Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri komentaa ulos huoneestaan!

Vierailija
17.02.2022 |

Kävin lääkärissä ja olin 10 min. Sitten lääkäri nousi ylös ja avasi oven ja sanoi ole hyvä. En ehtinyt selittää edes kaikkia oireita ja lääkäriä ei kiinnostanut!!!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa jos keskiverto täti alkaisin riisua… heijastinvaljaat… musta pomppa…villapaidat… raappanahousut… liivit… Kuomat ja sukat ja villasukat… tuossa jo menee vartti.

Entäs ne mummot sitten?

Vierailija
42/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa jos keskiverto täti alkaisin riisua… heijastinvaljaat… musta pomppa…villapaidat… raappanahousut… liivit… Kuomat ja sukat ja villasukat… tuossa jo menee vartti.

Keskivertotantat tajuaa riisua päällysvaatteet jo terveyskeskuksen eteisen/odotushuoneen vaatekaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti asiasta ja tilanteesta, mutta julkisella puolella työntekijöitä sitoo virkavelvoite ja laki, joka hieman yllättäen velvoittaa terveydenhoitohenkilöstöä. Haitasta riippuen laiminlyönti, heitteille jättö.

Vierailija
44/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kerran gynekologi yths:ssä teki samoin. Sanoin, että aikani ei ole vielä edes kulunut. Hänbdanoi, että tulossa vaikea tapaus seuraavaksi potilaaksi ja hän tarvitsee aikaa.

No, odotushuoneessa oli sattumoisin kaverini. Hän sanoi, että ei mitään hankaluuksia. Tavallinen alkuraskauden ultra vaan.

Siihen varattuun vastaanottoaikaan sisältyy myös papereihin tutustuminen etukäteen ja kirjausten ja mahdollisten lähetteiden tekeminen vastaanoton jälkeen.

Vierailija
45/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akuuttiajalla ei hoideta kuin se akuuttivaiva. Siinä vaiheessa kun potilas alkaa luettelemaan kaikki 20 vaivaansa, on selvää, ettei hänellä mitään niin kovin tärkeää ollutkaan. 

Jos minulla on vaikka korvatulehdus, hoidan asian näin: Menen lääkärin huoneeseen ja ilmoitan, että korvaan sattuu. Lääkäri katsoo korvan ja kirjoittaa antibiootin. Minä sanon kiitos ja poistun huoneesta.

En minä ala siinä jankuttamaan kolme vuotta kipeänä olleesta polvesta, tissin alle tulleesta ihottumasta ja siitä, että yhtenä aamuna vähän huippasi kun olin tehnyt lumityöt ja nyt olisi tarvetta ottaa ferritiini-koe sun muut keski-ikäisten hömpötyslabrat. 

Tämä. Jos on saanut akuuttiajan niin siellä hoidetaan vain se akuuttiasia. Muita asioita varten varaat sitten toisen ajan. Akuuttiaika on meillä 15 minuuttia.

Ja silläkin ajalla saattaa olla pari kolme potilasta.

Vierailija
46/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumipyry oli ruuhkauttanut liikennettä ja yksityislääkäri tuli myöhässä.

Olin varannut tupla-ajan lastenlääkärille. No,

hän ei todellakaan antanut olla siellä varmaan edes sitä yhden ajan aikaa.

Eli meidän avulla kiri omaa myöhästymistään.

No, maksoitko tupla-ajasta?

Vierailija
47/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri sanoi, ettei hänellä ole aikaa kuunnella, kun yritin kertoa toisestakin vaivasta mikä minulla oli. Olin siis mennyt sinne sairaana ja siihen kirjoitettiin lääkkeet ja sairasloma, mutta olisin halunnut samalla reissulla toisenkin asian ottaa esille. Tämä tapahtui työterveydenhoidossa, yksityisellä lääkäriasemalla. Tein lääkäristä valituksen ja sain kuulla, että muutkin olivat hänestä valittaneet. Lääkäri sai huomautuksen ja en tiedä saiko potkut, vai ottiko hatkat, mutta ei sitä sen jälkeen siellä enää ole näkynyt.

Kyllä ne ajat on yleensä mitoitettu niin, että ehditään yksi asia käsitellä ja toista asiaa varten uusi aika. Tai sitten ilmoitat jo aikaa varatessa, että haluat keskustella asiasta x JA y.

Vierailija
48/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä oli huono päivä, tai sitten hän on niitä joilla on huono päivä aina. 

Hänellä ei ollut sinulle mitään tarjottavaa!

Hän koki että viet hänen aikaansa turhaan!

Jos tkl, niin tee valitus sinne tk:n johtavalle lääkärille. Lääkärillä, vaikka vuosikausien akateemisen koulutuksen on itsellensä hankkinutkin ja on sitten hyvin arvokas yhteiskunnan jäsen vieläpä siksi kun auttaa muita ihmisiä jopa oman henkensä vaarantaen, niin tota, kyllä häneltä normaaleita käytöstapoja edellytetään potilaisiin päin.

Mutta toisaalta, sinä et kertonut, mitä sinä olit sielä valittamassa.

Päivystyksessä ei ainakaan kannata mennä hoitamaan kaikkia terveyshuoliaan, päivytys on tarkoitettu vain kiireellisiä yhtäkkisiä tapauksia varten, niitä varten, jotka eivät voi odottaa virka-aikaan osuvaa aikaa. 

Vierailija
49/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kerätkö yhdelle käynnille kaikkia mahdollisa vaivoja! Joakiselle asialle on varattava oma käynti! Aika on rajallinen, ei siinä enempää ehdi.

Vierailija
50/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärillä oli huono päivä, tai sitten hän on niitä joilla on huono päivä aina. 

Hänellä ei ollut sinulle mitään tarjottavaa!

Hän koki että viet hänen aikaansa turhaan!

Jos tkl, niin tee valitus sinne tk:n johtavalle lääkärille. Lääkärillä, vaikka vuosikausien akateemisen koulutuksen on itsellensä hankkinutkin ja on sitten hyvin arvokas yhteiskunnan jäsen vieläpä siksi kun auttaa muita ihmisiä jopa oman henkensä vaarantaen, niin tota, kyllä häneltä normaaleita käytöstapoja edellytetään potilaisiin päin.

Mutta toisaalta, sinä et kertonut, mitä sinä olit sielä valittamassa.

Päivystyksessä ei ainakaan kannata mennä hoitamaan kaikkia terveyshuoliaan, päivytys on tarkoitettu vain kiireellisiä yhtäkkisiä tapauksia varten, niitä varten, jotka eivät voi odottaa virka-aikaan osuvaa aikaa. 

Ei tässä nyt tarvitse mitään valituksia tehdä sen vuoksi, että ap ei saanutkaan juttukumppania ja asia käsiteltiinkin jo lyhyemmässä ajassa.

Vierailija
51/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol

Vierailija
52/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akuuttiajalla ei hoideta kuin se akuuttivaiva. Siinä vaiheessa kun potilas alkaa luettelemaan kaikki 20 vaivaansa, on selvää, ettei hänellä mitään niin kovin tärkeää ollutkaan. 

Jos minulla on vaikka korvatulehdus, hoidan asian näin: Menen lääkärin huoneeseen ja ilmoitan, että korvaan sattuu. Lääkäri katsoo korvan ja kirjoittaa antibiootin. Minä sanon kiitos ja poistun huoneesta.

En minä ala siinä jankuttamaan kolme vuotta kipeänä olleesta polvesta, tissin alle tulleesta ihottumasta ja siitä, että yhtenä aamuna vähän huippasi kun olin tehnyt lumityöt ja nyt olisi tarvetta ottaa ferritiini-koe sun muut keski-ikäisten hömpötyslabrat. 

Juuri näin. Järkeä päähän.

Vierailija
53/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän, että pelkkä sairaanhoitajalla käynti ei riitä. Ei voi reseptejä kirjoittaa. Ja rajallinen mahdollisuus kirjoittaa sairauslomaa. Joudut kuitenkin lääkärin pakeille ja selität samat asiat uudelleen, ja lääkäri kirjaa ne järjestelmään. Ja kaikkien aikaa kuluu. Sairaanhoitajat eivät ole lääketieteen asiantuntijoita. Lähinnä pikakurssin käyneitä lääkärin opintoihin verrattuna. Ja älkää alkako vääntään tästä.

Vierailija
54/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vakuutus, jonka turvin käydä yksityisellä. Lääkäri kuuntelee just niin kauan kuin haluan jutella. Kaikki asiat hoituu ja loppuun asti, kokeet otetaan, jatkohoito suunnitellaan jne. Ja puhelimella saa yhteyden, lääkäri soittaa kotiin tarvittaessa.

Vierailija
55/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lääkärin vastaanottohuone eikä strippiluola.

Vierailija
56/62 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyni on sellainen, että kun hän saa lääkäriajan, kirjoittaa hän muistilapun itselleen, josta voi tarkistaa, mikä olikaan tällä kertaa vaiva. Kyse ei siis ole mistään muistisairaudesta. Kerran eräs lääkäri sanoi, että sairaus ei ole todellinen, jos lapusta pitää tarkistaa, mikä vaivaa. 

Kerran lääkäri hälytti vahtimestarin poistamaan kälyn huoneesta, sillä tämä ei uskonut, että hän ei saa kortisonipiikkiä käteensä, vaikka naapurikin sai. 

Kerran käly oli varaamassa tk-aikaa ja selitteli vaivojaan ajanvaraajalle, joka ilmeisesti luuli laittaneensa mikrofonin äänettömälle. Puhelimesta kuului kun ajanvaraaja selitti toiselle, että täällä on se maratonpuhuja, joka on taas lukenut lääkärikirjaa. 

Minun käy tosiaankin sääliksi kälyn kotipaikkakunnan hoitohenkilöstöä. Käly ei pysty selittämään pientäkään vaivaa  alle puolen tunnin. Se on varmasti tosi rasittavaa kun aikatauluista pitäisi kuitenkin pitää huoli.

Hohoijaa. Meidän miniä on jatkuvasti itse sairaana. Koko ajan jotain köhää ja flunssaa, vaikka syö innolla luontaistuotteita.

Vierailija
57/62 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneet lääkärit tunnistavat potilaat, jotka luettelevat oireet lähes suoraan Pharmaca Fennicasta tiettyjen reseptien toivossa.

Vierailija
58/62 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, akuuttivastaanotto on akuuttia vaivaa varten, siis sitä, miksi on aika varattu. Eikä todellakaan minkään sairauskertomuksen kuuntelua/tutkimista varten. Ymmärtäkää tämä asia aikaa varatessanne.

Vierailija
59/62 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota siltä suihin

Vierailija
60/62 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin käyn lääkärillä, mutta olen myös huomannut tuon  välinpitämättömyyden lääkäreiden suhteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän