Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOI ITKUJEN ITKU! Meidän talviloma oli sitten siinä. Mies sairastui kaksi viikkoa sitten ja joutui viime yönä sairaalaan. :( Onko kenelläkään muulla sairastuminen joskus pilannut loman?

Siipirikko
18.02.2022 |

A-influenssa todettiin kuun alussa ja todella raju tauti on kyseessä. Ei meillä ole koskaan ennen ollut mitään tuollaista, todella rajuna alkoikin. Mies lähti silloin aamulla hyvin mielin töihin ja aamupäivällä tuli lähes kontaten kotiin ja kaatui sänkyyn. Kuume siinä vaiheessa melkein 40 ja nousi melkein 41 ast. Luulin että ehtisi parantua ennen talvilomaa mutta influenssa on näköjään ihan muuta! :( Onneksi muut ollaan rokotettuja. Se puuttuiski että lapsillekin tulisi tällainen tauti!

Sen jälkeen kahdessa viikossa mennyt tosi huonoon kuntoon, oksentanutkin ja ei enää voinut nousta sängystä. Viime yönä sitten ei enää reagoinut puheeseen ja kuume 41 niin soitin ambulanssin. Olen itse sekaisin, koska olen valvonut öitä ja viime yö oli ihan painajaista jo. Onneksi olen ollut etätöissä niin olen saanut hoitaa miestä. Lapsia harmittaa lomamatkan peruuntuminen. No saanpahan vähän levättyä, mutta tosi paska fiilis ja harmitta että ukko ei ottanut rokotusta vaikka olisi sen töistä saanut. Otan nyt unet ja odotan lääkärin puhelua.

Onko muilla sairastuminen koskaan pilannut odotettua lomaa? Miten olette selvinneet yli?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, useammankin kerran mieheni on on viettänyt sairaalassa loma-aikana. Kerran taisi koko neljän viikon kesäloma mennä sillai että mies sairaalassa ja muu perhe kotona. Ei se valittamalla muuksi muutu. Suunnitelma B vaan käyttöön.

Mikä perussairaus miehelläsi on? Alle 80-vuotiaat harvemmin joutuvat sairaalaan. Olen 55-vuotias, eikä ystävistäni miehistä ole kukaan viettänyt aikuisiällä päivääkään sairaalassa, naiset käyneet synnyttämässä, mutta muuten eivät hekään.

Tapaturmasta alkanut vammakierre. Toinen jalka on leikattu noin 15 kertaa ja aina hajoaa uudestaan. Lisäksi tulehtuu tosi helposti ja nykyään myös ruusu vaivaa samaa kinttua vuosittain.

Vierailija
42/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei aina suju kuin elokuvis.

Mitä nopeammin hyväksyt sen, parempi niin.

Lapsi saattaa hukata avaimensa tai unohtaa kertoa jostain koukuasiasta, näistäkin tuttavan elämä suistui raiteiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
44/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, joita oikeastaan tympii nämä jatkuvat "hauskat" provoaloitukset?

Vierailija
45/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo mies kun ei ottanut rokotetta. Nyt siitä kärsii koko perhe.

Vierailija
46/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan vastaavaa, mutta äitini sai sydänkohtauksen ja joutui tietenkin sairaalaan muutamaa päivää ennen kuin meidän piti lähteä kahdestaan matkalle Etelä-Viroon.

Hirveä huoli äidistä ja samalla peruin mökillä varauksia ja selvittelin vakuutusyhtiön kanssa asioita, kun kaikkia varauksia ei voinut perua menettämättä rahoja. Onneksi äiti kuitenkin toipui hyvin, se oli pääasia. Matkasuunnitelmat meni kuitenkin pitkäksi aikaa jäihin, kun tuli nyt vielä koronakin. Tuskinpa lähdetään tulevana kesänäkään yhteiselle matkalle, saa nähdä lähdetäänkö enää ikinä ☹️

Vierailija
47/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia lomia tulee. Miehelläsi on paljon surkeampi olo kuin sinulla. Pikaista paranemista ja tsemppiä. Ei elämä tähän lopu. Mieti sitä.

Vierailija
48/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsista sairastui syöpään, kun olin ollut viikon äitiyslomalla, ja äitiysloma ehti  päättyä...Ei loma silti pilaan mennyt, vaikka olimme suurimman osan siitä sairaalassa, se oli vain erilainen. mitä olin kuvitellut.

Vierailija
49/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se miehesi kuolee, odota vain ap.

Vierailija
50/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä lasten kanssa lomalle niin eivät pety. Anna miehen jäädä sairaalaan kyllä ne siellä sen hoitaa ja laittaa hengityskoneeseen tarvittaessa. Ja niillä on kylmäkontit ulkona valmiina niin miehen korpse odottaa siellä kyllä jos sattuu kuolemaan että saatte kaikessa rauhassa lomailtua.

Vaikka onhan sekin kyllä tosi ikävää jos mies menee kuolemaan ja pilaa sillä teidän loman ;(

Minkä ikäisiä teidän lapset on? Itse olin 14 kun isä kuoli, kyllä lapset siitä selviää. Meillä vaan meni siitä koko elämä uusiksi, ei pelkästään loma mutta niin vaan ihmisillä on elämissään erilaiset arvot, toiset arvostavat lomia ja toiset sitten jotain muuta...

Ettei tämä vaan olisi se sama perhe jonka loma meni pilalle taannoin kun miehen piti lämmittää sosetta lapselle kahvilassa niin myöhästyivät lennolta. Lapselle oli tärkeää lämmittää sose, näin meitä valistettiin tällä palstalla.

Vierailija
51/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran sellainen influenssa, että kuumetta oli ja ripuli lensi. Mutta pahinta oli se hermosäryn kaltainen lihaskipu ympäri vartaloa vaikka miten oli. 2016 tämä oli, että ei ollut koronaa.

Vierailija
52/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai aivoverenvuodon juuri ennen kesälomia 😱 pilasi perheen mooooonta lomaa nyt putkeen kun kerran teholla makaa.

Tältä se voi kuulostaa jos haluaa oikein kärjistää AP kommentin ❣️

Hän on hengissä se on meille tärkeintä .. lomista viis🙏❤️

Vierailija
53/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa on käynyt niin, etten ole sairauden vuoksi voinut lähteä lomamatkalle. Jouduin maksamaan jonkin toimistomaksun matkatoimistolle, joita siihen aikaan vielä käytettiin. Olin siis lähdössä yksin lomailemaan.

Kerran Marokossa sairastuin kolmantena matkapäivänä ja lähinnä kykin vessassa loppureissun ajan. Oli vain viikon matka ja melko huterana läksin paluulennolle.

Mies on sairastunut myös kesken matkan. Oltiin omalla autolla liikenteessä ja minä kauhuissani, kun paluupäivä alkoi lähestyä ja puoliso aivan tööt. Mulla ei nimittäin ole edes ajokorttia. Sai luvan olla viimeinen kerta, kun lähdetään kahdestaan autolla jonnekin Puolaan.

Vierailija
54/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huolissasi ja pettynyt hiihtoloman peruuntumiseen, muttet kuulosta olevasi huolestunut miehesi tilasta vaikka on sairaalaan oikein joutunut. Just.

Vierailija
55/60 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huolissasi ja pettynyt hiihtoloman peruuntumiseen, muttet kuulosta olevasi huolestunut miehesi tilasta vaikka on sairaalaan oikein joutunut. Just.

eikö influenssa ole harmiton nuha vain?? eihän nuha ole yhtään paha. nenäliinoja lämpöä ja rakkautta.

Vierailija
56/60 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli 2 kk pois töistä sairastuttuaan influenssaan. Se on rankka tauti perusterveellekin.

Vierailija
57/60 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitti:

Niin lomahan se on tärkeämpi kuin puolison terveys

Se on kyllä silmiä avaava kokemus, kun puoliso lähtee kavereiden kanssa sovitulle matkalle, ja jättää influenssaa sairastavan puolison pienten lasten kanssa yksin kotiin pärjäämään.

Vierailija
58/60 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olet ainoa ihminen jolle on näin käynyt

Vierailija
59/60 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta sitten meillä influenssa alkuvuoden ja kevään aikana ja yksi sairaalahoidossakin. Olo oli vielä kesällä sellainen, että kesäloareissu piti perua. Sellanen väsymys ja rtymihäiriöt haittasivat, piti vain levätä. Onhan se kova tauti, ihan eri luokkaa kuin kovinkaan kuumeflunssa mitä on ollut.

Vierailija
60/60 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Tahallaan pilas loman!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi