Millä summalla olet vakuuttanut oman henkesi?
Onko sinulla/puolisollasi henkivakuutus? Kerro miksi ja millä summalla. Tai miksi ei.
Kommentit (30)
50000 euroa. Sillä saisi maksettua velat ja jäisi vielä vähän yli.
Mulla ei ole, miehellä kai on. En muista varmaksi. Mulla ei ole koska olen arvoton kotiäiti.
Minulla 150 000, miehellä muistaakseni n 300 000.
75 000 minulla ja avomiehellä. Maksettu uudehko okt ja pienet lapset. Ei lainoja, molemmilla normit vakityöt. Edunsaajina puolet avopuolisolle ja puolet lapsille. Molemmilla lisäksi sairauskuluvakuutukset ja miehellä joku lisävakuutus työkyvyttömyyden ja sairauden varalle, josta saa sairauspäivärahan lisäksi jotain 70€/pv pitemmän sairausloman aikana. Itse en kyseistä vakuutusta saanut oman sairaushistorian takia, mutta tuo vaikuttaa tosi hyvältä turvalta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:27"]Molemmilla on. Minulla summa on 150 000 e ja miehellä 300 000 e. Isompia velkoja ei ole, mutta otin tuon vakuutuksen aikanaan, kun sisko kuoli syöpään. Hänen lapsensa saivat äidin henkivakuutuksella + perinnöllä omat asunnot (ei Helsingistä, mutta ihan mukava 18v iässä tietää, että opiskeluaikana ei tarvitse elää muiden nurkissa)
[/quote] Mutta syöpä voi kestää yli vuoden. Jos et kuole vakuutuskauden aikana, et saa uutta vakuutusta. Muutos terveydentilassa pitää ilmoittaa. Vakuutus ei ole voimassa, kun kupsahdat.
Meillä on molemmilla hintaa 100 000e. Jos toinen kuolee niin toinen saa kuitattua asuntovelanpuolikkaansa pois ja jää vielä rahaa säätöönkin. Ei tarvitse lähteä myymään ja muuttamaan lasten kanssa. Vakuutuksen vuosimaksu pienenee joka vuosi, samoin kuin korvaus, koska luovumme vakuutuksesta kunhan talo on maksettu. Ei ole ehkä henkivakuutuksen nimellä vaan pariturva. Pankista ei saatu mitään turvaa koska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja molemmilta on otettu EKG - näillä perusteilla olemme siis sairaita ja arvottomia pankille.
Ei vakuutusta, kun talo maksettu? Ei hyvältä kuulosta. Itsellä talo maksettu ja 250 donaa edunsaajana lapset.
Eipä myönnetä astmaatikolle henkivakuutusta eikä myöskään sairaskuluvakuutusta. Lääkkeitä käytän lähinnä siitepölyaikaan...
0€, koska vakuutukset on huijausta.
Henkivakuutuksen voit silti saada, koska et itse pääse hyötymään siitä. Kysy muutamasta yhtiöstä!!