Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin säärestäni pehmeähkön, ison patin > kokemuksia vastaavasta?

Vierailija
02.07.2015 |

Patti sijaitsee ihon alla, se ei ole kipeä ja se on pehmeähkö, mutta ei suoranaisesti "muljahtele", vaan on kiinteämpi. Toki ihokin on siitä kohta vähän paksumpaa, mutta tää on ihossa siten kiinni, että voin ottaa siitä patista "kiinni". Tajuaako joku, mitä tarkoitan? Patti on kivuton, mutta pullottaa nyt tossa sääressä niin, että sen näkee ( siis kohoumana ). Kyseessä ei ole mikään sellainen, jonak "voisi puristaa" tms. Tämä on joku muu. Se ei ole voinut olla siinä kovin pitkään - tai ainakin siis kasvu tollaseen kokoon on tapahtunut nopeasti.

Harrastan monenlaista liikuntaa ja varsinkin juuri sääriin kohdistuu välillä iskuja. Mitään mustelmaa ei patin kohdalla ei näy. Harrastan mm. myös pyöräilyä ja tein lähes 100km lenkin juuri pari päivää sitten, pitkästä aikaa. Voisiko tämä johtua jollain tavalla siitä...?

Ja kyllä, menen lääkäriin, mutta sain hyvälle lääkärille ajan vasta ensi maanataille ja voitte toki kuvitella, etten saa asiaa mielestäni, siksi nyt täälläkin tätä asiaa huutelen. Olen perheellinen, nelikymppinen ihminen ja lastenkin vuoksi sitä aina säikähtää kaikkea ihan järjettömästi :(

Eli, onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa ikinä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa?

Vierailija
2/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, omalla kohdalla kyseessä oli harmiton "reikä" lihaskalvossa, lihas siis pääsee "pulpahtamaan" pussistaan ulos siltä kohtaa. Ei aiheuta kipua eikä muuta kuin ehkä lievää kosmeettista haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on ja on edelleen. Harmiton rasvapatti.

Vierailija
4/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tollanen iso pehmeä ja kiinteä patti takareidessä, suunnilleen ison herneen kokoinen (ei pyöreä mutta sellainen epämääräisen kantikas lituska muodoltaan)

Vierailija
5/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurofibrooma?

Vierailija
6/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä etsi niitä patteja. Keksi jotain kehittävämpää tekemistä.

Vierailija
7/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olls rasvapatti, voi olla kasvain. Käy lääkärissä varuiksi :)

Vierailija
8/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kolmonen, tää on mielestäni "kiinni" siinä iheti hon alla, eli ei ole kiinni luussa tms "alustassa" - vaan niinku ihossa, mutta se on aika iso klömppi, tosiaan myös pehmeähkö. Millainen se sulla oli? Tässä kohdassa mulla ei varsinaisesti ole kai lihasta ( voi johtua siitä että just mulla on vaan tosi laihat ja rasvattomat pohkeet ), vaan tossa on jotain muuta ihonalaiskudosta vaan. Kuvaa en osaa tänne ladata, mutta kuvassa näkisitte jonkin verran havaittavan kumpareen tossa nilkan ja polven puolivälissä, sisäsyrjällä. Klöntti näkyy, kun seison, levossa se ei näy. Se on ilmaantunut siihen siis tosi vauhdilla.

Vierailija
9/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä - neurofibroomankin googletin ( mitään muuta tehnytkään tänään...), mutta se kai on sellanen ulkoneva patti ihon päällä, ei pehmeä klömppi ihon sisällä. Mutta kiitos ajatuksesta. 

Vierailija
10/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti menkää vaikka ulos. Kyllä niitä patteja kerkeää etsiä ja ihmetellä syksymmällä.

Vierailija
11/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:38"]

Hei kolmonen, tää on mielestäni "kiinni" siinä iheti hon alla, eli ei ole kiinni luussa tms "alustassa" - vaan niinku ihossa, mutta se on aika iso klömppi, tosiaan myös pehmeähkö. Millainen se sulla oli? Tässä kohdassa mulla ei varsinaisesti ole kai lihasta ( voi johtua siitä että just mulla on vaan tosi laihat ja rasvattomat pohkeet ), vaan tossa on jotain muuta ihonalaiskudosta vaan. Kuvaa en osaa tänne ladata, mutta kuvassa näkisitte jonkin verran havaittavan kumpareen tossa nilkan ja polven puolivälissä, sisäsyrjällä. Klöntti näkyy, kun seison, levossa se ei näy. Se on ilmaantunut siihen siis tosi vauhdilla.

[/quote]

Minulla se on säären ulkosyrjässä siinä puolessa välissä, ei liiku ihon vaan lihaksen mukana.

Vierailija
12/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:38"]

[/quote]

Minulla se on säären ulkosyrjässä siinä puolessa välissä, ei liiku ihon vaan lihaksen mukana.

[/quote]

Niin ja jos sinulla sama, niin voi hyvinkin liittyä tuohon liikuntaharrastukseesi, lääkäri osasi kertoa että urheilijoille tehdään noita "reikiä" lihaskalvoon joskus ihan tarkoituksella, että kasvava lihas pääsee laajentumaan... tai jotain :D

Vierailija
13/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasvapatilta. Itselläni on kaksi sellaista PÄÄSSÄ :D Toinen oli melko pieni ja toinen melko iso. Pienempi puhkesi itsestään yhtenä päivänä, ja ihmettelin vaan että mitä ällöttävää keltaista mömmöä käteen tarttui hiuksista. Isompi on vielä paikallaan, ja on lääkärikin todennut harmittomaksi, koska se peittyy hiusten alle. Mutta jotenkin sitä aina tökkii hiusharjalla jne. Aika ärsyttävä.

Vierailija
14/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikissa oleva AP täällä taas...Niin tää klöntti on pehmeähkö, muodoltaan laakea, mutta sen verran pallomainen, että pullistaa tuota ohutta ihoa ulospäin. Jollain kovanahkaisella ja kiinteäkinttuisella se tuskin olis noin suotaan tossa ihon alla tunnusteltavissa...mitäs vielä...ja tuntuu että se olis pinnaltaan sileä, eli ei mitään röpelömäisyyttä havaittavissa. Mitään varsinaisesti kovaa kohtaa siinä ei tunnu. 

Kiitos sille, joka sanoi, että "mene ulos" :) ja tutki syksyllä niitä möykkyjä...mä hei todellakin teksin niin, mutta kun pelottaa, enkä halua/voi tästä puhua kenellekään, paitsi teille täällä. Kiitos siis kaikille, jotka vastaavat mulle!

Vierailija
15/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi kunnon tutkimukset. Tutulla tuollainen kasvoi tosi isoksi ja syöpähän se siinä. Harvinainen onneksi, mutta on niitä muutama vuosittain Suomessa.

Vierailija
16/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa nää "Vaadi sitä, vaadi tätä!" -tyypit. Tottakai lääkäri järjestää tarvittavat tutkimukset ilman vaatimistakin, jos katsoo aiheelliseksi. 

Vierailija
17/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pehmeä ja tasainen eli ei röpelöinen tai kuhmurainen, tuskin on syöpä.

Vierailija
18/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV

Vierailija
19/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hematooma

Vierailija
20/20 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttärelle kaulan alueelle tuli tuollainen. Kasvain se sitten oli, mutta se on jo saatu hoidettua. Eli käy lääkärissä. Tod.näk. se on rasvapatti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi