IS: Taksinkuljettajaa epäillään useista seksuaalirikoksista – ”Voidaan puhua sarjaraiskaajasta”
Rikosnimikkeinä on muun muassa viisi raiskausta, raiskauksen yritys, vapaudenriisto ja pakottaminen seksuaaliseen tekoon.
Miehen taktiikkana oli ottaa Helsingissä kyytiin yksin liikkuvia naisia muualta kuin taksitolpilta. Poliisi kertoi aiemmin, että mies liikkui mustalla mersulla.
Mies saattoi tarjota naisille matkalla alkoholia tai muita päihteitä. Mies ei ajanut heti kohteeseen, vaan meni vääriä reittejä ja kuljetti naiset omaan asuntoonsa Helsingin ulkopuolella.
Mies teki naisille seksuaalista väkivaltaa autossa tai asunnossa.
Osassa tapauksista mies kuvasi salaa naisia.
Hyi helvata! Uskallatko vielä liikkua taksilla?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Nyt naiset valoja päälle. Yöllä kun tullaan baarista niin ei mennä taksiin jos kuskina musta mies!
Jep, se ei ole rasismia vaan realismia 👍
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kummallista jos ottaa kuskilta päihteitä vastaan. Itse en ota edes mieheltä baarissa drinkkiä vastaan, ellen saa sen suoraan baarimikon kädestä tehtynä. Kuka hullu ottaa joltain randomtyypiltä, on sitten taksikuski tai mikä tahansa? Eikä ole tarkoitus nyt syyllistää uhria, kun siitä aina moititaan. Mutta ihmettelen, että eikö se nyt ole itsestään selvää ettei noin kannata tehdä? Eikö tämä opita jo ihan pienestä lähtien?
Eikö tuolla puhuttu tarjoamisesta, ei siitä kuinka moni on ottanut tarjouksen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa yllättäen mieleen se tapaus, jossa kaupassa siivoamassa ollut ulkomaalaistaustainen henkilö raiskasi kaupan työntekijän. Jotain taksia voi ehkä yleensä vältellä tai odottaa seuraavaa (ellei seuraavankin kuski ole samaa porukkaa), mutta miten voi vältellä työpaikkansa siivoojaa loputtomiin?
Alkaa mennä hankalaksi elämä jos kaikkia ulkom.taustaisia pitää ruveta välttelemään tai muuten käy huonosti ja on vieläpä itse syyllinen siihen, muiden mielestä.
Tai pyykkituvassa vanhuksen raiskannut mies, jonka ulkomaalaistaustaisuudesta ei Yle hiisku sanaakaan, vaikka yli kahden vuoden tuomioissa on tapana nimi mainita.
https://yle.fi/uutiset/3-11198238
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/parikymppinen-mies-raiskasi-85-vuot…
Tässä ei kaikki olleet edes rai s kauk sia. Ho r o t lähti mukaan ihan vapaaehtoisesti.
En ymmärrä miten kuskaan uskaltaa käyttää jotain Uberia jonka kuski voi olla ihan millainen tyyppi tahansa.
Enkä uskalla ylipäätään käyttää takseja.
Välttelen myös parhaani mukaan miesten kanssa kahden olemista jos ei tunneta. Ja kyllä, erityisesti tiettyjä ulkomaalaisia. Sori nyt, mutta oma henkeni ja terveyteni on minulle tärkeämpää kuin se olenko nyt kauhea rasisti ja miesvihaaja jonkun mielestä.
Olen silti varma, että jos minulle kävisi jotain, ihmiset löytäisivät vikoja siitä miten olen toiminut ja sysäisivät syyn tapahtuneesta niskaani.
Jos sitä joskus taksitolpalle päätyy ja kyytiä tarvii, niin todennäköisimmin helpoimmalla pääsee kun ottaa vaan alleen valkoisen kyydin.
Jos tiedätte mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei kaikki olleet edes rai s kauk sia. Ho r o t lähti mukaan ihan vapaaehtoisesti.
Ihan turhaan sä silakka yrität saada ketjua poistettua noita törkeyksiä kirjoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt naiset valoja päälle. Yöllä kun tullaan baarista niin ei mennä taksiin jos kuskina musta mies!
Mitä sinä sanoa minu auto saa kaunis naine tulla
saa hyvä kyti
Joillakin teistä on kyllä päässä pahasti vikaa. Taidatte itse perse kostuen odotella sitä kovaa patukkaa kun ette mistään muusta puhukaan.