Kaverini pääsisi opiskelemaan, jos luopuisin omasta paikastani
Todella veemäinen ja hankala tilanne. Itse pääsin sisään, läheinen ystäväni on nyt samaan paikkaan ekalla varasijalla. Kummatkin nähtiin iso työ pääsykokeiden eteen mutta hän ehkä jopa vielä isomman. Ääh... :/ Uskomaton "tuuri".
Kommentit (33)
Tottakai menet itse. Tuntuu ehkä pahalta, mutta elämässä täytyy ajatella myös itseään.
No et tietenkään luovu omasta paikastasi. Ystäväsi varmasti ymmärtää, ettei se ole sun vika ettei hän päässyt sisään.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:37"]Jos tilanne olisi toisinpäin, haluaisitko hänen harkitsevan omasta paikastaan luopumista?
[/quote]
Hmm... hankala kysymys. Sisään otetaan vähän porukkaa ja tämä on suosittu paikka. :/ Harva muu luopuu paikastaan. Halusin tätä niin paljon. Mutta en tällaista tilannetta. - ap
Joo, en usko että luovun omasta paikastani. Ystävä suuttuu mutta... life goes on. :( - ap
Et tietenkään luovu paikastasi. Ei se tee kenestäkään pätevämpää jos on nähnyt enemmän vaivaa, kertoo vain lähinnä että tarvitsee enemmän aikaa ja vaivaa hänellä oppia, eikä siltikään päässyt sisään. Hyvin siis voipi olla jopa rakentavasti huonompi opiskelijana.
Ja sitäpaitsi.. kuka tahansa muukin voi paikastaan luopua ja kaverisi pääsee sisälle. Kuitenkin kun 1. varasijalla on..
Siis tosissako harkitset? Et luovu. Kaveri voi päästä toisen kerran tai joku muu voi luopua.
Ap, mitä helvettiä. Et todellakaan anna ystävällesi opiskelupaikkaasi. Molemmat halusitte sisään ja parhaanne teitte, sinä olit tällä kertaa parempi. En pysty mitenkään uskomaan, että ystäväsi edes sekuntia ajattelisi niin, että sinun pitää luopua paikastasi jotta hän pääsee sisään.
Mitä nyt vittua? Miksi edes ajattelet tätä? KAVERISI EI OLE YHTÄ HYVÄ. Anna olla. Ei ole sun asia hänestä huolehtia.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:40"]Joo, en usko että luovun omasta paikastani. Ystävä suuttuu mutta... life goes on. :( - ap
[/quote]
Ei taida niin ystävä ollakaan, jos suuttuu siitä että olet parempi
Tietenkään et luovu paikastasi. Siis oikeasti! Et ole kaverillesi mitään velkaa. Opiskelupaikka ei ole mikään karkkipussi jonka voi jakaa kaverin kanssa, vaan monille jopa loppuelämän uran aloittava etappi. Kaveri voi ensi vuonna päntätä sitten paremmin.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:40"]
Et tietenkään luovu paikastasi. Ei se tee kenestäkään pätevämpää jos on nähnyt enemmän vaivaa, kertoo vain lähinnä että tarvitsee enemmän aikaa ja vaivaa hänellä oppia, eikä siltikään päässyt sisään. Hyvin siis voipi olla jopa rakentavasti huonompi opiskelijana. Ja sitäpaitsi.. kuka tahansa muukin voi paikastaan luopua ja kaverisi pääsee sisälle. Kuitenkin kun 1. varasijalla on..
[/quote]
Jos joku on saanut vaikka 2 opiskelupaikkaa tai muuttaa poikaystävän tai voittaa tangokuninkaan tittelin luo tms.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:41"]Ap, mitä helvettiä. Et todellakaan anna ystävällesi opiskelupaikkaasi. Molemmat halusitte sisään ja parhaanne teitte, sinä olit tällä kertaa parempi. En pysty mitenkään uskomaan, että ystäväsi edes sekuntia ajattelisi niin, että sinun pitää luopua paikastasi jotta hän pääsee sisään.
[/quote]
Totta puhut. Uskon että ystävänikin pohjimmiltaan ymmärtää. - ap
No et tietenkään luovu! Ei sun tarvitse omaa unelmaa jättää kaverin takia. Hyvänen aika. Jos suuttuu kaveri siitä niin mielestäni ei ole oikea ystävä ollutkaan.
Melkovarmasti pääsee sisään ensimmäiseltä varasijalta. Jonku elämäntilanne on jo muuttunut hakemisen jälkeen tai pääsee johonkin muualle opiskelemaan.
Mikä ala? Jos ei lukeudu suosituimpiin (psyka, lääkis, oikkis) niin yleensä ekalla varasijalta pääsee sisään. Olisi siis tyhmää jos luopuisi omasta opiskelupaikastasi kun todennäköisesti kummatkin voisitte päästä sisään
Meillä sama tilanne ystäväni kanssa, tosin minä olen se joka on varasijalla. Ystäväni oli epävarma opiskelustaan ja sanoi että jos hän peruu, minä pääsen. Sanoin että ei tietenkään peru kun niin ison vaivan näki ja hän on meistä se joka pääsi. Minä haen sitten ensi vuonna uudelleen. :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:40"]Joo, en usko että luovun omasta paikastani. Ystävä suuttuu mutta... life goes on. :( - ap
[/quote]"ystävä suuttuu" mitä vittua?? Teidän ystävyyssuhteenne vaikuttaa aika sairaalta
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:40"]
Joo, en usko että luovun omasta paikastani. Ystävä suuttuu mutta... life goes on. :( - ap
[/quote]
Miksi edes mietit tuollaista hulluutta? Oliko opiskelupaikka ystävän pitkäaikainen haave ja sinä hait vain huviksesi?
Minulle on käynyt niin että kaveri pyysi mukaansa työhaastatteluun yhteen paikkaan. Lähdin seuraksi. Haastattlupaikassa myös minua pyydettiin haastatteluun vaikka en ollut hakenut koko paikkaan töihin. "Jouduin" sinne töihin mutta kaveri ei päässyt. Kyllä se vähän oli hapan naamana, mutta pääsi asiasta yli.
Jos tilanne olisi toisinpäin, haluaisitko hänen harkitsevan omasta paikastaan luopumista?