Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä on talvikunnossapito aivan retuperällä

Vierailija
17.02.2022 |

Tekisi mieli linnoittautua kotiin siihen asti kunnes tuo vesi ja loska on poissa 😐

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkareita ei juuri enää ole kuin harvoissa taloyhtiöissä. Eikä taida olla kovin suosittu duuni. Muistan miten tärkeä talonmies oli meidän talossa, hirmu kiva tyyppi aina ystävällinen ja avulias.

Vierailija
62/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävässä kunnossa tiet. Ensin oli valtava määrä lunta eikä päässyt kävelemään tai autolla ajamaan. Nyt on valtavat vesilammikot pitkin teitä joka paikka pahassa sohjossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköinnivalvonta tahkoaa hyvää tiliä, kiitos huonon katujen hoidon helsingissä. Itse olen saanut parit sakot lyhyen ajan sisällä. Kummallakin kerralla auto olo 24 h paikalla ja kiekko asianmukaisesti paikalla. En vieläkään ymmärrä perustetta kummallekaan sakolle. Ensimmäisen osalta, valituksen tehtyäni ja siihen kieltävän vastauksen saatuani,  olen päätellyt, että en ole hoksannut siirtokehoitusta joka ilmeisesti sijaitsi noin 600 metriä kyseisestä paikasta. Harvemmin kuljen kyseisestä paikasta koska siinä on usein melkoiset ruuhkat kun olen liikkeellä, joten kierrän toista kautta. Suunnassa mitä kautta yleensä kuljen ei ole ollut minkäänlaisia merkintöjä. Mitä huonommin asukkaita infotaan, sitä parempaa tiliä valvonta tekee!

Vierailija
64/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysäköinnivalvonta tahkoaa hyvää tiliä, kiitos huonon katujen hoidon helsingissä. Itse olen saanut parit sakot lyhyen ajan sisällä. Kummallakin kerralla auto olo 24 h paikalla ja kiekko asianmukaisesti paikalla. En vieläkään ymmärrä perustetta kummallekaan sakolle. Ensimmäisen osalta, valituksen tehtyäni ja siihen kieltävän vastauksen saatuani,  olen päätellyt, että en ole hoksannut siirtokehoitusta joka ilmeisesti sijaitsi noin 600 metriä kyseisestä paikasta. Harvemmin kuljen kyseisestä paikasta koska siinä on usein melkoiset ruuhkat kun olen liikkeellä, joten kierrän toista kautta. Suunnassa mitä kautta yleensä kuljen ei ole ollut minkäänlaisia merkintöjä. Mitä huonommin asukkaita infotaan, sitä parempaa tiliä valvonta tekee!

Törkeetä!

Vierailija
65/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistetaan 4 viikon täys sulkutila ja ulkonaliikkumiskielto. Tää on vain teidän parhaaks siksi kunnes lumet sulaa.

Vierailija
66/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävässä kunnossa tiet. Ensin oli valtava määrä lunta eikä päässyt kävelemään tai autolla ajamaan. Nyt on valtavat vesilammikot pitkin teitä joka paikka pahassa sohjossa.

Ainiin ja pääsi unohtumaan luistelukelit! Koettiinhan nekin tässä välissä, joka paikka aivan jäässä eikä hiekkaa missään.

Vierailija
67/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain myös parkkisakon koska auto oli liian lähellä risteystä. No eipä siinä mitään. Päivää myöhemmin stadi oli kipannut ko paikalle pikkubussin kokosen lumikasan.

Vierailija
68/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

turussa sama vika, suuria jäisiä liukkaita mäkiä joita ei ehditä/viitsitä edes hiekottaa. Jäisiä liukkaita ja sohjan peittämiä mäkiä paljon.

Vierailija
69/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julistetaan 4 viikon täys sulkutila ja ulkonaliikkumiskielto. Tää on vain teidän parhaaks siksi kunnes lumet sulaa.

Tai niin, että ulkona saa liikkua omalla vastuulla. Jos kaatuu, joutuu menemään yksityiselle.

Vierailija
70/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja pääsi unohtumaan luistelukelit! Koettiinhan nekin tässä välissä, joka paikka aivan jäässä eikä hiekkaa missään.

Niitä tuntuu tulevan parin viikon välein. Ilmeisesti teiden suolaaminen on lopetettu kokonaan ympäristösyistå? Se selittäisi jotain.. ennen kylvettiin surutta suolaa, kyllä suli kadut nopeasti.

Vierailija
71/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten pystyi luottamaan, että moottoritie nyt ainakin on kunnossa kun sinne selviytyy. Tänä talvena on sekin ollut järkyttävässä kunnossa, paksu sohjokerros pahin. Uusia kuoppia päivittäin, kun oppii ekat 30 muistamaan, niin silti joka päivä tökkäsee johonkin.

T. Turku -Salo väliä päivittäin töihin ajava.

Vierailija
72/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä tuntuu tulevan parin viikon välein. Ilmeisesti teiden suolaaminen on lopetettu kokonaan ympäristösyistå? Se selittäisi jotain.. ennen kylvettiin surutta suolaa, kyllä suli kadut nopeasti.

Suolalle on ekologinen vaihtoehto. Tosin kalliimpi kuin suola.

Kyllä tämä nykyinen ongelma aurauksen ja hiekotuksen puutteesta/hitaudesta johtuu.

Vierailija
73/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti tai joku voisi tehdä haastattelukierroksen, haluaisin kuulla auraajien mielipiteet nykytilanteesta.

Vierailija
74/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kantakaupungissa ja täällä on jonkin verran aurattu, hyvin vähän hiekoitettu, aivan sairaan liukasta. Ja lumet on kasattu suojatien eteen useassakin paikassa. Siis ihan oikeasti suoraan siihen suojatiekyltin eteen. Vierestä pääsee kyllä, mutta kasa on aika korkea, niin että autoja ei näe ennen kuin on jo autotiellä. Ainakin kolme tällaista ratkaisua olen jo bongannut lähistöltä!

Vierailija
75/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain ihanien vihreiden äänestäjät lapio kouraan ja hyötyliikkumaan. Teet yleishyödyllistä, täysin päästötöntä työtä. Sitä mistä paasaat ja puhut.

Vierailija
76/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espooseen, täällä tehdään lumityöt . . . . . . . . heti kun metro on maksettu.

Vierailija
77/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki nyt on vaan semmoinen paikka ettei sitä pysty näillä keleillä pitämään puhtaana. Lumi ja sohjo ei mahdu mihinkään ja aurattavaa on niin jumalattomasti, ettei siihen ole kellään resursseja koska ne on mitoitettu keskimääräisen tarpeen eikä tällaisten poikkeustilanteiden tarpeisiin.

Kunnolliset kengät jalkaan ja autolla ajettaessa nopeutta vähemmäksi, tai liikutaan nämä päivät julkisilla tai ollaan etätöissä. Onhan koronankin takia ollut jo pari vuotta vaikka mitä rajoituksia niin ei luulisi pari viikkoa tuntuvan juuri missään kunnes sohjo on sulanut pois.

Vierailija
78/87 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikoitellen olisin tarvinnut veneen tien ylitykseen. Kun ei aurata alusta lähtien kunnolla, viemärit ovat sohjon ja jään peitossa eikä mikään sulamisvesi lähde kaduilta kuin joskus toukokuussa.

Paljon on tosiaan näkynyt sitä että ei aurata maata myöten vaan jätetään kunnon lumikerros väliin. Voi vaan ihmetellä miksi.

Vierailija
79/87 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helv...etissä on noin vaikeaa pitää kadut kunnossa Helsingissä?? Ensinnäkään teitä ei hiekoiteta. Kävelytiet ovat paikoin olleet oikeasti vaarallisen liukkaita, ja olen nyt viimeisen 3 viikon aikana nähnyt 3 ihmisen kaatuvan kun liukastuvat (auttanut olen toki, siinä vaan meinaa itsekin kaatua). Ihmiset joutuvat rämpimään lumikasoissa tai autotiellä, että pääsevät eteenpäin. Laitoin kaupungille palautetta, ja vastaus oli luokkaa "hiekoitamme tärkeämmät tiet ensin" - mutta kun lähes kaikki tiet on surkeassa kunnossa! Toisekseen, sitten kun sitä lunta sataa päälle, se kyllä aurataan heti pois, jotta kun taas kylmenee, tiet jäätyy luistinradoiksi joilla ei voi kävellä. Jos ne tiet voi aurata, miksi ei voi hiekoittaa??

Tämä on vihreän ajattelun kaupunki. Teitä ei aurata, koska se kuluttaa dieseliä, joka on pahasta ja ilmasto saastuu. Jos teillä olisi mukava ajaa autoa, niin se olisi pahasta, koska parempi olisi jättää auto kotiin ja olla ajamatta. Kansalaista ei tule rohkaista autoiluun, ei rahallisesti eikä puitteiden puolesta. Parempi, jos koko tieverkosto tuhoutuisi vaikka Putlerin iskussa, niin vihreät arvot kiittävät.  Teitä ei näillä opeilla myöskään hiekoiteta, koska hiekoituksesta aiheutuu paljon muutakin pahaa, ensin hiekka levitetään jollain dieseliä käyttävällä paholaisenlaitteella joka tuhoaa ilmaston, sitten se aiheuttaa keväisin kauhean katupölyn, joka käy vihreän nokkaan. Sitten pitää todennäköisesti keväällä myös lakaista kadut jollain dieseliä käyttävällä laitteella. Eli ei ei ei ja ei. Kansa oppikoon olemaan kotona yhteiskunnan tuilla poissa saastuttamasta. Rahaa on kaikille, paitsi teiden kunnossapitoon, kun otetaan lisää velkaa.

Vierailija
80/87 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävät kuuluvat kantakaupungissa ja  myös lähiöissä taloyhtiöiden huollon piiriin, eli huoltoyhtiöille. Huoltoyhtiöt taas on kilpailutettu niin tiukoille, että ei juuri katetta jää. Ne sinnittelevät minimi määrällä työntekijöitä ja korona lisää sairaspoissoloja. Hiekoitusta ei vain ehditä tehdä ja varoituspuomit tuodaan heti katolta putoavan lumen vuoksi, että taloyhtiö selviää syytteiltä lumen pudotessa jonkun niskaa. Katujen auraus ja lumen poisvienti taas toimii nykyisin aliurakoitsijoiden voimin. Staralla ei ole kalustoa riittävästi, koska ylläpito tulee liian kalliiksi. Näin se menee. Kyse  on rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi