Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret mihet huutavat kun he keskustelevat?

Vierailija
02.07.2015 |

Aina kun liikkuu kaupungilla kuulee selän takana huutoa, ja se on useimmiten lähtöisin kahdesta, kolmesta nuoresta miehestä tai yksinäisestä miehestä joka puhuu kännykkään. Raivostuttaa tuo huutaminen, eivätkö nuoret miehet osaa keskustella sivistyneesti ja normaalila äänentasolla?

Kovimpia huutajia ovat maahanmuuttajat koska he kuvittelevat että kukaan ei ymmärrä heidän puhettaan. Mutta kyllä kantasuomalaisistakin nuorista miehistä melkein kaikki huutaa. Nuorista naisista pienempi osa. Vanhemmat miehet ja naiset huutavat vain jos ovat kännissä.

Lapsista sekä pojat että tytöt pitävät kovaa ääntä, tytöt kiljuvat mutta kun lähestytään täysi-ikäisyyttä se loppuu. Pojilla huutaminen alkaa jo nuorena j ajatkuu n 4-kymppiseksi asti.

Onko tälle jokin biologinen selitys? itse en oikeastaan muista minkä verran huusin kun itse olin nuori, mun muistaakseni vain jos minä ja porukka olimme pienessä maistissa ja kännyköitä ei siihen aikaan ollut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Ja kyllä, pahimpia ovat nämä mamut. Meillä asuu tuossa pihapiirissä eräs mamuperhe ja voi hyvänenaika, että ne lapset huutaa. Eivät kertakaikkiaan osaa puhua normaalisti. Varsinkin ne pojat. En tiedä mistä ovat lähtöisin, epäilisin Irak tai vastaava...

Vierailija
2/4 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko enemmän melusaastetta ympäristössä, jolloin oma äänenkäyttökin nousee, vrt. päiväkoti? Tai sitten kuuntelevat kuulokkeilla liian kovalla? Oma lapsi puhuu huutamalla, hänellä on huono kuulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:59"]Olisiko enemmän melusaastetta ympäristössä, jolloin oma äänenkäyttökin nousee, vrt. päiväkoti? Tai sitten kuuntelevat kuulokkeilla liian kovalla? Oma lapsi puhuu huutamalla, hänellä on huono kuulo.
[/quote]

Ja niin, joillain mamuilla voi olla kulttuurisidonnainen juttu, tai peittävät ehkä äänellä epävarmuuttaan.

Vierailija
4/4 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on, kun on juntti. Mun ex ei osannut käyttää ääntään sitten yhtään, sain aina hävetä sosiaalisia tilanteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi