Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mökkiruokailuja varten!

Vierailija
03.07.2015 |

Lähdetään ensi viikon alussa viikoksi mökille saaristoon. Aiemmin en ole ollu ruokavastaavana, mutta nytpä siihen hommaan lupauduin (olin se "paras" vaihtoehto) Pitäisi siis käytännössä ostaa ruoat KOKO mökkireissulle koska mökki on saaressa ja sieltä ei noin vain lähdetäkään kauppareissulle.
Mukaan lähtee minä, mies + lapsi 2v, sekä kaksi sisartani puolisoineen, heillä on lapset 3v & 1v.
Paljonko tuolle porukalle tarvii suunnilleen esim jauhelihaa, kanaa? Entä leipää tai maitoa? Kenellään antaa edes suuntaa antavia määriä? Oon ihan hukassa :D

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kalastamassa vai täytyykö aivan kaikki ruoka tuoda mukana? Miten juomavesi saarella? Aamiais/välipalakamoja kannatta myös varata aika paljon (jogurttia, puuroa, muroja, hedelmää)

Vierailija
22/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia perunoita tosi paljon ja sitten niitä grillattavia. Ja esim. savukalaa, jonka syötte heti kärkeen. Myös kasviksia voi grillata. Ja salaattiaineksia! Ei mitään lasagnea! Jos jotakin kevyttä löunasruokaa, niin sitten vaikka keittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:33"]

Uusia perunoita tosi paljon ja sitten niitä grillattavia. Ja esim. savukalaa, jonka syötte heti kärkeen. Myös kasviksia voi grillata. Ja salaattiaineksia! Ei mitään lasagnea! Jos jotakin kevyttä löunasruokaa, niin sitten vaikka keittoja.

[/quote]Sun ohjeistuksella kaikki kuolis nälkään!

Vierailija
24/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kiloa uusia perunoita ja paljon erilaisia sillejä aikuisille. Lapsille lihapullia, palvikinkkua tai lohta. Illaksi grillattavaa. Muurikkalettuja, lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia. Ei kai kukaan mitään laatikkoruokia kesällä syö?

Vierailija
25/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 16:42"]

Minä ottaisin lihapuolelta Jauhelihaa 2 kg (riittää kahteenkin ruokaan) Kanankoipia yks paketti + 1 kg grillattavaksi (2 ruokaa) Jotain kalaa, esim lohta 1kg Grillipihvejä 600g Lisäksi monta pakettia makkaraa "varalta"

[/quote]

Jos mennään mökille saaristoon niin kalaa tuskin tarvitsee ostaa...

Vierailija
26/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakastin ja minkä kokoinen? Onko mikro?

Lapsille hätävaraksi muutama pilttipurkki. Jonkun verran säilykkeitä, joita on helppo kuljettaa takaisin, jos ei kulu. Tee ruokalistat joka päivälle valmiiksi. Sitten arvioi, paljonko kukin ko. päivänä syö. Jos kalastatte, tee ruokalista tähän tapaan: Lounas: Kalaa järvestä tai tonnikalarisottoa, eli varasuunnitelma, jos kalaa ei ole, sekä perunoita, Päivällinen: Jauhelihakeitto. Noin kun teet ja otat hiukan ylimääräistä niin riittää.  

Vierailija
27/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuonikäiset syö pilttiä!!!

Vierailija
28/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:53"]

Ei tuonikäiset syö pilttiä!!!

[/quote]

Eikös niissä ole 1-3-v rajoja? Syö niitä joskus aikuisetkin, joten miksei ne voi hätävarana mennä? Tottakai samaa ruokaa kuin muutkin, mutta joskus on vain tilanteita, että lapset tarvitsevat enemmän. 

Vierailija
29/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulled Chikeniä tai Porkia saa myös puolivalmiina (jos ei jaksa itse kypsäksi muhitella), sopisivat niihin tortilloihin kasvisten ja maustetun ranskankerman kanssa.

Paljon grillattavaa (n. 200 g/aikuinen on suht sopiva määrä, niin kuin jo ehdottikin), juureksia, sieniä ja kasviksia. Itse tehty sienikastike/kananmunakastike grillijuuresten ja perunoiden kanssa maistuu ilman lihaa/kalaakin. Paljon munia, joista voi tehdä lettujen lisäksi vaikka suolaista (pizza)pannaria.

Hedelmistä meloneita ja persikoita. Jogurttia, mysliä, puuroa. Tietysti leipää ja mieleisiä päällysteitä.

Hodarisämpylöitä ja nakkeja, coleslawta ja paahdettua sipulia. Erilaisia makkaroita. Jne.

Vierailija
30/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätävaraksi mieluummin hernesoppaa tms.

Vierailija
31/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta soijarouhetta, on kevyttä, halpaa ja säilyy huoneenlämmössä. Voit jatkaa jauhelihaa sillä ja siitä tekaiset kastikkeen tomaattimurskan kanssa tosi helposti, jos näyttää, että ruoka loppuu kesken. Kannattaa ostaa myös pussi kuivattuja herneitä, niin hernekeitto tulelle! Itse suosin pitkillä mökkireissuilla juuri tuollaisia kevyitä, kuivia kasvistuotteita, kun niillä on helppo täydentää ruokavaliota sitten, jos jokin loppuu kesken tai halutaan vaikka lykätä kaupassa käyntiä yhdellä päivällä.

Vierailija
32/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosisin hättävaraksi jotain kuivia herneitä tai sitten säilykkeitä jotka ei tarvi edes jääkaappia.

Vierailija
33/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy iso arkkupakastin ja myös mikro! Ap

Vierailija
34/34 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:10"]Osta soijarouhetta, on kevyttä, halpaa ja säilyy huoneenlämmössä. Voit jatkaa jauhelihaa sillä ja siitä tekaiset kastikkeen tomaattimurskan kanssa tosi helposti, jos näyttää, että ruoka loppuu kesken. Kannattaa ostaa myös pussi kuivattuja herneitä, niin hernekeitto tulelle! Itse suosin pitkillä mökkireissuilla juuri tuollaisia kevyitä, kuivia kasvistuotteita, kun niillä on helppo täydentää ruokavaliota sitten, jos jokin loppuu kesken tai halutaan vaikka lykätä kaupassa käyntiä yhdellä päivällä.
[/quote]
Joka V I T U N ruokaketjuun tulee yksi tai kaksi soijarouheen tuputtajaa. Ei kaikki halua jotain mautonta paskaa soijarouhetta tunkea ruokiinsa, herranjumala. Vaikka olisin kuolemaisillani nälkään, niin soijaa en söisi, kuolisin mieluummin. Ja kuka idiootti JATKAA jauhelihaa soijarouheella, ei vittu miten älytöntä. Menkää muualle soijapaskan ystävät!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän