Miksi Hesen työntekijät pyytelevät anteeksi myöhästymisiä, vaikka syy ei ole heidän??
Minusta tuo on hiukan hullu idea. Sehän vain antaa kuvan, että he todella mokasivat jotain ja huomasivat sitten palvelleensa asiakkaita väärässä järjestyksessä tms. Sanoisivat ennemmin että meillä on täällä liian vähän työntekijöitä ja siksi kestää. Vai ONKO syy palvelun hitauteen heidän?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Joutuisi työnantajan epäsuosioon ja riskeeraisi siten oman työpaikkansa, jos kertoisi tuon todellisen syyn.
No tuskin tulee helposti potkuja jos on jo liian vähän työntekijöitä ja heitä on hyvin vaikea saada.
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuisi työnantajan epäsuosioon ja riskeeraisi siten oman työpaikkansa, jos kertoisi tuon todellisen syyn.
No tuskin tulee helposti potkuja jos on jo liian vähän työntekijöitä ja heitä on hyvin vaikea saada.
Jos julkisesti kritisoi omaa työnantajaansa niin eipä se omaa asemaa millään tavalla parannakaan. En tiedä riittäisikö perusteeksi potkuihin, mutta kyllä työnantajalla muitakin keinoja on vaikeuttaa työntekijän elämää ja työuraa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Kaikista hulluinta on nämä ABC:t joissa nuori työntekijä pyörittää Salea ja Hesen kassaa.
Yrittää selvitä 10€ tuntipalkalla kahden kassan dilemmasta ja siinä sivussa paistaa ranskalaisia ja antaa kaasupulloja Salen asiakkaille.
Välillä näyttää, että S-ryhmä käyttää hyväkseen näitä työntekijöitä.
No mistäs tiedät että se EI ole heidän vikansa? Esim. sössitty jotenkin tilaus, että on pitänyt paistaa burgeri uudelleen. Tai joku muu tapahtuma joka ei pitäisi kuulua normaaliin toimintaan.
Näitä tapahtuu, ja se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Hullulla pomolla on enemmän valtuuksia vaikuttaa työurasi jatkoon kuin järkevällä asiakkaalla.
Se on tuo pomollekin hyvä, että asiakkaat saavat tyydyttävän selityksen, se tekee heidät paljon iloisemmaksi eivätkä ehkä vaihdakaan kantapaikkaa.
Itse olen ollut asiakaspalvelussa ja aina ollut asiakkaan puolella jos siihen on ollut syytä, eikä siitä ole koskaan tullut minkään maailman ongelmia. Oon todennut silleen rehellisesti ja ymmärrettävästi että "juu, tämähän on ihan hullu tämä systeemi täällä, mikähän idea tässä oikein on en ymmärrä, olen vain töissä täällä". Ollaan naurettu yhdessä asiakkaan kanssa ja hän on poistunut tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Työnantaja ei katso hyvällä sellaisten tosiasioiden ääneen sanomista, jotka antaisivat työnantajasta jollain tavalla negatiivisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Hullulla pomolla on enemmän valtuuksia vaikuttaa työurasi jatkoon kuin järkevällä asiakkaalla.
No kai sitä nyt parempiakin työpaikkoja löytyy kuin Hesburger. Asioihin voi vaikuttaa myös äänestämällä jaloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Hullulla pomolla on enemmän valtuuksia vaikuttaa työurasi jatkoon kuin järkevällä asiakkaalla.
No kai sitä nyt parempiakin työpaikkoja löytyy kuin Hesburger. Asioihin voi vaikuttaa myös äänestämällä jaloillaan.
Jos ihminen työskentelee Hesburgerilla, niin eikö se ole aivan selvä merkki siitä, että hän joko a) haluaa työskennellä kyseisessä firmassa tai b) ei pääse töihin sinne minne haluaisi, ja joutuu siksi kyseisessä firmassa työskentelemään. Ne, joilla on halua ja resursseja vaihtaa parempaan työpaikkaan, ovat sen jo tehneet.
Tämä on ihan perusasia missä tahansa työssä. Ei asiakkaalle kaadeta työntekijän ongelmia vaan pyritään antamaan vaikutelma, että meillä tilanne on hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
No mistäs tiedät että se EI ole heidän vikansa? Esim. sössitty jotenkin tilaus, että on pitänyt paistaa burgeri uudelleen. Tai joku muu tapahtuma joka ei pitäisi kuulua normaaliin toimintaan.
Näitä tapahtuu, ja se on ihan ok.
Ei tällaista anteeksipyytelyä ennen ollut vaan tuli koronan ja foodoran ja woltin ja muiden viimeaikaisten uudistusten myötä. Nyt tuo on yhtäkkiä jokapäiväistä, normimeininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Hullulla pomolla on enemmän valtuuksia vaikuttaa työurasi jatkoon kuin järkevällä asiakkaalla.
No kai sitä nyt parempiakin työpaikkoja löytyy kuin Hesburger. Asioihin voi vaikuttaa myös äänestämällä jaloillaan.
Jos ihminen työskentelee Hesburgerilla, niin eikö se ole aivan selvä merkki siitä, että hän joko a) haluaa työskennellä kyseisessä firmassa tai b) ei pääse töihin sinne minne haluaisi, ja joutuu siksi kyseisessä firmassa työskentelemään. Ne, joilla on halua ja resursseja vaihtaa parempaan työpaikkaan, ovat sen jo tehneet.
Voi mennä vaikka opiskelemaan parempaa työpaikkaa varten.
Meille annettiin ohje entisessä työpaikassa, että kaikki hakemukset tulee hylätä aluksi, ja vasta mahdollisen valituksen myötä edes tutustutaan tapaukseen. Sitten kun vihaiset ihmiset soittelivat, niin piti vain sanoa että laittakaa valitus jos ette ole tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Työnantaja ei katso hyvällä sellaisten tosiasioiden ääneen sanomista, jotka antaisivat työnantajasta jollain tavalla negatiivisen vaikutelman.
Ite en kestä tuollaista pomojen perseennuolentaa ollenkaan. Siitä seuraa niin paljon pelkoa, vaikenemista, aivopesua, itse- ja muiden petosta ja pahoinvointia työyhteisössä, eikä tuollaista tarvita nykyään kun valta alkaa olla työntekijöillä.
Enkä puhu nyt Hesen pomosta vaan yleisesti. Suomalaiset on rehellistä kansaa ja puhuvat asioista avoimesti ja rehellisesti ja se on hyvä ja tervehdyttävä asia, niin yksilöille kuin yhteisöillekin.
Itse omassa yksityiselämässäni säästän anteeksi-sanan sellaisiin tilanteisiin, joissa olen omasta mielestäni tehnyt (ainakin jälkikäteen ajateltuna) jotain moitittavaa, ja pahoittelen muulla tavalla sellaisia tilanteita, jossa vääjäämätön olosuhteiden summa tuottaa ikäviä asioita ilman että sille kukaan voisi mitään. Firmassa kuitenkin mennään firman käytännöillä, ja sanotaan niinkuin työnantaja haluaa sanottavan. Eikä tosiaan ole asiallista kertoa asiakkaalle, että tilanne johtuu siitä, että henkilöstö on mitoitettu liian tiukille eikä parempaan pystytä. Sen sijaan jos on äkillinen poikkeustilanne, vaikkapa työntekijä sairastunut kesken päivän, ei sellaisen kertominen mielestäni ole oman pesän likaamista tai anna työnantajasta huonoa kuvaa. Työnantaja voi toki olla tästäkin eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuisi työnantajan epäsuosioon ja riskeeraisi siten oman työpaikkansa, jos kertoisi tuon todellisen syyn.
No tuskin tulee helposti potkuja jos on jo liian vähän työntekijöitä ja heitä on hyvin vaikea saada.
Uusia on kyllä helppo saada tilalle, työntekijöiden vähyys johtuu työnantajan haluttomuudesta palkata useampia työntekijöitä, kun voi laittaa ne vähät raatamaan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän he omasta puolesta pyydä anteeksi, vaan firman nimissä. Ja jos haluaa duuninsa pitää, niin asiakkaille ei haukuta omaa pesää. Ihan perusfraaseja käytöstapoineen... Vai luulitko että he oikeesti on pahoillaan siitä että jouduit odottamaan purilaistasi vähän pidempään?
Eihän se mitään haukkumista ole kun sanoo tosiasiat. Ylipäätään ihmettelen tätä suomen kulttuuria, että ollaan ennemmin hullun pomon puolella kuin järkevät asiakkaan puolella. Eihän se ole oikein. Reiluus on tärkeämpää kuin raha. Eikä ne asiakkaat tähän anteeksipyytelyyn tyytyväisiä ole, sis muutkaan kuin minä.
Hullulla pomolla on enemmän valtuuksia vaikuttaa työurasi jatkoon kuin järkevällä asiakkaalla.
No kai sitä nyt parempiakin työpaikkoja löytyy kuin Hesburger. Asioihin voi vaikuttaa myös äänestämällä jaloillaan.
Jos ihminen työskentelee Hesburgerilla, niin eikö se ole aivan selvä merkki siitä, että hän joko a) haluaa työskennellä kyseisessä firmassa tai b) ei pääse töihin sinne minne haluaisi, ja joutuu siksi kyseisessä firmassa työskentelemään. Ne, joilla on halua ja resursseja vaihtaa parempaan työpaikkaan, ovat sen jo tehneet.
Voi mennä vaikka opiskelemaan parempaa työpaikkaa varten.
Ne, joilla on halua ja resursseja lähteä opiskelemaan parempaa työpaikkaa varten, ovat jo lähteneet. Tai sitten työskentelevät Hesburgerilla opiskelujensa ohessa siihen asti kunnes saavat sen paremman työpaikan.
Joutuisi työnantajan epäsuosioon ja riskeeraisi siten oman työpaikkansa, jos kertoisi tuon todellisen syyn.