Vieläkö tiedät ihmisiä, jotka käyttävät edelleen crocseja kesällä?
Muistaako kukaan tätä villitystä vuoden pari takaa :D Crocsit jalassa hiihdettiin katukuvassa, mökillä kuin terassille lonkerolle.
Kommentit (94)
Crocseja? Joo mä käytän. Mut niiden malli on sexi flips ja ne on niiiiiiin tyylikkäät monen asun kanssa!
Ostin juuri ihanat auringonkeltaiset. Ovat mainiot puutarhassa ja pihalla. Ja kyllä niitä paljon myydään: läheisessä marketissa oli valtava määrä myynnissä ja nyt laari on tyhjä. Ei varmaan ole tarvetta, jos lähinnä kulkee kaupungissa, mutta moneen asiaan juuri oikeat kengät. En voisi kuvitella itseäni crocsit jalassa Espalle, mutta toisaalta jos viihtyisin niissä sielläkin, niin en antaisi katseiden haitata. Vapaus on elämää.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 07:57"]En tiedä seksikkäämpää kuin suominanen leggarit jalassa + HalpaHalli crokseilla sipsuttelee kauppaan :D
[/quote]
Kyllä vain, tämähän on kuin entisajan maalaisromantiikkaa. Vaalea neito kulkee tuohivirsut jalassa navettapolulla, vilja heilimöi. Vähän vastaavaa.
Täällä yksi, joka on hiippaillut koko kesän mustilla Crocs Classiceilla Helsingin Kalliossa. Odotin paljonpuhuvia silmäyksiä jalkateriini, kun ensimmäisen kerran uskaltauduin niissä jalkakäytävälle.
Mutta yllättäen ne sulautuvat farkkujen parina aika näkymättömästi katukuvaan. Olen jopa käynyt niissä lounaalla Sävelessä. (luit aivan oikein!)
Ehkä onnellisten varpaiden aiheuttama valoisa kasvojenilmeeni vetää huomion pois originelleistä jalkineistani.
Mulla on oven suussa crocsit, käytän niitä kun vien roskat, teen pihatöitä tai vaikka kun olen menossa ottamaan aurinkoa.
Kaupassa käyntiä varten en pukeudu. Jos tulen suoraan töistä mulla voi olla korkkarit jalassa ja salilta tullessa lenkkarit.
Minulla on pari!
Hyvin viin käyttää rannalla ja pihalla. Minulla on noin 16 paria kenkiä aktiivisessa käytössä jatkuvasti. Tilanteen ja tapahtuman mukaan vaihdan kengät jalkaani. On sandaalia, avokasta, kävelykenkää, korkokenkää, tennaria, saapasta jne!
Minusta on junttia pitää yksiä ainoita kenkiä jatkuvasti. Itseasassa se on jaloillekkin epäterveellistä, puhumattakaan hygieniasta!
Tokiossa niitä perinteisiä näkyy aika paljon, feikkejä myös.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 09:02"]molemmilla lapsilla löytyy (aidot,mummi osti). helppo pukea itse. samoin itselläni löytyy halpiskopiot esim. postin hakemiseen tai uimarannalle. rumia kuin mitkä, mutta käteviä. kun odotin 3v sitten nuorimmaista viimeisilläni, kesähelteillä, en osannut kuvitella muuta asua kuin mekon ja croksit ! [/quote] Mummit siis eivät koskaan osta jäljitelmiä, vai miksi näit tarpeelliseksi mainita mummin ostaneen?
ihan siksi, että mielestäni feikit olisivat ajaneet sanan asian !
[/quote]
Tietenkin käytän. Erinomaiset kengät. On kahdet klassikkocrocsit ja vielä korkkaricrocsitkin. Hankin aikoinaan työtä varten, mutta menen nykyään kaikkialle ne jalassa. Ei tulis mieleenkään välittää siitä, mitä joku tiukkapipo ajattelee. Kesällä mietin ennen kaikkea mukavuutta ja huolettomuutta.
Ai niin, ja luovat luokat kulkee kaikkialle crocseissa. Kuka menee lähikauppaan korkkarit jalassa? Se vasta naurettavaa on.
Itselläni on kolmet aidot. Yhdet takaterassille, yhdet talvi-crocksit postilaatikolle ja yhdet uimarannalle (sopii biksujen väriin). Tarvittaessa käytän uidessa jos pohja on mutainen.
Lapsella yhdet aidot, joita käytömme rantakenkinä.
Kauppaan tms en niitä laita.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 07:41"]Itselläni on kolmet aidot. Yhdet takaterassille, yhdet talvi-crocksit postilaatikolle ja yhdet uimarannalle (sopii biksujen väriin). Tarvittaessa käytän uidessa jos pohja on mutainen.
Lapsella yhdet aidot, joita käytömme rantakenkinä.
Kauppaan tms en niitä laita.
[/quote]
Jatka: Mulla on Crocksin kumpparitkin. Ja sit sellaiset purkkarityyliset. Niistä on tullut palautetta: Mageet.
Pakko myös sanoa että asumme Espoossa
Minä käytän. Tosin ne eivät ole aidot crocsit, vaan Saiturista ostetut mustat crocsin tyyliset, hennolla hopeanvärisellä kuvioinnilla. Ihan stadissa niillä liikun. Syynä se, että minulla on krooninen akillesjännettä ympäröivän limapussin tulehdus, ja nuo ovat ainoat kengät joilla kärsin jotenkin duuniin kävellä. En näe vaihtoehtona sitä, että laittaisin jotkut korkkarit tai muut ns. hienot kengät, ja kohta jäisin saikulle kävelyongelman takia.
t. virkanainen stadista, feikkicrocseissa kyynärsauvoineen
Mulla on croksien lisäksi vyölaukkukin käytössä, repikää siitä :-)
No mä käytän, läpi kesän, joka päivä, koko ajan. En ole vielä löytänyt täysin kumittomia kenkiä, jotka eivät tappaisi lateksiallergista. Saman kohtalon kanssani on perinyt myös kaksi lapsistani, joten olemme nyt sitten yhdessä tällainen WT-miniperhe, juoksemme crocseissa koska muita vaihtoehtoja ei ole. Elämä on kivaa, mutta pienin kuolee jos koskeekaan kumppareihin tai lenkkareihin, joissa on kumia (tai liimaa), eikä meillä valitettavasti ole varaa teettää nahkaisia kenkiä alle 4-vuotiaille ja itselleni käsityönä jossakin toisella puolella maailmaa. Kestäkää.