Te joiden mielestä lidl on halpa
Mitä sieltä kannattaa ostaa? Meidän lähelle tuli lidl ja oon nyt pari kertaa käynyt siinä jotain ostamassa. Mun ostokset ei ole mitenkään erityisen halvoiksi tulleet. Maitoa ei ollut kuin litran purkeissa ja se oli hinnaltaan arki-maidon kanssa saman hintaista. Ostin jotain halpaa jäätelöä joka oli aivan järkyttävän makuista. Jauheliha oli saman hintaista kuin cittarissa. Jogurtit oli niin sokerisia niin niitä en ostanut. Neuvokaa mua, mitä sieltä kantsis ostaa?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:08"]
Mutta se siideri! Ai jumankekka! Nyt normandialaista AITOA cideriä liiterissä 3.99 0.75 plo! Käykää nyt hyvät ihmiset ostamassa ja maistakaa miltä oikea siideri maistuu verrattuna niihin hiilihapotettuihin alkoholilla terästettyihin mehutiivistelitkuihin mitä suomesta saa. Ei mulla muuta.
[/quote]
Myös alkosta saa samanlaista siideriä ja maku on tosiaan jotain ihan muuta kuin suomalaisissa "limusiidereissä". Lidlin siiderikin on oikein ketterä kesä- ja ruokajuoma, ei mitään hifistelijöiden tavaraa, mutta kivan omenainen ja oikeasti siideriltä maistuva. :) Eihän Ranskassakaan juoda aina ruuan kanssa jotain huipputavaraa, vaan osataan juoda sivistyneesti myös hyvää mutta kohtuuhintaista juomaa. Lidlin siideri (siis tämä Ranska-viikkojen isopulloinen tavara) on hinta-laatusuhteeltaan oikein mainio. Jos en olisi raskaana, niin olisin ostanut laatikollisen tänään. :) Ja meillä käytetään aika harvoin alkoholia.
Minä myönnän suoraan, että käyn siellä pelkästään joskus hakemassa karkkia. Tietyt suklaat on hyviä ja edullisia. Hedelmät on tosin toisinaan edullisia ja silloin lähtee myös niitä mukaan. Osa jätskeistä on karmeita, jotkut hyviä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:02"]
Mun lähikauppa on iso cittari mutta silti jaksan raahautua liiteriin 100m kauemmas perustarvikeostoksille koska säästää todella paljon. Hevit tosin ostan cittarista jos ei liiterissä oo tarjouksessa. Näe vaivaa ja vertaile hintoja! Tosin tänään meinasin pyörtyä kun olisin ostanu 500g pakastekatkarapuja ja hinta oli pompsahtanu alle 6 eurosta yli 10 euroon. Mutta varmaan suhdanteista kiinni. En oo edes kattonu muualta rapuja koska se liiterin tavara niin laadukasta.
[/quote]
Katkaravuissa oli jokunen aika sitten joku saatavuusongelma, välillä oli kai kausi, että ne meinasivat loppua kokonaan ja luultavasti hinta on yleisesti noussut. http://yle.fi/uutiset/katkaravuista_huutava_pula__rapujen_hinnat_nousevat/7875366
Kasvikset, hedelmät, vihannekset, paistopisteen leivät, parmankinkku ja vastaavat, juustot, wc-paperit, kosmetiikka (saa mm.lumenea ja lorealia) , lihat ja kalat, maustamattomat jogurtit, pähkinät, jne. Noita tulee ostettua Lidlistä koska ne on siellä hyviä ja halpoja.
Lidlin grillimaisteri on loistava brändi ja hyvin toteutetut mainokset.
En ole vuoteen käynyt muissa kaupoissa kuin Lidlissä ja on säästynyt 1800€.
Suomalainen maito ja kermajuusto, vihannekset (kurkku, tomaatti, salaatti erilaisia, paprika, kesäkurpitsa, munakoiso, bataatti, peruna, porkkana...), hedelmät, cashew-pähkinä, feta, mozzarella, kreikkalainen jogu, rahka, tumma makaroni ja spagetti, paistopisteen sämpylät, puuro, broilerin rintapalat, jauheliha, kananmunat löytyvät lähes aina meidän ostoskassista. Kaikki minkä saa suomalaisena tai luomuna ostetaan sellaisena. Perusraaka-aineet saa lidlistä ja me emme osta eineksiä.
Lidl on nykyään laatuunsa nähden ylihinnoiteltu psska, josta parhaat tuotteet ovat poistuneet. Vielä joitain vuosia sitten olin Lidlin aktiiviasiakas, mutta eipä kiinnosta enää. Ainoastaan bratwurstia ja perunasalaattia käyn enää ostamassa.
