Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä summalla olet vakuuttanut oman henkesi?

Vierailija
01.07.2015 |

Onko sinulla/puolisollasi henkivakuutus? Kerro miksi ja millä summalla. Tai miksi ei.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:27"]Molemmilla on. Minulla summa on 150 000 e ja miehellä 300 000 e. Isompia velkoja ei ole, mutta otin tuon vakuutuksen aikanaan, kun sisko kuoli syöpään. Hänen lapsensa saivat äidin henkivakuutuksella + perinnöllä omat asunnot (ei Helsingistä, mutta ihan mukava 18v iässä tietää, että opiskeluaikana ei tarvitse elää muiden nurkissa) [/quote] Mutta syöpä voi kestää yli vuoden. Jos et kuole vakuutuskauden aikana, et saa uutta vakuutusta. Muutos terveydentilassa pitää ilmoittaa. Vakuutus ei ole voimassa, kun kupsahdat.

[/quote]

^ Mitä tarkoitat tällä? En ymmärrä.

Vierailija
2/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:27"]Molemmilla on. Minulla summa on 150 000 e ja miehellä 300 000 e. Isompia velkoja ei ole, mutta otin tuon vakuutuksen aikanaan, kun sisko kuoli syöpään. Hänen lapsensa saivat äidin henkivakuutuksella + perinnöllä omat asunnot (ei Helsingistä, mutta ihan mukava 18v iässä tietää, että opiskeluaikana ei tarvitse elää muiden nurkissa) [/quote] Mutta syöpä voi kestää yli vuoden. Jos et kuole vakuutuskauden aikana, et saa uutta vakuutusta. Muutos terveydentilassa pitää ilmoittaa. Vakuutus ei ole voimassa, kun kupsahdat.

[/quote]

Tai voin kuolla parissa kuukaudessa kuten siskoni.

Ainakin minulla henkivakuutus on voimassa siihen asti kunnes täytän 60 vuotta eli vakuutuskauteni on pitempi kuin vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

MIkä yhtiö myöntää henkivakuutuksia vain vuodeksi? Tai siis kaikki varmaan myöntää, mutta mikä järki tuossa on kenenkään kannalta, vähiten sen yhtiön, joka joutuu vuosittain tekemään uuden tarjouksen ja pyytämään dokumentit.

Vierailija
4/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:42"]

75 000 minulla ja avomiehellä. Maksettu uudehko okt ja pienet lapset. Ei lainoja, molemmilla normit vakityöt. Edunsaajina puolet avopuolisolle ja puolet lapsille. Molemmilla lisäksi sairauskuluvakuutukset ja miehellä joku lisävakuutus työkyvyttömyyden ja sairauden varalle, josta saa sairauspäivärahan lisäksi jotain 70€/pv pitemmän sairausloman aikana. Itse en kyseistä vakuutusta saanut oman sairaushistorian takia, mutta tuo vaikuttaa tosi hyvältä turvalta.

[/quote]

Mikä sairaus esti?MT-onglemat?

Vierailija
5/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariturva kuolemantapauksen varalle 40 000 ja vakuutus pysyvän työkyvyttömyyden varalle sama summa.

sillä saa jälkeen jäänyt maksettua perintöverot ja puolikkaan lainan, oman lainan puolikkaan voi sitten neuvotella pienemmälle maksuerälle. Asuntolaina alkaa olla maksettu, jotain 30 000 jäljellä, joten vakuutusta ei siihen enää välttämättä tarvitse. Tuosta työkyvyttömyydestäkin joutaa samalla luopua, asumiskulut 200€ maksaa kahteen pekkaan vaikka toimeentulotuesta.

.

Vierailija
6/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:51"]

Ei vakuutusta, kun talo maksettu? Ei hyvältä kuulosta. Itsellä talo maksettu ja 250 donaa edunsaajana lapset.

[/quote]

Meillä ei ole lapsia ja kumpikin pärjää/pärjäisi ihan omilla tuloillaan jos toinen kuolee. Miksi siis pitäisi vakuuttaa? Vakuutusmaksu on kuitenkin kallis, sillä noin 500e/vuosi (kahden vakuutus esim. 200 tonnin summalle) tekee jo jonkun pienen matkan vuosittain.

Vierailija
7/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole isoista summista vakuuttanut henkeäni. Olen sinkku yh eikä minulla ole vielä asuntolainaa tms eikä lapsella ole mitään kallista hoitoa vaativaa pitkäaikaissairautta tms. Silloin kun odotin tytärtäni, pohjola tarjosi kaikille uusille vanhemmille vuodeksi ilmaisen 10 000e arvoisen henkivakuutuksen. Sitä olen jatkanut kun se ei ole kun muutaman euron vuodessa. Ja onhan se sitten kiva että jos mulle kävisi jotain, ja tyttäreni menisi vanhemmilleni (näin ollaan puhuttu) niinon sitten vähän ylimääräistä rahaa. Rahat menee suoraan tyttärelleni jos jotain kävisi, mutta tietysti hänen kuluihinsa sen haluan käytettävän (kielimatka/vaihtarivuosi, mopokortti, mopo, ajokortti, opiskeluaikaa varten, pesämunaksi...).

Sitten joskus kun ostan asunnon ja otan siihen lainaa niin sitten otan paremman vakuutuksen.

Vierailija
8/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:56"]

Eipä myönnetä astmaatikolle henkivakuutusta eikä myöskään sairaskuluvakuutusta. Lääkkeitä käytän lähinnä siitepölyaikaan...

[/quote]

Myönnetäänhän, sairaskuluvakuutuksesta vaan rajataan pois astmasta johtuvat syyt. Samoin on henkivakuutuksen mulla.

Vierailija
9/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla 50 000 euron pariturva. Voimassa kunnes täytämme 60 vuotta. Tuolla summalla maksaa nykyisen lainan ja vielä jää 10 000 euroa hautauskuluihin ja muihin menoihin.

Mun mielestä sellaistenkin vanhempien, joilla on velaton talo, mutta ei säästöjä, kannattaa ottaa henkivakuutus. Onn nimittäin lapsille helpompaa maksaa hautajaiskulut henkivakuutuksesta kuin odotella talon myyntiä ja siitä saatavia rahoja. Hautajaiset maksaa helposti sen 4-5000 euroa.

Vierailija
10/30 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:42"]

75 000 minulla ja avomiehellä. Maksettu uudehko okt ja pienet lapset. Ei lainoja, molemmilla normit vakityöt. Edunsaajina puolet avopuolisolle ja puolet lapsille. Molemmilla lisäksi sairauskuluvakuutukset ja miehellä joku lisävakuutus työkyvyttömyyden ja sairauden varalle, josta saa sairauspäivärahan lisäksi jotain 70€/pv pitemmän sairausloman aikana. Itse en kyseistä vakuutusta saanut oman sairaushistorian takia, mutta tuo vaikuttaa tosi hyvältä turvalta.

[/quote]

Mikä sairaus esti?MT-onglemat?
[/quote]unettomuuden hoito

Vierailija
11/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kummallakaan. Miksi olisi, sillä meillä ei ole lapsia, asunto on velaton, on säästöjä ja olemme molemmat kouluttautuneita ja työelämässä.

Vierailija
12/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on. Minulla summa on 150 000 e ja miehellä 300 000 e. Isompia velkoja ei ole, mutta otin tuon vakuutuksen aikanaan, kun sisko kuoli syöpään. Hänen lapsensa saivat äidin henkivakuutuksella + perinnöllä omat asunnot (ei Helsingistä, mutta ihan mukava 18v iässä tietää, että opiskeluaikana ei tarvitse elää muiden nurkissa)

Vierailija
13/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100000

Vierailija
14/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset on kusetusta

Vierailija
15/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:28"]

Vakuutukset on kusetusta

[/quote]

Miksi?

Vierailija
16/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:28"]Vakuutukset on kusetusta
[/quote] Sen näkee sitten ne edunsaajat. Itsellä on 250 000. Vuosimaksu noin 200 €

Vierailija
17/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:28"]

Vakuutukset on kusetusta

[/quote]

Miksi?
[/quote] Yhtiöt keksii aina jonkin porsaanreiän. Esim. piilevän sydänvian tai vastaavaa. Tai jos kuolee veritulppaab niin ei ole ollut rehellinen terveystilansa ilnoittamisessa.

Vierailija
18/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun arvoni 0€ sillä luottotiedot menetin joten ei ole oikeutta ottaa vakuutuksia...

Niin tyhmä olin kun otin kaverin puhelinliittymän nimiini, enkä pystynyt maksamaan puhelimella otettua pitsoja ym. Kun laskuja oli kertynyt yli tonnin...

Älkää ikinä luottako näissä asioissa edes siihen parhaimpaan ystävään!

Vierailija
19/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

100000 molemmilla. Tällä saisi maksettua lainan sellaiseen malliin, että elämä ei olisi taloudellisesti raskasta. Vuosimaksu alle 200.

Vierailija
20/30 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen reilu 100k. 

Miehen isä kuoli. Heillä oli vakuutus ja sen avulla pystyi loppu perhe jäädä asumaan okt. Ilman sitä olisi heti pitänyt muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän