Te joiden mielestä lidl on halpa
Mitä sieltä kannattaa ostaa? Meidän lähelle tuli lidl ja oon nyt pari kertaa käynyt siinä jotain ostamassa. Mun ostokset ei ole mitenkään erityisen halvoiksi tulleet. Maitoa ei ollut kuin litran purkeissa ja se oli hinnaltaan arki-maidon kanssa saman hintaista. Ostin jotain halpaa jäätelöä joka oli aivan järkyttävän makuista. Jauheliha oli saman hintaista kuin cittarissa. Jogurtit oli niin sokerisia niin niitä en ostanut. Neuvokaa mua, mitä sieltä kantsis ostaa?
Kommentit (83)
Sipsit 0,87€/200 g, suklaat 0,50 €/100 g, Jaffa-keksit 0,85 €/rasia, Cola-juoma 1,65€ / 2l. Lihapyörykät 1kg/3,70 €, halpislihapyörykät 0,70€/400 g. Kalapuikot 20 kpl/1,10 €, 3 x pakaste salamipizza 4,30 €/3 x 200g. T. mies.
Käydään milloin missäkin kaupassa, ja tulotaseeni nähden katselen hintoja aivan hävettävän liian vähän, joten en osaa sanoa onko siellä kuinka halpaa suhteessa muihin kauppoihin. Tänään käytiin Lidlissä ja kuitista löytyy:
Kurkku, suomi 0,374kg 0,42€
Luumu tumma 500g 1,59€
Epiim edamjuusto 1,25kg 4,55€
Metsämarjakeitto 1l 1,65€
kreikkalainen mansikkajogurtti, 4-pack 1,79€
Saskia vadelmavissy 0,95€
Pataya verigreippi mehuvissy 1,29€
Riisipiirakat 0,25€/kpl
Naudan jauheliha 400g 10% 2,92€
Nobelaner-olut 0,87€/tölkki
Mä ostan sieltä
- vihannekset
-kananmunat
-rahka, kuohukerma
-tuoremehut
-joskus leikkeleitä
-jäätelöt, jotkut jäätelöt on tosi hyviä Lidlissä mutta on siellä pahojakin
loput ruokatarvikkeet ostan viereisestä s-marketista
Sukkahousut ostan aina Lidlistä, "Jolinesse" -merkkiset, (n.2-5e/pari), hinta- laatusuhde tyydyttävän hyvä. N36
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:07"]Sipsit 0,87€/200 g, suklaat 0,50 €/100 g, Jaffa-keksit 0,85 €/rasia, Cola-juoma 1,65€ / 2l. Lihapyörykät 1kg/3,70 €, halpislihapyörykät 0,70€/400 g. Kalapuikot 20 kpl/1,10 €, 3 x pakaste salamipizza 4,30 €/3 x 200g. T. mies.
[/quote]
Toivottavasti tuossa ei ole sun koko ruokavalio.
Miten joku voi olla niin avuton, ettei osaa päätellä hinta-laatusuhdetta.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:07"]Sipsit 0,87€/200 g, suklaat 0,50 €/100 g, Jaffa-keksit 0,85 €/rasia, Cola-juoma 1,65€ / 2l. Lihapyörykät 1kg/3,70 €, halpislihapyörykät 0,70€/400 g. Kalapuikot 20 kpl/1,10 €, 3 x pakaste salamipizza 4,30 €/3 x 200g. T. mies.
[/quote]
Eli ihan normi ruokaa ;)
Lidliin oli tullut paljon hajusteettomia tuotteita (nestemäiset valko- ja kirjopyykkiaineet, käsisaippua, käsitiskiaine, deodorantti, shampoo, huuhteluaine), ostin niitä, kirsikat olivat 3,99 e/kg, kesäkurpitsat 1 e/kg, vuohenjuustopötkö 1,99 e, ranskalainen omenasiideri 3,99 e/75 cl (eli ihan kunnollista, ei sitä suomalaista mehu"siideriä"), aurinkokuivatut tomaatit 1,49 e/prk... Tykkään Lidlin maustamattomista jogurteista myös! Tomaattimurska on voittanut kanssa arvosteluja, on joku 50 snt/400 g.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:26"]Miltä se paistopisteen ´jalkapalloleipä ´ maistuu ?( En ole vielä ostanutut sitä Maistokokemuksia, please!) Juustoista se ´Rustique´on tosi hyvää ja Lidlin soijamaito ainakin on kaikkein edullisinta lajissaan !
