Miehen autokuume.......v*tuttaa
Kaksi vuotta kuuntelin voivottelua ja valitusta siitä että kun ei ole autoa. Mies katseli joka päivä nettiautosta käytettyjen autojen myynti-ilmoituksia ja lopulta vuoden alussa sanoin että osta sitten se auto kun en jaksa enää kuunnella ja kai se auto elämää jollain tavalla helpottaa (minulla ei ole kuitenkaan korttia). Kyllä mieheni saa ihan itse autonsa ostaa, ei hän siihen lupaa tarvitse mutta kun yhteinen tiukka talous on kyseessä niin yhteinen päätöshän tuollainen on oltava.
No, mies osti auton, hiukan alle parilla tonnilla. Oli ihan hyvä auto, juuri katsastettu, kahdet renkaat, mies oli tyytyväinen. Tyytyväisyyttä kesti tasan kaksi viikkoa kun auto hajosi. Ensin meni akku vaihtoon, sitten moottorin jakoketjut, auton lukot meni rikki, mies kolaroi auton ja puskurit meni vaihtoon ja maalattavaksi, jäähdytysjärjestelmät on vaihdettu, rahaa paloi toiset pari tonnia. Mies alkoi puhumaan auton vaihdosta... 2 kk auton oston jälkeen!!!! Voitte uskoa kuinka paljon minua kyrpi että meidän SÄÄSTÖT paloi siihen autoon jonka ostoon hampaat pitkänä lopulta myönnyin.
Nyt pitäisi siis vaihtaa auto, ainakin neljän tonnin autoon että "saa kunnon menopelin joka ei hajoa." Ei usko eikä kuuntele että se auton hinta ei sano mitään siitä kestääkö se jne.. Rahaa nyt palaa autoihin ihan hitosti (tämä se syy miksi hannasin sitä auton ostia alunperin), meillä oli vain huijarimyyjä joka sai meidät ostamaan jo valmiiksi rikkinäisen auton. Vai olenko minä nyt tässä, autoista mitään ymmärtämättömänä, täysin väärässä siinä että auto ei vaihtamalla parane ellei ihan uutta osta? Tuota 2000-luvun autoa on kuitenkin rempattu oston jälkeen aika h*lvetisti.
Niin ja siis lainaahan sitä uutta autoa varten pitäisi saada, ei meillä oli taas paria tonnia taskussa vaikka vaihdossa tuosta vanhasta jotain saakin.
Mies on opiskelija ja minä äitiyslomalla joten ei tässä kauheasti ylimääräisiä rahoja ole. Mutta mies ei sitä tunnu tajuavan vaikka kuinka jankkaan että meillä ei ole varaa uudempaan autoon ja lainaan. Vakuutusmaksutkin on korkeimmat mahdolliset miehen kolaroinnin takia
(anteeksi kielenkäyttöni mutta kun tämä tilanne kyrpii niin paljon!)
Kommentit (46)
Mies joka ei tajua autoista mitään eikä omista... ei kiihota, ei jatkoon.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:50"]Varo ettei käy niinkuin isälleni. Isän piti mennä kauppaan mutta palasi takaisin uuden auton kanssa. Voi sitä äidin raivoa ja vihaa isää kohtaan. Viikko siinä taisi mennä kun äiti piti mykkäkoulua.
[/quote]
No kauppaanhan se meni?
Ostakaa kunnon liikkeestä, jossa autot osataan hinnoitella oikein. Tuota liikettä kehutaan valtavan paljon, voin suositella, liikevaihtokin yli miljoonan.
Japanilaiset vanhemmat autot on pääsääntöisesti ihan ok. Nissanit, Toyotat yms. On aika luotettavia ja kestävät hyvin.
Meille ostettiin kakkosautoksi renaukt megane parilla tonnilla. Kaikki piti olla kunnossa. Sen reilun vuoden aikana kun se meillä oli niin vikaa oli vian perään. Lopulta auton korjaukseen meni enemmän rahaa kun itse autoon. Kyllä vitutti.
