Kuukupin käyttö mökkiolosuhteissa (huussi) - kellään neuvoja?
Ollaan lähdössä huomenna mökille ja menkat alkoivat. Onko kellään kokemusta kuukupin käytöstä mökkiolosuhteissa, siis vessana huussi eikä juoksevaa vettä ole. Mulla menee kuukautisten aikaan limakalvot huonoiksi, ei tekisi mieli siksi käyttää kertakäyttöisiä kuukautissuojia.
Kommentit (26)
ostin diva-kupin myyntipaikasta sellaisen "pesupullon", jonka voi täyttää vedellä ja josta sen veden voi "ampua" ulos suihkun tapaan (vähän kuin urheilujuomapullo). sillä voi huuhdella mutta toisaalta pelkkä kuivauskin auttaa ja voihan mökkiolosuhteissa keittää vaikka vettä ja kiehauttaa kupin välillä siinä.
olen luullut ettei neoamiseptilla saa pyyhkiä kuppia ja sitten laittaa takaisin? Että sen pitää antaa haihtua useamman tunnin?
Hypätkää sen kupin kanssa veteen ja peskää siellä mutta varokaa haita.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:35"]
olen luullut ettei neoamiseptilla saa pyyhkiä kuppia ja sitten laittaa takaisin? Että sen pitää antaa haihtua useamman tunnin?
[/quote]
Ai? Mä oon kyllä tehnyt niin, toki antanut alkoholin haihtua niin, että pinta on kuiva eli ehkä minuutin kaksi. Koskaan en oo känniin tullut, eikä mitään tulehduksiakaan ole ollut.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:15"]Olisiko kannattanut siirtää kuukautisia, kun Nykyään se kuitenkin on mahdollisuus siirrellä kuukautisia , niin kuin tykkää.
[/quote] kaikki ei käytä pillereitä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:15"]Olisiko kannattanut siirtää kuukautisia, kun Nykyään se kuitenkin on mahdollisuus siirrellä kuukautisia , niin kuin tykkää.
[/quote] kaikki ei käytä pillereitä.
[/quote]
Tai halua käyttää ylipäätään hormoneja yhtien kuukautisten takia. Menkkoja voi siis siirtää myös keltarauhashormoneilla, joita ei siis käytetä jatkuvasti. :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:18"]
Mulla on useampikin extreme-kokemus kuukupin käytöstä askeettisissa olosuhteissa. Kerran olen tyhjentänyt kupin järvenrannassa, huuhdellut siinä järvivedessä ja sen jälkeen vielä pyyhkinyt sen neoamisept-liinalla. Kerran jouduin tyhjentämään kupin sellaisessa julkisessa vessassa, jossa ei ollut vettä eikä paperia, enkä myöskään ollut varautunut kosteuspyyhkeillä. Silloin kyllä otti päähän. Kädet oli kyynärpäitä myöden kuivuneessa veressä, kun pääsin pesemään ne lumihankeen... Yhden vaelluksenkin olen suorittanut kuukupin kanssa, silloin kannoin huussissa mukanani vesipulloa ja kosteuspyyhkeitä. Onneksi oltiin maassa, jossa ulkohuussit olivat mallia reikä lattiassa :D
[/quote]
Ei varmasti ollut yhtään hauska kokemus tuo paperiton ja vedetön vessa, mutta se toimii hyvänä tarinana jälkikäteen, jos sitä kehtaa kertoa :)
Mä muistan yhden moottoripyöräreissun Latviassa, kun oli kuppi käytössä. Vessassa ei tietty ollut lavuaaria, mutta otin vesipullon mukaan. Muuten hyvä, mutta kun on suht pitkävartiset saappaat jalassa ja housut, joita ei saa rullattua niiden saappaiden takia tarpeeksi alas, jotta saisi jalat tarpeeksi leveälle, ei se veden puute olekaan pienin huoli :)
Ap
[/quote]
Joo, laskettelumonot jalassa kupin tyhjentäminen on kans aika hankalaa - toi lumihankitarina oli yhdeltä hiihtoreissulta...
[/quote]
Voin kuvitella :)
Ap