Henkivakuutuksessani on rajoite
Minulla on if henkivakuutus, joka sisältää rajoitteen pitkäaikaisen ihosairauden vuoksi. Minulla on siis atooppinen iho. Nyt kärsin kokoajan pahenevasta aikuisiän aknesta ja haluaisin mennä yksityiselle sektorille lääkäriin. Onko tosiaan niin, että vakuutus ei korvaa vai miten asia hoituu. Osaisiko joku auttaa?
Soitin ifille ja joku nuori kesätyöläinen ei osannut sanoa juuta eikä jaata.
Kommentit (14)
Jos se "henkivakuutus" rajaa ihosairaudet pois, niin ei se korvaa ihotautilääkärin juttuja
Mee gynelle jos ne on hormonaalisia juttuja.
Luultavasti on. Tuosta en oo kuullutkaan. Sitä kautta vai toimisi?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:16"]Luultavasti on. Tuosta en oo kuullutkaan. Sitä kautta vai toimisi?
[/quote]
No ei korvaa sitä gynekäyntiäkään jos siihen DG:n liittyy iho-oireilu, ts.se syy miksi menet gynelle on selvitys mistä se acne mahdollista.johtuu, sillä sen takia hän sinä sinne olisit menossa. Mene ihotautilääkärille ja maksa itse. Vaikutuksessaan on rajoitus ja piste. Ei auta kiertotien. Aivan eri asia jos olisit menossa muutoin sin e gynelle.
Ja tosiaan, kyse ei ole henkivakuutuksesta.
Mihin saakka se rajoitus on voimassa? Koko iän vai esim.johonkin tiettyyn ikään? Itselleni oli teininä acne, vakuutuksen muuttuessa ollessani 19 v, acne rajoitus tuli 30 ikävuoteen
Kiitos avusta. Rajoituksen voimassaoloaikaa ei lue missään.
Kerran oon jo käyny ja maksoin ite. Antibiootit jo syöty, ei auttanut. Roacuttan kuuria haluaisin kokeilla, mut tulisi just niin kalliiksi että en tiä mitä tehä.
Huoh.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:33"]Kiitos avusta. Rajoituksen voimassaoloaikaa ei lue missään.
Kerran oon jo käyny ja maksoin ite. Antibiootit jo syöty, ei auttanut. Roacuttan kuuria haluaisin kokeilla, mut tulisi just niin kalliiksi että en tiä mitä tehä.
Huoh.
[/quote]
Vakuutuskirjasta selviää rajoitus aika. Turhaan menisit gynelle jos Elää haluat, ei gyne voi Roalle reseptiä kirjoittaa. Mene vain, ei kannata kärsiä turhaan, joskus se Roa vaikka toisi avun.
65v asti näköjään nyt kun tarkistin.
Henkivakuutus vois korvata jos ruumiilla on paha akne?
Mullakin on sairauskuluvakuutuksessa rajoitus ja olen kyllä silti käynyt yksityisellä lääkärillä ja toki ottanut sieltä lääkkeet. Jos on jotain kalliimpia tutkimuksia tarvinnut tehdä (magneettikuva), niin sit ole kertonut, että vakuutukseni ei korvaa, että voisinko saada lähetteen julkiselle puolelle ja olenkin sellaisen saanut.
[quote author="melba" time="27.06.2015 klo 00:29"]Mullakin on sairauskuluvakuutuksessa rajoitus ja olen kyllä silti käynyt yksityisellä lääkärillä ja toki ottanut sieltä lääkkeet. Jos on jotain kalliimpia tutkimuksia tarvinnut tehdä (magneettikuva), niin sit ole kertonut, että vakuutukseni ei korvaa, että voisinko saada lähetteen julkiselle puolelle ja olenkin sellaisen saanut.
[/quote]
No jos aloittajalls on rajoitus ihosair.niin sitä ihotautilääkärin palkkiota ei todellakaan korvata. Koska siihen tulee dg-koodi. Olen ollut yksityisen lääkäriaseman päivystyspuolella erään kerran ihan normi angiinan vuoksi. Päivystäviä lääkäreitä oli paikalla neljä, minulle ns.osui onkologi. En siis ollut varannut aikaa. Onkologi toki pystyy kirjoittamaan sekä lähetteen labraan ja sen antibiootin jonka tarvitsin.
Sen sijaan jos aloittaja haluaa Roaa kuuriin niin hänen on suunnattava ihotautilääkärille, kas kun muilla erikoislääkäreillä ei ole oikeutta kirjoittaa Roalle reseptiä. Yleislääkäristö puhumattakaan.
Toki moni käy yksityisellä ja pyytää jatkotutkimukset julkiselle sektorille, kuka mistäkin syystä. Useimmiten se syy on taloudellinen.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:10"][quote author="melba" time="27.06.2015 klo 00:29"]Mullakin on sairauskuluvakuutuksessa rajoitus ja olen kyllä silti käynyt yksityisellä lääkärillä ja toki ottanut sieltä lääkkeet. Jos on jotain kalliimpia tutkimuksia tarvinnut tehdä (magneettikuva), niin sit ole kertonut, että vakuutukseni ei korvaa, että voisinko saada lähetteen julkiselle puolelle ja olenkin sellaisen saanut.
[/quote]
No jos aloittajalls on rajoitus ihosair.niin sitä ihotautilääkärin palkkiota ei todellakaan korvata. Koska siihen tulee dg-koodi. Olen ollut yksityisen lääkäriaseman päivystyspuolella erään kerran ihan normi angiinan vuoksi. Päivystäviä lääkäreitä oli paikalla neljä, minulle ns.osui onkologi. En siis ollut varannut aikaa. Onkologi toki pystyy kirjoittamaan sekä lähetteen labraan ja sen antibiootin jonka tarvitsin.
Sen sijaan jos aloittaja haluaa Roaa kuuriin niin hänen on suunnattava ihotautilääkärille, kas kun muilla erikoislääkäreillä ei ole oikeutta kirjoittaa Roalle reseptiä. Yleislääkäristö puhumattakaan.
Toki moni käy yksityisellä ja pyytää jatkotutkimukset julkiselle sektorille, kuka mistäkin syystä. Useimmiten se syy on taloudellinen.
[/quote]
Avopuolisoni sai juuri viime viikolla roac-uurin ihan tk:sta normilääkäriltä
No eihän henkivakuutus mitään lääkärikäyntejä muutenkaan korvaa.