Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mieheni haluaa yhteisen lapsen niin kovasti?

Vierailija
01.07.2015 |

Seurustelen miehen kanssa, jolla on jo entuudestaan kaksi lasta. Mies on hyvä isä ja nyt lasten ollessa teini-ikäisiä toimii hienosti ja haluaa ylläpitää suhdetta, vaikka exvaimo on välillä hieman hankala. Mies toivoo, että tekisimme yhteisen lapsen pian. Mieheni on hyvin varakas ja meillä on ikäeroa. Minulla ei ole entuudestaan lapsia. Haluan lapsia tulevaisuudessa, mutta toivoisin olevani naimisissa kun lapsien aika on. Mies haluaa myös naimisiin, mutta molemmat tiedämme että sen aika ei ole vielä :) Mitä mieltä olette, mieheni on aivan upea ihminen ja hyvä isä, mutta eikö tämän kuvioin pitäisi mennä päinvastoin? :D Minun kuuluisi yrittää saada mies "nalkkiin" lapsella varsinkin kun mies on varakas. Voiko mies yrittää saada minut ns. omakseen, koska olen häntä nuorempi ja mies on mustasukkaista sorttia. Hän pelkää että vaihdan nuorempaan tai kyllästyn häneen. Tosiassa en ikinä vaihtaisi miestä, olen korvia myöten rakastanut häneen.
Pahoittut kappalejakojen puuttuumisesta, kirjoitan puhelimella :)

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa perheytyä sinun kanssasi. Haluaa jakaa elämäsä sinun kanssasi. Toivoo lasta. Tietää, että olisit hyvä äiti ja tykkää olla isänä.

kysy sitä mieheltä.

Vierailija
2/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:48"]Kuinka vanha mies on? Jos teillä on suuri ikäero, niin sitä suuremmalla syyllä sun kannattaa vaatia ensin avioliittoa ja sitten vasta lapsia. Eikä mitään avioehtoja.    [/quote] 45v. Luettuani näitä kommentteja päätös vahvistui, en halua lapsia ilman avioliittoa. Rakastan miestäni, mutta tarvitsemme aikaa :) Mielummin jään lapsettomaksi kuin hankin lapsen tähän tilanteeseen. Täytyy istua alas ja keskustella asiasta. Ap

[/quote]

hyvä päätös. keskustelu.

hienoa, että osaat kuunnella itseäsi.

naimisiin meno on iso askel ja se on tärkeä. Se on turva. Sekä miehelle että naiselle että lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:48"]Kuinka vanha mies on? Jos teillä on suuri ikäero, niin sitä suuremmalla syyllä sun kannattaa vaatia ensin avioliittoa ja sitten vasta lapsia. Eikä mitään avioehtoja.    [/quote] 45v. Luettuani näitä kommentteja päätös vahvistui, en halua lapsia ilman avioliittoa. Rakastan miestäni, mutta tarvitsemme aikaa :) Mielummin jään lapsettomaksi kuin hankin lapsen tähän tilanteeseen. Täytyy istua alas ja keskustella asiasta. Ap

[/quote]

No oikeastaan olen kyllä tuosta erimieltä. Ottaessa vanhemman miehen, pitää hyväksyä realiteetit. Jos haluatte lapsia, niin niiden aika on nyt. Ihan sen lapsen vuoksi. Mies vanhenee sinua huomattavasti nopeammin, kun mies on eläkeiässä (60v) niin juuri nytkin syntyvä lapsi olisi silloin myrskyävässä 15v teini-iässä. 

Jos vielä odottelet vaikka 5v, niin miehesi on jo 65-vuotias kun lapsi on 15v. Eläkeläinen hakemassa teiniä kouludiskosta kotiin? 

Se on aivan totta että lapsia ei tule ikinä painostuksesta hankkia, mutta tässä tilanteessa sun kyllä tulee tehdä se oman tulevaisuuden toiveita koskeva ajatusprosessi selkeäksi nopeasti. 

Vierailija
4/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:01"]Haluaa lapsen koska haluaa sitoa sinut itseensä. Ei halua naimisiin koska ei halua että sinulla on oikeutta hänen omaisuuteensa. Saa siis pidettyä sinut itsellään mutta voi lähteä pois myös ilman sen suurempia ongelmia (vahingosta, eli edellisestä erosta viisastuneena). Toinen on myös se, että mahdollisesti kuollessaan hänen lapsensa sitten perivät hänet etkä sinä.
[/quote]

Mies on kosinut, joten tästä ei ole kyse. Minä en koe olevani valmis avioliittoon ja haluan edetä rauhassa. Omaisuudesta en välitä, sopii mennä hänen lapsille jos emme yhteistä saa.
Ap
[/quote]

Huomioi toki myös se että lapsen saatuasi jäät luultavasti kotiin vähäksi aikaa ja mies elättää sinua. Lapsen saatuasi olet siis täysin hänen armoillaan ja hän voi sinut hylätä koska tahtoo mikäli ei ole mennyt kanssasi naimisiin.

Suosittelen avioliittoa ennen lapsia, ihan omaksi turvaksesi.
[/quote]

Odotan avioliittoon, parasta on nyt jatkaa seurustelua ja todeta vain, että haluan vähän katsella ja kuulostella. Avioliitossa sitoudutaan toiseen loppuelämäksi ja minulle se ei ole pieni asia enkä ajattele, että ainahan voi ottaa eron.
Ap

Vierailija
5/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:14"]

[/quote]

No oikeastaan olen kyllä tuosta erimieltä. Ottaessa vanhemman miehen, pitää hyväksyä realiteetit. Jos haluatte lapsia, niin niiden aika on nyt. Ihan sen lapsen vuoksi. Mies vanhenee sinua huomattavasti nopeammin, kun mies on eläkeiässä (60v) niin juuri nytkin syntyvä lapsi olisi silloin myrskyävässä 15v teini-iässä. 

Jos vielä odottelet vaikka 5v, niin miehesi on jo 65-vuotias kun lapsi on 15v. Eläkeläinen hakemassa teiniä kouludiskosta kotiin? 

Se on aivan totta että lapsia ei tule ikinä painostuksesta hankkia, mutta tässä tilanteessa sun kyllä tulee tehdä se oman tulevaisuuden toiveita koskeva ajatusprosessi selkeäksi nopeasti. 
[/quote]

Totta, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Oli tietoinen valintani alkaa suhteeseen hänen kanssaan, eikä tunteille voi mitään. Mutta tässä olemmekin nyt vain me kaksi aikuista, ei muita. Haluan tulevaisuuden hänen kanssaan, mutta onko se reilua lapselle jos lapsella on iäkäs vanhempi.
Ap

Vierailija
6/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikäeroa on 15-20 vuotta, niin liitto harvoin toimii, tämän olen nähnyt omakohtaisesti sivusta seuraamalla. Sinä voit tietoisesti myös päättää lopettaa suhteen ja etsiä itsellesi ikäisesi mies, jonka kanssa voisit saada tasavertaisemman suhteen. 

Vierailija
7/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen tuon miehen kanssa haluat, sen aika on nyt. Muu on törkeää lasta kohtaan.

Vierailija
8/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kuulostat kypsältä ihmiseltä joka tajuaa tilanteen. Neuvoni sinulle on että tee miltä itsestäsi tuntuu. Tällä palstalla saat 'neuvoja' katkerilta akoilta jotka ovat sinulle kateellisia. Aikuiset ihmiset osaavat puhua ja kertoa toisilleen rakentavasti mitä haluavat elämältään. Suurin osa viesteistä on miesystäväsi demonisointia. Ihmiset yrittävät pelotella sinua miehesi motiiveista. Joutaisivat hävetä. Mielestäni sinun ei tulisi tällaisia puheita kuunnella. He eivät miestäsi tunne vaan ainoastaan sinä. Toivottavasti sinulla menee kaikki hienosti miehesi kanssa.

Vierailija
9/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkäähän av-mammat syömään pullaa ja juomaan siideriä. Kova into on nuoren naisen suhde pilata teillä.

Vierailija
10/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:02"]Ap. Kuulostat kypsältä ihmiseltä joka tajuaa tilanteen. Neuvoni sinulle on että tee miltä itsestäsi tuntuu. Tällä palstalla saat 'neuvoja' katkerilta akoilta jotka ovat sinulle kateellisia. Aikuiset ihmiset osaavat puhua ja kertoa toisilleen rakentavasti mitä haluavat elämältään. Suurin osa viesteistä on miesystäväsi demonisointia. Ihmiset yrittävät pelotella sinua miehesi motiiveista. Joutaisivat hävetä. Mielestäni sinun ei tulisi tällaisia puheita kuunnella. He eivät miestäsi tunne vaan ainoastaan sinä. Toivottavasti sinulla menee kaikki hienosti miehesi kanssa.
[/quote]

Kiitos paljon kommentista :) Näin teen, tämä asia ratkeaa keskustelulla mieheni kanssa. Kiitos.
Ap

Vierailija
11/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmillani oli 16 vuotta ikäeroa, isäni oli leskimies. Isä oli 55 kun minä synnyin ja kyllä hän oli minulle rakas isä, vaikka vanha olikin. Äiti oli sellainen huolenpitäjä, mutta en koskaan kokenut kelpaavani hänelle. Isä sen sijaan piti minun puoliani sisarusten välisissä tappeluissa ja muutenkin tykkäsi minusta.

Ei tuollainen 45-vuotias vielä ole isäksi vanha, etenkin jos pitää terveydestään huolta. Ja jos kokee löytäneensä ihmisen, jonka kanssa haluaa olla loppuelämän, niin ei se asia siitä jahkailemalla parane.

Vaikka vanhempani olivat vanhoja mennessään naimisiin (37 ja 53), ehtivät he kuitenkin olla naimisissa 32 vuotta. Teillä voi hyvinkin olla vielä 40 vuotta avioliittoa edessänne, jos nyt pistätte tohinaksi :-)

Vierailija
12/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsi on suurempi sitoutuminen kuin avioliitto..

Vierailija
13/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavan usein tällaisen kuvion takana on se, että raskaus ja vauva sitoo sinut mieheen, olet paremmin kontrolloitavissa. Miehellä on kiire saada sinut sidottua itseensä, jotta et löydä parempaa (sitähän kerroit hänen pelkäävän). Raskaana oleva ei ehkä käy niin paljon ulkona, eikä ole siinä tilassa, että uusi romanssi olisi kovin todennäköinen. Vauva-arki sitoo vielä enemmän kotiin. 

Tuo on ikivanha keino saada nainen pois markkinoilta, pois muiden ulottuvilta, sen kun voi vielä verhota "haluan yhteisen lapsen kanssasi, koska olet minulle se ainut ja oikea" romantiikkaan. 

Vierailija
14/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:29"]

valitettavan usein tällaisen kuvion takana on se, että raskaus ja vauva sitoo sinut mieheen, olet paremmin kontrolloitavissa. Miehellä on kiire saada sinut sidottua itseensä, jotta et löydä parempaa (sitähän kerroit hänen pelkäävän). Raskaana oleva ei ehkä käy niin paljon ulkona, eikä ole siinä tilassa, että uusi romanssi olisi kovin todennäköinen. Vauva-arki sitoo vielä enemmän kotiin. 

Tuo on ikivanha keino saada nainen pois markkinoilta, pois muiden ulottuvilta, sen kun voi vielä verhota "haluan yhteisen lapsen kanssasi, koska olet minulle se ainut ja oikea" romantiikkaan. 

[/quote]

lisään vielä: ikäeroa on pidä pahana, en myöskään miehen ikää. Miehellä on kyllä vielä aikaa tulla isäksi, 45v ei ole ikäloppu :) Eli odota rauhassa, katso tilannetta muutama vuosi, teillä ei ole kiire. Pidä pääsi ja etene ajan kanssa siinä järjestyksessä, mikä sinulle on tärkeää (ensin naimisiin, sitten lapsi). 

terveisin miehesi ikäinen nainen :)

Vierailija
15/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapseni 41- ja 43-vuotiaana. Nyt lapset on yläkoululaisia ja todellakin en haluaisi olla yhtään vanhempi vanhempi!

Vierailija
16/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:29"]

[/quote]

lisään vielä: ikäeroa on pidä pahana, en myöskään miehen ikää. Miehellä on kyllä vielä aikaa tulla isäksi, 45v ei ole ikäloppu :) Eli odota rauhassa, katso tilannetta muutama vuosi, teillä ei ole kiire. Pidä pääsi ja etene ajan kanssa siinä järjestyksessä, mikä sinulle on tärkeää (ensin naimisiin, sitten lapsi). 

terveisin miehesi ikäinen nainen :)
[/quote]

Usein näin voi olla ja tätä vähän pelkään. Olen kuitenkin (terveellä tavalla) itsekäs ja muistan, että tämä on kuitenkin minun elämäni :) Rakastan häntä, mutta lapsen tuominen tähän tilanteeseen ei ole oikein ja lapsi tulisi olemaan kuitenkin enemmän minun vastuullani. Ensin naimisiin, sitten lapsi. Kiiressä tapahtuvat kaikki virheet ja vahingot...
Ap

Vierailija
17/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:18"]Minun vanhemmillani oli 16 vuotta ikäeroa, isäni oli leskimies. Isä oli 55 kun minä synnyin ja kyllä hän oli minulle rakas isä, vaikka vanha olikin. Äiti oli sellainen huolenpitäjä, mutta en koskaan kokenut kelpaavani hänelle. Isä sen sijaan piti minun puoliani sisarusten välisissä tappeluissa ja muutenkin tykkäsi minusta.

Ei tuollainen 45-vuotias vielä ole isäksi vanha, etenkin jos pitää terveydestään huolta. Ja jos kokee löytäneensä ihmisen, jonka kanssa haluaa olla loppuelämän, niin ei se asia siitä jahkailemalla parane.

Vaikka vanhempani olivat vanhoja mennessään naimisiin (37 ja 53), ehtivät he kuitenkin olla naimisissa 32 vuotta. Teillä voi hyvinkin olla vielä 40 vuotta avioliittoa edessänne, jos nyt pistätte tohinaksi :-)
[/quote]

Ihana kuulla :)! Voi olla joo, mutta olen myös yrittänyt miettiä miehen lapsien kannalta tätä kuviota ja jännäillyt hieman sitä kuinka he suhtautuisivat miehen uuten avioliittoon.
Ap

Vierailija
18/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset voi kertoa tarkkaa ikääsi? :) ei taida ikäeronne kuitenkaan olla sinulle niin ok kun annat ymmärtää...

Vierailija
19/62 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa lapsen nopeasti siitä syystä että hän ei halua lapsensa ylioppilasjuhlissa olla vain valokuva lipaston päällä..

Vierailija
20/62 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vsnha?