Mieheni aloitti päivänsä 05:30, on vieläkin pellolla.
Ai että on taas ihanaa syksyllä kun kaikki siilot on peitelty ja voidaan vähä lyhentää päivää. Onneksi on lämmintä sentään :)
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:01"]Montako päivää se on sitten kokonaisuudessaan siellä pellolla? Ja mitä se muuten siellä tähän aikaan kesästä tekee?
[/quote]
Tähän aikaan tänä kesänä tehdään joko rehua tai kuivaa heinää. Jos on siiloihin menossa, niin varmaan rehunteko on kyseessä. -Ohis
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:00"]Miks itse et tee mitään? Kaikki maajussien akat on yhtä laiskoja! Miehet tekee aivan kaiken!
[/quote]
No mä olen semmonen laiska "maajussin akka" varmaan. Teen 9h päivässä töitä, tai matkoineen 11h. Siihen päälle kaikki kotityöt ja auttelen myös siellä pellolla kun satun ehtimään. Kaikkihan me laiskoja ollaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:00"]Miks itse et tee mitään? Kaikki maajussien akat on yhtä laiskoja! Miehet tekee aivan kaiken!
[/quote]
Pah. Navetoinx2, hoidan kodin ja lapset, miehelle ja muille töissä oleville ruuat jne. Jos aikaa jään teen vielä miehen hommia vähemmäksi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:01"]Montako päivää se on sitten kokonaisuudessaan siellä pellolla? Ja mitä se muuten siellä tähän aikaan kesästä tekee?
[/quote]
En ole laskenut mutta tosi monta. Keväästä syksyyn. Rehua tekee nyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:00"]Miks itse et tee mitään? Kaikki maajussien akat on yhtä laiskoja! Miehet tekee aivan kaiken! [/quote] No mä olen semmonen laiska "maajussin akka" varmaan. Teen 9h päivässä töitä, tai matkoineen 11h. Siihen päälle kaikki kotityöt ja auttelen myös siellä pellolla kun satun ehtimään. Kaikkihan me laiskoja ollaan.
[/quote]
Hyvä asenne. Tuolle kateelliselle sivustakatsojatyypille ei voi mitään. Aivan sama, mitä niille sanoo. Se vain on niin, että ulkopuolelta katsoen kaikkien muiden elämä näyttää helpolta.
Eletään me omaa elämäämme. turha odottaa arvostusta ulkopuolelta, saati ymmärrystä.
Voimia sinun miehellesi pitkinä päivinä ja sinulle itsellesi jaksamista myös.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:01"]Tsemppiä! Se on kiva kun nyt jokusen viikon vuodessa riittää niitä hommiakin niin voi sitten loput 10 kuukautta nukkua vähän pidempään ja keskittyä taas niiden tukilappusten täyttelyyn.
[/quote]
Joka ikinen aamu heräämme viimeistään 5:30. En provosoidu sinusta enempää.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:00"]Miks itse et tee mitään? Kaikki maajussien akat on yhtä laiskoja! Miehet tekee aivan kaiken!
[/quote]
No mä olen semmonen laiska "maajussin akka" varmaan. Teen 9h päivässä töitä, tai matkoineen 11h. Siihen päälle kaikki kotityöt ja auttelen myös siellä pellolla kun satun ehtimään. Kaikkihan me laiskoja ollaan.
[/quote]
Tsemppiä teille! Aina noita nillittäjiä löytyy, ei vaan nää omaa nokkaansa pidemmälle. Saati että ottaisi selvää onko mielipiteensä oikeita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:00"]Miks itse et tee mitään? Kaikki maajussien akat on yhtä laiskoja! Miehet tekee aivan kaiken! [/quote] No mä olen semmonen laiska "maajussin akka" varmaan. Teen 9h päivässä töitä, tai matkoineen 11h. Siihen päälle kaikki kotityöt ja auttelen myös siellä pellolla kun satun ehtimään. Kaikkihan me laiskoja ollaan.
[/quote]
Hyvä asenne. Tuolle kateelliselle sivustakatsojatyypille ei voi mitään. Aivan sama, mitä niille sanoo. Se vain on niin, että ulkopuolelta katsoen kaikkien muiden elämä näyttää helpolta.
Eletään me omaa elämäämme. turha odottaa arvostusta ulkopuolelta, saati ymmärrystä.
Voimia sinun miehellesi pitkinä päivinä ja sinulle itsellesi jaksamista myös.
[/quote]
Kiitos ja samoin :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:00"]Miks itse et tee mitään? Kaikki maajussien akat on yhtä laiskoja! Miehet tekee aivan kaiken!
[/quote]
[/quote]
Tsemppiä teille! Aina noita nillittäjiä löytyy, ei vaan nää omaa nokkaansa pidemmälle. Saati että ottaisi selvää onko mielipiteensä oikeita.
Ap
[/quote]
Olet harvinaisen oikeassa! Ja kiitos, samoin teille tsemppiä! :)
Miksi te heräätte joka ikinen aamu klo 5.30? Niiden navettahommien takiako? Ei kai siellä pellolla voi koko vuotta olla?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:01"]Tsemppiä! Se on kiva kun nyt jokusen viikon vuodessa riittää niitä hommiakin niin voi sitten loput 10 kuukautta nukkua vähän pidempään ja keskittyä taas niiden tukilappusten täyttelyyn.
[/quote]
Ap
[/quote]
Voi voi noita onnettomia jotka kadehtii turhan päiten maalaisia. Tukihakemusten ja veroilmoitusten tekemine ei oo mitenkään kivaa, työtä sekin. Meillä paahdetaan kesällä (joka jatkuu siis elokuuhun asti) monesti aamukuudesta yökahteen. Paalit on tehtävä kun siihen on kelit, väsytti tai ei. Syksyllä ja talvella on vähän rauhallisempaa, mutta kokoajan on kotona oltava koska lehmät pitää ruokkia. Keväällä on sitten poikimiset, heräillään keskellä yötä ja mennään tarkistamaan lehmien tilanne, jos siellä jotain tapahtuu. Kaksi kertaa yössä saa vähintään käydä tarkistamassa ja tuo jatkuu noin kaksi kuukautta. Tuo intensiivisin jakso, kaikki syntymiset ei tietenkään sovi tuohon jaksoon. Voisi verrata pikkulapsiaikaan, olisko kivaa joka vuosi pari kuukautta nukkua pätkissä ja sen jälkeen valvoa vuorokausia rehunteossa? Saa tulla kokeilemaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:24"]Miksi te heräätte joka ikinen aamu klo 5.30? Niiden navettahommien takiako? Ei kai siellä pellolla voi koko vuotta olla?
[/quote]
Navettaan. Ei ne elikot oota. Pöydät tyhjinä mölisee.
Ap
En ole kateellinen sivustakatdoja. Oma äitini onnmyös tuollainen laiska maajussin vaimo! Kokemusta asiasta on eritin läheltä siis.
Moneltako te yleensä meette nukkumaan? Siis silloin kun mies ei oo heinänteossa?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:39"]En ole kateellinen sivustakatdoja. Oma äitini onnmyös tuollainen laiska maajussin vaimo! Kokemusta asiasta on eritin läheltä siis.
[/quote]
En ole äitisi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:41"]Moneltako te yleensä meette nukkumaan? Siis silloin kun mies ei oo heinänteossa?
[/quote]
Riippuu paljon miten lapset menee ja onko navetalla jotain tai illalla muita menoja. 22-24.
Ap
Se eläinten hoito on sitten vissiin vähän niinkun lapsen hoitoa? Että pitää olla ympäri vuorokauden valppaana. Mutta kuudelta ne hoidellaan ekan kerran ja sitten kai katellaan perään päivän aikana ja sitten vielä vikaksi illalla? Ja keväällä-syksyllä on sitten muutakin kiirettä?
Miten rehua tehdään? Siis millä ja mistä? Ja se rehu on sitten lehmien ruokaa talvella?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:01"]Tsemppiä! Se on kiva kun nyt jokusen viikon vuodessa riittää niitä hommiakin niin voi sitten loput 10 kuukautta nukkua vähän pidempään ja keskittyä taas niiden tukilappusten täyttelyyn.
[/quote]
Ap
[/quote]
Voi voi noita onnettomia jotka kadehtii turhan päiten maalaisia. Tukihakemusten ja veroilmoitusten tekemine ei oo mitenkään kivaa, työtä sekin. Meillä paahdetaan kesällä (joka jatkuu siis elokuuhun asti) monesti aamukuudesta yökahteen. Paalit on tehtävä kun siihen on kelit, väsytti tai ei. Syksyllä ja talvella on vähän rauhallisempaa, mutta kokoajan on kotona oltava koska lehmät pitää ruokkia. Keväällä on sitten poikimiset, heräillään keskellä yötä ja mennään tarkistamaan lehmien tilanne, jos siellä jotain tapahtuu. Kaksi kertaa yössä saa vähintään käydä tarkistamassa ja tuo jatkuu noin kaksi kuukautta. Tuo intensiivisin jakso, kaikki syntymiset ei tietenkään sovi tuohon jaksoon. Voisi verrata pikkulapsiaikaan, olisko kivaa joka vuosi pari kuukautta nukkua pätkissä ja sen jälkeen valvoa vuorokausia rehunteossa? Saa tulla kokeilemaan.
[/quote]
Kuulostaa niin tutulta. Tämä kevät on ollut todella stressaavaa myös säiden kannalta. Pari viikkoa sitten tehtiin puolet ensimmäisestä rehusta, nyt vasta pystytään tekemään toinen puolisko. Ja vieläkin jotkut pellot lainehtii. Sitä on niin säiden armoilla. Tsemppiä sinne! :)
Ap
Tsemppiä! Se on kiva kun nyt jokusen viikon vuodessa riittää niitä hommiakin niin voi sitten loput 10 kuukautta nukkua vähän pidempään ja keskittyä taas niiden tukilappusten täyttelyyn.