Mistä olet tinkinyt laman takia?
Kommentit (8)
Ulkonasyöminen. Myös pikaruoka on saanut jäädä. Ihan hyvin voi tehdä itse ruokia kotona. Eihän ns. pikaruoka edes ole paljon halvempaa kuin "oikea" ravintola.
Olen vähentänyt suihkussa käymistä, vaatteiden pesua, enkä osta mitään karkkia, limua tai sipsejä.
Lama on vasta tulossa. Ihmisillä on ollut rahaa heitellä ilotulitteita, juhlia öky jouluja ja ilotulitemyynti jopa kasvoi korona aikana. Kauppiaat ovat tehnee juhla tulosta.
Valtio on jakanut korona tukia kuin viimeistä päivää ja Karpelan koira firmakin sai 66000 mutta ihmisten hoidosta on otettu pois ja kaikki kiireetön terveydenhoito peruttiin. En voi ymmärtää kuinka rakki firma voi mennä ihmisten edelle niin että eläimistäkin huolehditaan paremmin kuin ihmisistä.
Mikä lama täällä on kun ihmisillä on lihansyöjä lemmikkejä aivan järkyttävä määrä eikä silloin ole mikään köyhä jos on lemmikkiä varaa pitää. Ei ne eläimet elä millään kasvis mössöllä. Kamalasti pitää lihaa kasvattaa niitä lemmikkejä varten. Jos ihminen vähentää lihan syöntiä niin se ei auta kun lemmikkien määrä kasvaa ja lihaa niille tarvitaan entistäkin enemmän.
Ihmisillä on niin paljon ihan turhikkeita joista voi vähentää niin että ihan naurettavaa valittaa ruuan hintojen noususta. Ensimmäiseksi voi vähentää lemmikeistä kun joillain on oikein eläin tarhoja ja toisekseen viinasta ja tupakasta ja kolmanneksi turhasta kulkemisesta ja matkustelemisesta, neljänneksi ravintola & nouto tai tuonti ruuasta tekemällä itse ruokaa ja pitää kotona baaria.
Telkassa "köyhällä" perheellä ei ollut rahaa ruokaa mutta oli varaa koiriin ja isä eli nälässä niin ei helvetti mikä arvo järjestys että kaikki huvit täytyi olla ja osa oli ylisyöneiden näköisiä. Kuinka tämmöistä näytetään telkassa niin sitä ihmettelen kun olen todella köyhiä nähnyt eikä niillä ole kahta koiraa, autoa eikä viittä lasta. Ei niillä ole ollut varaa moiseen.
Paljonko pitää kasvattaa lihaa että ne lisääntyvät lemmikki määrät voidaan elättää ja ihminen ei saisi lihaa syödä ollenkaan.
Meikeistä, huulipunista ja-kiiloista. Ennen shoppailin meikkejä turhankin usein, nyt panostan ihonhoitoon. En ole pitkään aikaan tehnyt "kemppari-päiväretkiä". Ihonhoitoon käytän apteekin ihonhoitosarjoja.