Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinit nyt skarpatkaa kesätöissä

Vierailija
03.07.2015 |

Meillä on ollut töissä nyt 6 alle 18-vuotiasta kesätyöntekijää. Olen niin hämmenty heidän käytöksestä. Ollaan tunnin myöhässä joka päivä ja välillä tuli viestiä, että on pää kipeä voiko joku tuurata, 2 tuntia sen jälkeen kun töihin olisi pitänyt tulla. Puhelin _jatkuvasti_ kourassa ja kaverit hengaa työpaikalla päivät pitkät. Eräs näistä työntekijöistä lätkäisi kouraani listan, jossa vaati saavansa 22 vapaata vaikka töissä oli tarkoitus olla vain 2kk. Ottaa päähän tällaiset.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa!!! Sitä saa mitä tilaa. Kun ottaa teinejä minipalkalla hommiin ja vielä koettaa kusettaa niitä parhaansa mukaan käy just noin!

Vierailija
2/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:15"]Meillä on ollut töissä nyt 6 alle 18-vuotiasta kesätyöntekijää. Olen niin hämmenty heidän käytöksestä. Ollaan tunnin myöhässä joka päivä ja välillä tuli viestiä, että on pää kipeä voiko joku tuurata, 2 tuntia sen jälkeen kun töihin olisi pitänyt tulla. Puhelin _jatkuvasti_ kourassa ja kaverit hengaa työpaikalla päivät pitkät. Eräs näistä työntekijöistä lätkäisi kouraani listan, jossa vaati saavansa 22 vapaata vaikka töissä oli tarkoitus olla vain 2kk. Ottaa päähän tällaiset.

[/quote]Työnantajan oma vika kun on ottanut tuollaisia töihin eikä ole selvittänyt heille työelämän perusjuttuja kuten työaikoja. Olette huono työnantaja.
[/quote] En ole heidän työnantaja, muuten hyvä.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:15"]Meillä on ollut töissä nyt 6 alle 18-vuotiasta kesätyöntekijää. Olen niin hämmenty heidän käytöksestä. Ollaan tunnin myöhässä joka päivä ja välillä tuli viestiä, että on pää kipeä voiko joku tuurata, 2 tuntia sen jälkeen kun töihin olisi pitänyt tulla. Puhelin _jatkuvasti_ kourassa ja kaverit hengaa työpaikalla päivät pitkät. Eräs näistä työntekijöistä lätkäisi kouraani listan, jossa vaati saavansa 22 vapaata vaikka töissä oli tarkoitus olla vain 2kk. Ottaa päähän tällaiset.

[/quote]Työnantajan oma vika kun on ottanut tuollaisia töihin eikä ole selvittänyt heille työelämän perusjuttuja kuten työaikoja. Olette huono työnantaja.
Ap
[/quote]Siinä tapauksessa sun työnantaja on huono työnantaja. Hoidetaanko teillä kaikki muutkin asiat yhtä kehnosti?

Vierailija
4/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mun työpaikoilla tullut kuuloonkaan tuollainen, siis kymmenen vuotta sitten kun itse olin keltanokka... Olisi kyllä tullut aikamoiset puhuttelut ja kurinpalautukset! Kertokaa nyt herrantähden miten töissä ollaan, kiittävät teitä kyllä myöhemmin.

Vierailija
5/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:15"]Meillä on ollut töissä nyt 6 alle 18-vuotiasta kesätyöntekijää. Olen niin hämmenty heidän käytöksestä. Ollaan tunnin myöhässä joka päivä ja välillä tuli viestiä, että on pää kipeä voiko joku tuurata, 2 tuntia sen jälkeen kun töihin olisi pitänyt tulla. Puhelin _jatkuvasti_ kourassa ja kaverit hengaa työpaikalla päivät pitkät. Eräs näistä työntekijöistä lätkäisi kouraani listan, jossa vaati saavansa 22 vapaata vaikka töissä oli tarkoitus olla vain 2kk. Ottaa päähän tällaiset.

Ap
[/quote]Siinä tapauksessa sun työnantaja on huono työnantaja. Hoidetaanko teillä kaikki muutkin asiat yhtä kehnosti?
[/quote] Siitä olen kyllä samaa mieltä, ei uskalla sanoa heille suoraan, ettei esim saa kaverit hengailla. Silti saavat palkan ja muut mukavuudet.
Ap

Vierailija
6/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytointivaiheessa kannattaa kysellä siitä puhelimenkäytöstä, tupakoinnista, harrastuksista, alkoholinkäytöstä yms.

Vierailija
7/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, meillä ollut tänä kesänä (ja edellisinäkin) aina niin reippaita nuoria töissä. Tänä kesänä jopa niin, että yksi vakituinen työntekijä pääsi lomalle toivomaansa aikaan ja minä nyt pyöritän puljua yhdessä noiden nuorten kanssa. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Ovat joustavia, kohteliaita ja niin nopeasti oppivat tekniset laitteetkin, kun itsellä siihen meni aikanaan kuukausia ja vieläkin saan koneen säännöllisin väliajoin tilttiin.

Vierailija
8/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä nuoria tyttöjä? Nuorilla tytöillä on nykyään koko ajan se kännykkä kädessä. Siitä on tullut kävelyynkin jonkinlainen turva, että sitä näyttöä tuijotetaan kävellessä

Vierailija
9/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattas ottaa niitä sukulaisten lapsia yms. vaan työnhakutilanteessa ne oikeasti työstä motivoituneet, heitäkin on

Vierailija
10/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:24"]Rekrytointivaiheessa kannattaa kysellä siitä puhelimenkäytöstä, tupakoinnista, harrastuksista, alkoholinkäytöstä yms.
[/quote]
Tupakoinnista ja alkoholinkäytöstä ei saa kysyä, kertoa vain että nollatoleranssi ja vain röökipaikalla tupakoidaan. Harrastuksistakaan ei kysellä jollei itse kerro, puhelimenkäytöstä vain kerrotaan mikä on sallittua.

Vierailija
11/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:23"]Ei olisi mun työpaikoilla tullut kuuloonkaan tuollainen, siis kymmenen vuotta sitten kun itse olin keltanokka... Olisi kyllä tullut aikamoiset puhuttelut ja kurinpalautukset! Kertokaa nyt herrantähden miten töissä ollaan, kiittävät teitä kyllä myöhemmin.
[/quote] Sehän siinä on kun minäkin olen miljoona kertaa mennyt sanomaan heille, niin ei auta, aina sama toistuu (vaikka minusta se on työnantajan tehtävä).
Ap

Vierailija
12/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työpaikassa annetaan nuorten pompotella tuolla tavalla? Oon itekki 18 ja meiltä lentäis kyllä ulos töistä samantien jos tuolla tavalla käyttäytyisi. Säännöt tehtiin heti alussa selväksi ja minäkin olen saanut palautetta siitä, etten kerran ollut 5min ennen työvuoron alkua kirjaamassa itseäni sisään. Eli en periaatteessa edes ollut myöhässä ja silti siitä sanottiin. Saati sitten jos joku vain ilmoittelisi pääkivun takia jättävänsä tulematta niin potkut tulis.

Vierailija
13/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:24"]Rekrytointivaiheessa kannattaa kysellä siitä puhelimenkäytöstä, tupakoinnista, harrastuksista, alkoholinkäytöstä yms.
[/quote]Tsekkaa SoMe. Mä teen rekryjä välillä ja tää on kaikkein takuuvarmin konsti. Jätetään palkkaamatta ne meikkejään ja tissejään esittelevät flikat joilta tulee somepäivityksiä 24/7. Ja ne hölmöt jonnet joiden mielestä alasti auton takakontissa makaaminen kaljapullojen tai tölkkien seassa (#pulloneri, hihii eikö olekin hauskaa...) tai MM-jääkiekossa hilluminen kännissä sinivalkonen hevitukkaperuukki päässä on maailman paras läppä.

Vierailija
14/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:25"]Höh, meillä ollut tänä kesänä (ja edellisinäkin) aina niin reippaita nuoria töissä. Tänä kesänä jopa niin, että yksi vakituinen työntekijä pääsi lomalle toivomaansa aikaan ja minä nyt pyöritän puljua yhdessä noiden nuorten kanssa. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Ovat joustavia, kohteliaita ja niin nopeasti oppivat tekniset laitteetkin, kun itsellä siihen meni aikanaan kuukausia ja vieläkin saan koneen säännöllisin väliajoin tilttiin.
[/quote]Luulen, että sinä olet heille esimerkillinen ja reilu työtoveri. Niin metsä vastaa... Kiva lukea tällaista.

Vierailija
15/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:25"]Höh, meillä ollut tänä kesänä (ja edellisinäkin) aina niin reippaita nuoria töissä. Tänä kesänä jopa niin, että yksi vakituinen työntekijä pääsi lomalle toivomaansa aikaan ja minä nyt pyöritän puljua yhdessä noiden nuorten kanssa. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Ovat joustavia, kohteliaita ja niin nopeasti oppivat tekniset laitteetkin, kun itsellä siihen meni aikanaan kuukausia ja vieläkin saan koneen säännöllisin väliajoin tilttiin.
[/quote] Voisit tulla valitsemaan meille uudet työntekijät.
Ap

Vierailija
16/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:28"]Ei kannattas ottaa niitä sukulaisten lapsia yms. vaan työnhakutilanteessa ne oikeasti työstä motivoituneet, heitäkin on
[/quote] Ei tietääkseni tunne pomoani muuten kuin työn tasolla.
Ap

Vierailija
17/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele millainen työkulttuuri Suomessa on 10 vuoden kuluttua kun nuo vanhempiensa kasvattamatta jättämät ex-teinit ovat aikuisia ja oikeasti työelämässä. Nykyinen kestävyysvaje olisi helposti ratkaistravissa avaamalla rajat ja ottamalla lisää maahanmuuttajia töihin. Mutta noilla teidän kesäteineillä ongelma on korviern välissä, ja sen korjaaminen on todella työläs ja hidas prosessi. 

Vierailija
18/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:24"]Rekrytointivaiheessa kannattaa kysellä siitä puhelimenkäytöstä, tupakoinnista, harrastuksista, alkoholinkäytöstä yms.
[/quote]Tsekkaa SoMe. Mä teen rekryjä välillä ja tää on kaikkein takuuvarmin konsti. Jätetään palkkaamatta ne meikkejään ja tissejään esittelevät flikat joilta tulee somepäivityksiä 24/7. Ja ne hölmöt jonnet joiden mielestä alasti auton takakontissa makaaminen kaljapullojen tai tölkkien seassa (#pulloneri, hihii eikö olekin hauskaa...) tai MM-jääkiekossa hilluminen kännissä sinivalkonen hevitukkaperuukki päässä on maailman paras läppä.
[/quote]Paitsi että laki kieltää tällaisen toiminnan. Posahtaa jättisakko työnantajalle.

Vierailija
19/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:26"]

Ovatko nämä nuoria tyttöjä? Nuorilla tytöillä on nykyään koko ajan se kännykkä kädessä. Siitä on tullut kävelyynkin jonkinlainen turva, että sitä näyttöä tuijotetaan kävellessä

[/quote]

Minun havaintojen mukaan voi käyttä ilmaisua "nuoret naiset", moni lähemmäs 30 vuotias nainenkin kulkee nenä kiinni mobiililaitteessa. Tästähän oli vasta juttua että pienten lasten turvallisuuskin vaarantuu kun vanhemmilla menee huomio puhelimeen tai tablettiin.

Vierailija
20/39 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:28"]Missä työpaikassa annetaan nuorten pompotella tuolla tavalla? Oon itekki 18 ja meiltä lentäis kyllä ulos töistä samantien jos tuolla tavalla käyttäytyisi. Säännöt tehtiin heti alussa selväksi ja minäkin olen saanut palautetta siitä, etten kerran ollut 5min ennen työvuoron alkua kirjaamassa itseäni sisään. Eli en periaatteessa edes ollut myöhässä ja silti siitä sanottiin. Saati sitten jos joku vain ilmoittelisi pääkivun takia jättävänsä tulematta niin potkut tulis.
[/quote] Olisin itsekkin antanut potkut heille jos vaan saisin. En tajua miten joku voi edes sietää tällaista käyttäytymistä, sitähän tässä ihmettelen.
Ap