[/quote]
Oltiin eka kertaa lidlissä pojan kansa (kauppa on vasta avattu tähän lähelle) ja hän halusi niitä "jalkapallo" sämpylöitä paistopisteestä. Olivat tosi hyviä, viljavan makuisia, ei höttöä sisältä ja rapea kuori. Ostan toistekin! Myös lidlistä ostamani luomukananmunat (kotimaisia) olivat todella hyviä. Keltuainen syvän keltainen ja keitettäessä kuori lähti hyvin irti. Vihanneksia ja hedelmiä ostimme myös, mutta en tiedä olivatko ne nyt niin kauhean paljon edullisempia. Tuttuni mukaan lidlin vichyt ovat hyviä ja edullisia.
"...kuin cittarissa."
Lidl on KESKIKOKOINEN kauppa, joita on melko paljon (142 plus).
Citymarket on SUURI myymälä joita on melko VÄHÄN (75 kappaletta), ja näihin meneminen usein miten vaatii omaa autoa!
Pellolle rakennettuun hehtaarimyymälään, jossa käymiseen tarvitsee omaa autoa, on hölmöä verrata valintatalon kokoista keskustamyymälää...
Mutta se siideri! Ai jumankekka! Nyt normandialaista AITOA cideriä liiterissä 3.99 0.75 plo! Käykää nyt hyvät ihmiset ostamassa ja maistakaa miltä oikea siideri maistuu verrattuna niihin hiilihapotettuihin alkoholilla terästettyihin mehutiivistelitkuihin mitä suomesta saa.
Ei mulla muuta.
Kaikki kasvikset, vihannekset ja hedelmät on paljon halvempia. Myös naudan kevytjauheliha on noin 1e halvempaa kuin muualla. Raejuustot (ja kaikki muutkin juustot) ovat halvempia, samoin vichy ja miehelle pakastepizzat :D
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:39"]
Mä ostan sieltä ihan kaiken mitä tarvitsen. Ruokakassillinen tulee paljon halvemmaksi sieltä, kuin muusta kaupasta. Juusto, hedelmät, vihannekset, pasta, riisi, puurot, mehut ja limpparit halvempia kuin muualla. Maito on meidän lähikaupassa 10cnt halvempaa kuin lidlissä, mutta sen vuoksi ei jaksa alkaa maitoa sieltä ostamaan.
[/quote]
Eikös jokunen aika sitten tehdyssä ruokakorivertailussa halvin kori löytynyt Valintatalosta? Tämä Jyväskylässä.
Itse asun maassa jossa Lildliä ei vielä ole, ja täällä on kaupassa Suomea havemmat hinnat joka puolella, mutta Suomeen kun pääsen niin aina Lildliin ei edullisuuden vaan laadun takia.
Käytän päivittäin Lidlin t-paitoja, ne vaan kestävät. Tosin valkoiset on vuosien saatossa menneet harmaiksi, oma vika.
Eletroniikka ja muut laitteet, jotka on vain jonkin aikaa saatavilla ovat myös laadukkaita, ja takuu toimii.
Tänä kesänä jää Suomi ehkä väliin ja yleensä kun pääsen Suomeen siellä on aina kaupat kiinni, joulu tai pääsiäinen ja tai joku hutitorstai.
Mutta lähdenkin käymään lomalla Saksassa. Alussa Suomen Lildlissäkin oli hyvät valikoimat mutta elintarvikkeet on Suomessa vaihtuneet ihan samaksi perushötöksi joita saa muista kaupoista kalliimmalla. Nyt en ole vuosiin Suomen Lidlissä käynyt mutta ymmärrän että suunta on jatkunut.
Onneksi lähden lesälomalla Saksaan. Kuulemma Lild ei ole siellä edes leimallisesti ns. halpa kauppa. Kävin aikoja sitten Itävallassa ja yritin löytää Lildliä, no. Netistä löysin vain ja Lild myi lähinnä matkoja, ne vaikuttivat edullisilta kyllä.
Odottelen vaan Lidliä tännekin, siis Viroon.
Lidlissä edullisia ovat kasvikset ja hedelmät, juustoraasteet, luomumunat, tortillavermeet, varmaan muutkin mutta näitä me ostetaan.
Erityisen hyviä minun makuuni ovat raejuusto, tuorepuristettu appelsiini ja verogreippimehu, kreikkalainen jugurttiämpäri. Voi olla että nuokin erityisen halpoja, ostan niitä kuitenkin maun takia.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:28"]
Mitä sieltä kannattaa ostaa? Meidän lähelle tuli lidl ja oon nyt pari kertaa käynyt siinä jotain ostamassa. Mun ostokset ei ole mitenkään erityisen halvoiksi tulleet. Maitoa ei ollut kuin litran purkeissa ja se oli hinnaltaan arki-maidon kanssa saman hintaista. Ostin jotain halpaa jäätelöä joka oli aivan järkyttävän makuista. Jauheliha oli saman hintaista kuin cittarissa. Jogurtit oli niin sokerisia niin niitä en ostanut. Neuvokaa mua, mitä sieltä kantsis ostaa?
[/quote]
Arkimaito ei ole maitoa, joten turha verrata hintaa sen kanssa. Sama kuin vertaisin maidon ja veden hintaa keskenään.
Sokerista jugurttia ei tarvitse ostaa, osta 1kg ämpärissä kreikkalaista tai turkkilaista jugurttia. On paljon halvempaa kuin muiden kauppojen vastaavat tuotteet, mutta maku on erinomainen.
Edullisia ovat leivontatuotteet (jauhot, sokeri jne.) ja laatu on hyvää, sokerikaan ei ole karkeaa ja huonosti leivontaan sopivaa kuin joillakin halpamerkeillä. Kasvikset ja hedelmät ovat yleensä hyvälaatuisia ja edullisia, mutta aina löytyy jostakin kaupasta sisäänheittotuote, joka voi olla halvempi. Pakasteruokia en osta enkä makkaroita, vaikka niitä moni kehuukin. Ilmakuivattu kinkku ja muut vastaavat, näitä on vaihteleva valikoima myynnissä, osa italia/espanja tms. viikon tuotteita, hyviä ja edullisia, teen pizzat aina näistä kinkuista. Joo, no pizzasuikaleet on varmasti halvempia, mutta niitä en syöttäisi edes koiralle.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:08"]
Mutta se siideri! Ai jumankekka! Nyt normandialaista AITOA cideriä liiterissä 3.99 0.75 plo! Käykää nyt hyvät ihmiset ostamassa ja maistakaa miltä oikea siideri maistuu verrattuna niihin hiilihapotettuihin alkoholilla terästettyihin mehutiivistelitkuihin mitä suomesta saa. Ei mulla muuta.
[/quote]
Höps! Alkosta saa aina siideriä, jos ei lähimarketissa ole tajuttu ottaa myyntiin kuin pissis-litkuja. Hinta on kyllä oikein mukava, pitäisiköhän poiketa aamulla Lidlissä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:28"]
Kyllä miun ostokset ainakin halvimmiksi tulee kun Lidlistä ostan (2-2,5 muovipussillista elintarpeita suhteessa yhteen pussiin muista kaupoista, ja samalla hinnalla tai edullisemmin), ja näinpä ollen en vaihda enää koskaan kauppaa.
[/quote]
Lidlistä lihaa, pähkinöitä, tummaa suklaata (J D Gross), joskus vihanneksiakin, ykkösolutta (Finkbräu on varmaan halvin I-olut mitä Suomesta saa ja vallan kelvollista!). Kannattaa katsoa kilohinnat muistiin Prismasta ja sitten vertailla. Vessapaperia Lidlistä ei tule ostettua koska se on siellä kallista.
Mun mielestä siellä on kaikki halvempaa kuin muualla... Ruokakoriini kaupasta riippumatta kuuluu muunmuassa.
perusvihannekset, perunat jne
pastat,riisit
maidot,juustot,raejuustot
broilerit,leikkeleet jne
paistopisteestä lähtee usein todella hyvää halvalla mukaan
vessapaperit,pesuaineet, hygieniatuotteet jne
Ymmärrän että ei sieltä kaikkea saa, mutta itsellä ruokavalio on aika perustasoa joten lidli riittää ihan hyvin ja lompakko kiittää.