Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muskan taiteilijaeläkehakemus hylättiin: "Tämä on rasismia"

Vierailija
03.07.2015 |

"Laulaja Marija "Muska" Babitzinin, 62, taiteilijaeläkehakemus hylättiin jälleen.

- Olisiko tämä kuudes vai seitsemäs kerta kun sitä hain, nainen kertoo.

Muun muassa Krokotiilirorock, Pidä kii ja Kirjoita postikorttiin -hittibiisien laulajaa ei omien sanojensa mukaan harmita, mutta silti hakemuksen hylkäys mietityttää.

- Olen ihan hyvällä mielellä, hyvät tyypit saivat eläkkeen, mutta mielestäni he käsittelevät minun asiaani rasistisesti, nainen täräyttää.

- Sukuni on asunut Suomessa sata vuotta, mutta en tiedä onko rasismi hävinnyt, nainen sanoo hieman naurahtaen.

Babitzin sanoo, että aikoo jatkossakin hakea eläkettä.

- Ei tässä ole lyöty olo, eikä harmita. Ajattelin vain, että rasismista tässä on varmasti kyse. Tuli vain mieleeni, kun tämä on jo niin mones vuosi kun sitä anotaan, että täytyy olla jotain tällaista kyseessä, nainen kuvailee ajatuksiaan.

- Aina haetaan uusiksi, periksi ei anneta, hän sanoo lopuksi."

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288709330673.html

Sata vuotta jo asuttu Suomessa, mutta edelleen syytetään rasismia kun päätökset ei miellytä. Rasismi on vakava asia, joten miksi suomalaisia saa syyttää siitä ilman mitään perusteita? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babitzin on venäläinen sotilassuku, palvellut aikoinaan tsaarin armeijassa. Pakenivat Venäjältä sata vuotta sitten vallankumouksen aikana. Laulajasisarukset ovat muistelleet haastattelussa, miten joutuivat lapsena ryssittelyn kohteeksi (venäläinen syntyperä, ortodoksiuskonto). Rasismikortti varmaan tuosta lähtöisin.

Vierailija
22/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt tähän ikään asti uskossa, että Babitzinit olisivat juutalaisia :D Wtf, aina oppii uutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:21"]

Ihmetyttää kyllä millä perusteella näitä taiteilijaeläkkeitä myönnetään kun joku Virpi Miettinen tai Arja Havakka on saanut sellaisen.

[/quote]
Miettinenhän on pyörittänyt vuosikymmeniä omaa ateljeeta Kangasalalla. Yritystoimintaa siis, mutta ehkä sillä ei sitten elä? Kuten kaikessa toiminnassa Suomessa, raha menee niille jotka tuntevat oikeat henkilöt.

Vierailija
24/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:14"]

Olen elänyt tähän ikään asti uskossa, että Babitzinit olisivat juutalaisia :D Wtf, aina oppii uutta...

[/quote]Juutalaisuus on uskonto, ei mikään etninen ryhmä.

Vierailija
25/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muska on suurimman osan elämästään tehnyt ihan jotain muuta kuin musiikkia. Joten miksi hänelle pitäis antaa taiteilijaeläke musiikinteosta? Riittääkö 1970-luvun pari hittiä taiteilijaeläkkeeseen?

Vierailija
26/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Ja miten tuo sulkee pois venäläisyyden?

Venäjällä on paljon juutalaisia ja ennen vallankumousta oli vielä paljon enemmän. 

Vierailija
27/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös törkeää tuo jatkuva rasisti-kortin käyttö joka kerta kun kaikki ei mene oman pillin mukaan. 

Vierailija
28/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Ja miten tuo sulkee pois venäläisyyden?

Venäjällä on paljon juutalaisia ja ennen vallankumousta oli vielä paljon enemmän. 
[/quote]

Ei mitenkään, tuleehan Venäjältä esim. tataareja. Joku taisi kuitenkin mainita, että ovat ortodokseja.

Vierailija
29/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:14"]Olen elänyt tähän ikään asti uskossa, että Babitzinit olisivat juutalaisia :D Wtf, aina oppii uutta...
[/quote]
Kirkan hauta on ainakin ortodoksien hautausmaalla Hietaniemessä.

Vierailija
30/30 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi sitten Kata Kärkkäinen/Souri ja Rakel Liekki anomaan eläkkeitä, nämä suuret ja ansioituneet taiteilijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan