia. Joka päivä tartuttiin hiuksista, sylettiin päälle, yritettiin purra, potkia ja lyödä. Joskus virikemahdollisuudet on tyyliin cd soitin tai tv.
Tuu mulle töihin, ihania down- asiakkaita...ja huippu työntekijöitä mulla.
Vierailija kirjoitti:
Saa varautua väkivaltaan mutta muuten kiva ala. Mielummin olen kehitysvammaisten kanssa kuin vanhusten.
Minä taas nimenomaan olen mieluummin vanhusten kanssa kuin kehitysvammaisten.
Aitoja ,rehellisiä ovat,,luulen että tämä maailma olis parempi paikka, jos me kaikki oltais yhtä aitoja ja rehellisiä,, ei mitään valheita ja toisten haukkumisia ja pahan tekoo toiselle
Itse en tykännyt, ei vain soveltunut minulle. Moni työkaverini piti työskentelystä heidän kanssaan ja koki kehitysvammaiset aitoina ja valloittavina persoonina. Minä taas uuvuin samojen asioiden jankkaamiseen sekä monien asiakkaiden rajattomuuteen ja impulsiivisuuteen. Vaihdoin nuorten parissa tehtävään työhön, johon sovellun paljon paremmin ja ajoittaisia haastavia tilanteita lukuun ottamatta tulen hyvin juttuun nykyisen asiakaskuntani kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aitoja ,rehellisiä ovat,,luulen että tämä maailma olis parempi paikka, jos me kaikki oltais yhtä aitoja ja rehellisiä,, ei mitään valheita ja toisten haukkumisia ja pahan tekoo toiselle
Höpöhöpö. Nyt on jollain niin ruudunpunaiset lasit silmillään.
Erilaisia paikkoja joissa voi työskennellä. On ihan normi yksiköitä ja haastavan tason yksikköjä. Jälkimmäiset rankkoja. Osassa työntekijät pelkäävät eivätkä halua työskennellä haastavien asiakkaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaa kehitysvammaisetkin haukkua ja tehdä ilkeyksiä tai pahaa sekä valehdella. Ei he mitään yltiökilttejä yli-ihmisiä ole, joilta puuttuisi kyky sellaiseen.
Tämähän riippuu aivan vammasta ja henkilöstä. Kaikki eivät suinkaan ole herttaisia down ihmisiä eivätkä kaikki suinkaan heilu nyrkeillä,pure ja kuolaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykännyt, ei vain soveltunut minulle. Moni työkaverini piti työskentelystä heidän kanssaan ja koki kehitysvammaiset aitoina ja valloittavina persoonina. Minä taas uuvuin samojen asioiden jankkaamiseen sekä monien asiakkaiden rajattomuuteen ja impulsiivisuuteen. Vaihdoin nuorten parissa tehtävään työhön, johon sovellun paljon paremmin ja ajoittaisia haastavia tilanteita lukuun ottamatta tulen hyvin juttuun nykyisen asiakaskuntani kanssa.
Vanhuspuolen asiakkaissa törmää tuohon samaan jankkaamiseen, impulsiivisuuteen ja rajattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas nimenomaan olen mieluummin vanhusten kanssa kuin kehitysvammaisten.
Itse en jaksa kumpiakaan.
Väkivaltaa, jatkuvaa huutoa ja älämölöä.
Tykkään. Olen töissä palvelukodissa, jossa asukkailta ei tarvitse pelätä väkivaltaa. Työ on ohjausta ja hoitotyötä, monet asukkaat ovat jo vanhemman ikäisiä. Meluisuutta kyllä on ja joskus käy pahasti hermoon tiettyjen asukkaiden pakonomainen jankkaaminen joka tulee suunnilleen uniin asti, mutta ne kyllä kestää.
Kokemusta lyhytaikaisyksiköstä (pieni kaupunki) sekä 2 eri vaikeahoitoisten nuorten/aikuisten yksiköistä. 1. Aika hoidollinen mut kiva, toisissa omat hyvät puolet mut runsaasti väkivaltaa.
Mä oon joskus ollu työharjottelussa,,niiden kanssa,,viihdyin ja tykkäsin