Vaihettiin se 10 000 autoon joka onkin toiminut kun unelma.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:47"]Japanilaiset vanhemmat autot on pääsääntöisesti ihan ok. Nissanit, Toyotat yms. On aika luotettavia ja kestävät hyvin.
Meille ostettiin kakkosautoksi renaukt megane parilla tonnilla. Kaikki piti olla kunnossa. Sen reilun vuoden aikana kun se meillä oli niin vikaa oli vian perään. Lopulta auton korjaukseen meni enemmän rahaa kun itse autoon. Kyllä vitutti.
Vaihettiin se 10 000 autoon joka onkin toiminut kun unelma.
[/quote]
Renault
Halvat japanilaiset on mätiä paskoja ja hiton huonoja ajaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:50"]Varo ettei käy niinkuin isälleni. Isän piti mennä kauppaan mutta palasi takaisin uuden auton kanssa. Voi sitä äidin raivoa ja vihaa isää kohtaan. Viikko siinä taisi mennä kun äiti piti mykkäkoulua. [/quote] No kauppaanhan se meni?
[/quote]Äiti meni ja osti uuden tosi kalliin saumurin ja mankelin.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:48"]Halvat japanilaiset on mätiä paskoja ja hiton huonoja ajaa.
[/quote]
Vanhat Nissanit on ihan jees!
Mitä ihmettä? Ostin itse 6vuotta sitten -98 volkswagenin hintaan 1500e ja auto on kestänyt hyvin ilman suurempaa laittoa?
Kuluvat osat tottakai täytyy uusia mutta mitään isompaa vikaa ei ole ollut.
Kyllä halvalla voi saada hyvän ja kestävän auton !
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:48"]Halvat japanilaiset on mätiä paskoja ja hiton huonoja ajaa. [/quote] Vanhat Nissanit on ihan jees!
[/quote]
Joo ihan jees, jos ei oo ruostepeikko pahasti purassu. On mukavampia ajaa, kuin esim. Corollat tai Carina.
Älä osta Renaultia ja Peugeotia. Takuuvarmoja pommeja!
Teillä ei oo rahaa ja mukulaa väännätte, voi per....
Yhteiskunnan rahoilla elätte ja auto pitäis saada
Ei niillä ole rahaa autoonkaan. mies on täys tollo, osaa mitään tehdä, yksinkertainen idiootti ja silti haluaa autoa. On se onnetonta voi helv!
naisella poliittinen suuntaus estää autoilun.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:53"]Merkki ratkaisee ei hinta. Yrittäkää nyt tajuta
[/quote]
Tämä!! T. Asentaja
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:41"]
Ostakaa kunnon liikkeestä, jossa autot osataan hinnoitella oikein. Tuota liikettä kehutaan valtavan paljon, voin suositella, liikevaihtokin yli miljoonan.
http://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja
[/quote]
Aha, koijari itsekö täällä mainostaa ja kehuu.
Kukapa sitä kissan häntää nostaisi ellei kissa itse.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:56"]
Mitä ihmettä? Ostin itse 6vuotta sitten -98 volkswagenin hintaan 1500e ja auto on kestänyt hyvin ilman suurempaa laittoa? Kuluvat osat tottakai täytyy uusia mutta mitään isompaa vikaa ei ole ollut. Kyllä halvalla voi saada hyvän ja kestävän auton !
[/quote]
Niin voi, jos on tuuria. Sitä se kuitenkin nimenomaan on, eli tuuripeliä.
Varo ettei käy niinkuin isälleni. Isän piti mennä kauppaan mutta palasi takaisin uuden auton kanssa. Voi sitä äidin raivoa ja vihaa isää kohtaan. Viikko siinä taisi mennä kun äiti piti mykkäkoulua.
Ei kannata jatkaa suhdetta enää...
Ei kannata ostaa halpaa autoa jos ei tajua niistä mitään. Itsellä parin tonnin auto tällä hetkellä alla ja toimii kuin unelma eikä sitä maallikko erota jostain 7k autosta. Tietenkin jokainen katsastus on aina seikkailu kun eihän sitä tiedä mitä laitettavaa löytyy.