Ottakaapa Lidlin fanittajat kuitti käteenne ja käykää vertailemassa hintoja muihin kauppoihin. Mitä enemmän vertailette, sitä kalliimmaksi Lidlin huomaatte.
Äänestäkää jaloillanne tai Lidlista tulee (tai se on jo) taas yksi osa monopolia, joka nostaa Suomessa ruoan hinnan pilviin.
Kilpailuttakaa, älkää fanittako.
Lidlin kondomit on hyviä ja halpoja.
Ehkä tavallinen lihansyöjä löytää Lidlistä tarvittavan, mutta jo maitoallergia aiheuttaa sen ettei Lidl millään riitä ainoaksi kaupaksi. Toki voi suhata useissa kaupoissa, mutta kyllä siihenkin menee aikaa ja rahaa. Itse ne ainakaan viitsi monessa kaupassa käydä.
Sweet Chili kastiketta ja teetä tulee ostettua säännöllisesti, muutoin lähinnä tarjousten mukaan.
Paljon kehutut tomaatimurska tölkissä (oli omaan makuuni liian suolaista) ja paneroidet kanafileet (maistuvat liikaa "kanalta" eivät oikein uponneet pehmämpään broilerin makuun tottuneelle) olivat pettymyksiä, joita en osta uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:34"]
Kreikkalainen jogurtti, pähkinät ja kuivahedelmät, juustot, tummat suklaat on hyviä lidlissä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:07"]Sipsit 0,87€/200 g, suklaat 0,50 €/100 g, Jaffa-keksit 0,85 €/rasia, Cola-juoma 1,65€ / 2l. Lihapyörykät 1kg/3,70 €, halpislihapyörykät 0,70€/400 g. Kalapuikot 20 kpl/1,10 €, 3 x pakaste salamipizza 4,30 €/3 x 200g. T. mies.
[/quote]
Toivottavasti tuossa ei ole sun koko ruokavalio.
[/quote]
Ei ole. Tänään Lidlissä oli halpoja kotimaisia kurkkuja hintaan 1,10 €/kg, ja ostin muutaman mukaan. Vielä on jäljellä K-citymarketista ostamani 3 kg:n kotimainen tomaattivarasto myös (1,30 €/kg). Ostin myös ranskalaisia perunoita 1,50 €/kg ja jauhelihaa 700 g/3,10 €, ja tein jauhelihapihvejä. Todella hyvää tomaatin ja kurkun kera. Itselläni on myös varastossa Lidlistä ostamaani Heinzin tarjousketsuppia, taisi olla jotain 1,70 €/kg. T. mies.
Pienet suippopaprikat rasiassa! Riittoisa ja edullinen, normipaprikoista kun menee iso osa roskiin. Sitten lehtisalaatit halvempia ja yleensä todella isoja ja tuuheita. Sitten yrttifeta oliiveilla tai ilman. Tuorepastaa jne..
Paistopisteen leivät, sämpylät ja varsinkin karjalanpiirakat (0,25€/kpl) on edullisia ja hyviä, jos sattuu olemaan paikalla oikeaan aikaan kun ovat tuoreita.
Ennen muuttoamme keskustaan useiden kauppojen lähettyville käytimme enimmäkseen kallista lähikauppaamme (k-market). Muuton jälkeen olen "opetellut" käyttämään niin Prismaa kuin Lidliäkin uudelleen (eri kaupungissa asuessa käytin noita). Prisman ja Lidlin hintatasossa ei ole mainittavaa eroa, mutta on muutama seikka, joka kallistaa meillä vaa'an Lidliin. 1. Paistopiste (Prismasta ei löydy vastaavia tuotteita ja jos löytyy, ovat kalliita.) 2. Laadukkaat ja edulliset maitotuotteet, 3. Juustojen ja leikkeleiden hinta-laatu-suhde on erinomainen, 4. Herkut on halpoja ja laatua löytyy :) 5. Kaupassa on helppo ja nopea käydä.
Mun lähikauppa on iso cittari mutta silti jaksan raahautua liiteriin 100m kauemmas perustarvikeostoksille koska säästää todella paljon. Hevit tosin ostan cittarista jos ei liiterissä oo tarjouksessa. Näe vaivaa ja vertaile hintoja! Tosin tänään meinasin pyörtyä kun olisin ostanu 500g pakastekatkarapuja ja hinta oli pompsahtanu alle 6 eurosta yli 10 euroon. Mutta varmaan suhdanteista kiinni. En oo edes kattonu muualta rapuja koska se liiterin tavara niin laadukasta.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:36"]Vihannekset ja hedelmät edullisia, salaatti, juustot, olut. Paistopisteen jutut paljon paljon halvempia kuin muissa marketeissa.
[/quote]
Olut ei ole ruokaa eikä edes tarpeellista kenellekään.