Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko maksuhäiriömerkintä?!

Aargh
17.02.2022 |

Tominimeni puhelinlasku oli mennyt toisessa kaupungissa sijaitsevaan vuokra-asuntoon (yritykseni osoitetiedon mukaan). Minulla on laskutussopimuksella merkintä nettilaskusta juuri siksi, etten ole toisella paikkakunnalla ottamassa posteja vastaan kuin satunnaisesti. Nyt ei tullut käytyä tuolla asunnolla pariin kuukauteen kun sairastuminen koronaa. Intrumilta oli tullut maksumuistutus 3.1. Viimeinen maksupäivä 13.1. No, sain laskun käteeni tänään 17.2.

Intrumin sivuille kirjautuessa ei näy tapahtumia, eikä vanhoja tapahtumia. Tarkoittaako, että edennyt jo ja tukee maksuhäiriömerkintä? Toki huonenna heti aamulla soitan ja selvitän, mutta haluaisin tietää asian jo heti!!

Olen maksanut kaikki liittymän henk.koht. nettisivuille tulleet laskut. Voinko kiistää perintään menneen laskun, kun sitä ei ole tullut sovitusti nettilaskuna?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kirjoitusvirheitä! Kädet täristen, raivona tässä kirjoittelen 😅

AP

Vierailija
2/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa sinne perintätoimistoon tai ulosottovirastoon. Minulle kävi samanlaisesti jonkun muutaman kympin veroerän kanssa ja sain keskeytettyä sen prosessin soittamalla noihin paikkoihin ja selittämällä tilanteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intrumilta voi tulla vielä toinen muistutus, en ole varma miten homma nykyään menee. Jos lasku on kuitenkin jo mennyt ulosottolaitokselle asti niin sieltäkin tulee ainakin yksi muistutuslasku mutta siinä saattaa olla jo aika iso perintämaksu mukana. Oli miten oli, kestää kuitenkin aika kauan ennen kuin maksuhäiriömerkintä syntyy. Minulla kesti aikoinaan melkein puoli vuotta.

Vierailija
4/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yleensä noin nopsaa se merkintä tule. Mitä nyt omasta kokemuksesta muistelen...

Vierailija
5/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintätoimiston sivulta: "Pelkkä muistutus- tai perintäkirjeen saaminen ei aiheuta maksuhäiriömerkintää. Maksuhäiriömerkinnän saa tavallisesti vasta silloin, kun laskua ei perintätoimiston maksuvaatimuksesta huolimatta makseta ja asia ratkaistaan käräjäoikeudessa ns. oikeudellisessa perinnässä."

Oisit voinut itsekin googlata tämän. 

Vierailija
6/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intrumin omilla sivuilla ei näy ensimmäinen maksumuistus, vasta maksuvaatimuksen (toinen muistutus) tultua se näkyy siellä.

Vierailija
7/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on sopimus nettilaskusta niin pitäisi tulla sinne. Uskoisin ettei ole häiriömerkintää tässä ajassa tullut ja asia on soviteltavissa juurikin edellä mainitulla syyllä

Itselläni ei toki ole kyseisen firman kanssa toimimisesta kokemusta mutta esim Ok perintä on hyvin joustava.

Vierailija
8/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maksumuistutuksessa lukee ”mikäli ette maksa eräpäivään mennessä tai ole yhteydessä meihin, asia saattaa edetä oikeudelliseen perintään. Tällöin luottotietihinne voi aiheutua maksuhäiriömerkintä ja maksettavaksenne saattaa tulla oikeudenkäynnin ja ulosoton kuluja”

AP

Vierailija
9/9 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä viesteistä ja infosta! Mulla meni jo ihan pasmat sekaisin!!! Toivotaan ettei olisi vielä edennyt maksuhäiriömerkintään asti. Soitan heti aamulla 7.30 kun linjat aukeavat 😂

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän