Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet voittanut koulussa "hymypatsaan" pitäisikö sen esillä hyllyssä aikuisena?

Vierailija
15.06.2024 |

Onko tuo ylpeyden aihe?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on

Vierailija
2/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pitäisin. Olisihan tuo niin nostalginenkin juttu, että on saanut hymypatsaan, että ihan taatusti olisi esillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mulla jossain hyllyn reunalla on esillä. Ei ole kyllä ikinä ollut mikään the juttu, kunhan nyt on.

Vierailija
4/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jos olisin?

Vierailija
5/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mulla jossain hyllyn reunalla on esillä. Ei ole kyllä ikinä ollut mikään the juttu, kunhan nyt on.

Tuollasia pitää vetäö koulussa turpiin ja rikkoa rillit.

Vierailija
6/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hymypatsas meni aikanaan oikeasti tytölle, joka oli tasapuolinen kaikille luokkakavereilleen, vaikka olikin suosittu. Itse en ollut suosittu mitenkään ala-asteella ja koin hänet "kivaksi".

Toivottavasti pitää esillä muistuttamassa siitä, että hänestä pidettiin ihan siksi, että hän oli reilu kaikille ja on sitä edelleen nyt aikuisiällä.

Ps. Olen kuullut vasta jälkikäteen, ettei näin ollut kaikkien hymypatsaan saajien kohdalla. Lapsena se kuitenkin edusti minulle sellaista reiluutta.

Vierailija
7/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni se on nolo tuulahdus lasten eri arvoistamisen aikakaudelta. Itse en saanut koskaan, aina sen sai joku opettajan suosikki joka kiusasi muita, mutta jonka vanhemmat useimmiten olivat hyvässä asemassa tai kuuluivat samaan uskontoon.

Mielestäni se ei edusta totuuteen perustuvaa logiikkaa, että se olisi hyvällä käytöksellä tai muuten ansaittu. Useimmiten juuri päin vastoin. Näin oli ainakin pienessä 50 oppilaan kyläkoulussa p-pohjanmaalla 80- luvulla.

Vierailija
8/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia oli kaapissa, mutta nyt jälleen esillä.

Vierailija
9/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut hymypatsasta, mutta stipendit menivät aina samoille opettajan suosikeille.

Jälkikäteen mietittynä aika tympeää, että poika jonka todistuksen numerot olivat 5 ja 7 välissä, sai stipendejä. Syynä lienee se, että hänen isänsä oli paikallisen pankin johtaja ja tuohon aikaan piti mennä hattu kourassa anelemaan asuntolainaa pankinjohtajalta. Myös opettajan. 

Vierailija
10/10 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äidin hallussa. Kai sen sieltä saisin, jos haluaisin. Sellaisenaan en esille laittaisi, mutta jos sitä vähän tuunaisi persoonallisemmaksi, niin sitten voisin laittaa.

Meillä patsaan sai kuudesluokkalainen. Muiden luokka-asteiden oppilaat (pieni kyläkoulu) äänestivät kuka patsaan saa.