Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalla asuvat

Vierailija
01.07.2015 |

Millaista siellä on asua? Joudun varmaan opiskelujen takia muuttamaan sinne, enkä tunne sieltä ketään. Kun ajattelen Vantaata tulee mieleen lähinnä että siellä on vain lentokenttä, lähiöitä ja peltoa, eli ei esimerkiksi mitään "keskustaa" :D käyvätkö vantaalaiset aina Helsingissä esim viihteellä ja ulkona syömässä? Että pitääkö aina ravata sitten Helsingissä jos haluaa jotain tehdä tai tavata ihmisiä? Mietityttää vaan kun ei hirveästi innostaisi sinne muuttaa :/

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurila on "keskusta", siitä pääsee myös näppärästi Hgin keskustaan.

Vierailija
2/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt sanoisi Tikkurilaa keskustaksi - itä-Vantaalaisten keskusta ehkä, kun taas länsipuolella keskustana pidetään Myyrmäkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin muutaman vuoden töiden vuoksi Vantaalla enkä kyllä tuntenut oloani kotoisaksi siellä. Eniten ehkä häiritsi se, että Vantaalla on todella paljon päihdeongelmaisia, jotka kyllä takuuvarmasti rellestävät jokaisena vuorokaudenaikana juna-asemilla ja ostareilla. Toki alueissa on paljon eroja, mutten missään nimessä suosittelisi muuttoa Myyrmäkeen, Tikkurilan keskustaan tai Koivukylä-Korso-akselille. Vantaalla on ihan mukavia ostareita, kuten Jumbo ja Myyrmannikin on remontin jälkeen ihan kiva, mutta ravintoloihin ja viihteelle kannattaa kyllä lähteä Helsinkiin.

Vierailija
4/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen lisää vielä: Vantaa on pääkaupunkiseudun kunnista se köyhin ja velkaisin. Tämä kyllä näkyy valitettavasti, mm. terveyspalvelut ovat aivan ala-arvoiset monin paikoin. Toki opiskelijana voit varmaan käyttää opiskelijoille tarkoitettuja palveluita?

Vierailija
5/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:00"]

No en nyt sanoisi Tikkurilaa keskustaksi - itä-Vantaalaisten keskusta ehkä, kun taas länsipuolella keskustana pidetään Myyrmäkeä.

[/quote]

Tikkurila, eikä mikään muukaan alue ole Vantaan varsinainen keskusta, mutta käsittääkseni Tikkurilaa on sitä rakentaessa suunniteltu "keskustaksi". Ties vaikka tulisi olemaankin lähivuosina Kehäradan valmistuttua.

Vierailija
6/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:05"]

Itse asuin muutaman vuoden töiden vuoksi Vantaalla enkä kyllä tuntenut oloani kotoisaksi siellä. Eniten ehkä häiritsi se, että Vantaalla on todella paljon päihdeongelmaisia, jotka kyllä takuuvarmasti rellestävät jokaisena vuorokaudenaikana juna-asemilla ja ostareilla. Toki alueissa on paljon eroja, mutten missään nimessä suosittelisi muuttoa Myyrmäkeen, Tikkurilan keskustaan tai Koivukylä-Korso-akselille. Vantaalla on ihan mukavia ostareita, kuten Jumbo ja Myyrmannikin on remontin jälkeen ihan kiva, mutta ravintoloihin ja viihteelle kannattaa kyllä lähteä Helsinkiin.

[/quote]

Minä taas on suosittele Korsoa. Omakotitaloalueet on kuulemma ihan mukavaa seutua sielläkin, mutta muuten mielestäni hieman karua aluetta... 

Vierailija
7/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Tikkurilassa ja pidän alueesta. Asun kyllä vähän sivummalla, en ihan aseman lähellä. Olen tykännyt, muutaman vuoden nyt asunut. Helsinkiin pääsee junalla nopeasti ja kulkuyhteydet toimii joka paikkaan. Tikkurilassa on kaikki tarvittavat palvelut, yöelämä on kyllä kuuluisan hotelli Vantaan varassa, en suosittele :D mutta kivoja terasseja löytyy kyllä. Ja jumbo on lähellä.

Vierailija
8/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:00"]

[/quote]

Tikkurila, eikä mikään muukaan alue ole Vantaan varsinainen keskusta, mutta käsittääkseni Tikkurilaa on sitä rakentaessa suunniteltu "keskustaksi". Ties vaikka tulisi olemaankin lähivuosina Kehäradan valmistuttua.

[/quote]

Ja hallinnollinen "keskusta" se on, kaupungintalo kun sijaitsee siellä. :)

Vierailija
9/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tixi on ihan jees.

Vierailija
10/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa Tikkurilan keskustassa? Kaikki lähellä.

Vierailija
11/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurilassa om hyvät palvelut, huomattavasti paremmat kuin Myyrmäessä. Muitakin bilepaikkoja on kuin hotelli Vantaa, pubeja jne. Vantaa on tosi kiva paikka asua ja terveyspalvelut ovat hyvät. Taitaa tällä hetkellä olla pk-seudun kunnista ainoa, joka on pysynyt budjetissaan.

Vierailija
12/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä Vantaallakin kolme vuotta jaksaa asua niiden opiskelujen takia. Laureassa tai Metropoliassako opiskelun aloitat?

Vierailija
13/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään asua Länsi- Vantaalla, kaikki peruspalvelut ovat lähellä, on hyvät liikenneyhteydet, luontoa lähellä ja mukavia ihmisiä. Jokaisesta lähiöstä löytyy päihdeongelmaisia, näistä harvemmin on mitään haittaa, kun ei heidän kanssaan pyöri.

Vierailija
14/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Vantaan keskusta on Tikkurila, Länsi-Vantaan Myyrmäki. Tikkurilassa on ehkä hitusen enemmän tarpeellisia palveluita, joita Myyrmäessä ei ole, mutta melko yhtä suuret keskustat ovat. Länsi-Vantaasta en voi sanoa mitään. Itä ja länsi ovat kuin eri kaupungit. Mutta Itä-Vantaa on oikeasti ihan mukava. Jos Tikkurilan lähistölle muutat (Jokiniemen hoas-talot?) niin sulla on paljon palveluita kotikonnuilla. On ravintoloita, vaatekauppoja ym. Toki Helsinkiin pääsee alle vartissa junalla, niin siellä on helppo käydä.

Asuin Itä-Vantaalla lähes 20 vuotta. Tikkurila-Jokiniemi-Hiekkaharju-Viertola on oikeasti rauhallista aluetta. Ainoastaan nykyään toi Dixi-keskus on kerännyt teinejä riekkumaan. Muuten se on huomattavasti rauhallisempaa kuin suurin osa Helsingistä. Ja oikeastaan Vantaan pahamaineisimmatkaan lähiöt, kuten Hvukoski, Korso ja Hakunila, eivät vedä vertoja monelle Helsingin lähiöle (Kontula, Mellunmäki). Vantaalla on paljon vihreää, omaa rauhaa, mutta palvelut lähellä. Hyvä paikka siis asua :)

Vantaalla mun ei tarvinnut pelätä ulkonä yöaikaan, toisin kuin täällä Helsingissä.

Vierailija
16/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:40"]

Itä-Vantaan keskusta on Tikkurila, Länsi-Vantaan Myyrmäki. Tikkurilassa on ehkä hitusen enemmän tarpeellisia palveluita, joita Myyrmäessä ei ole, mutta melko yhtä suuret keskustat ovat. Länsi-Vantaasta en voi sanoa mitään. Itä ja länsi ovat kuin eri kaupungit. Mutta Itä-Vantaa on oikeasti ihan mukava. Jos Tikkurilan lähistölle muutat (Jokiniemen hoas-talot?) niin sulla on paljon palveluita kotikonnuilla. On ravintoloita, vaatekauppoja ym. Toki Helsinkiin pääsee alle vartissa junalla, niin siellä on helppo käydä.

Asuin Itä-Vantaalla lähes 20 vuotta. Tikkurila-Jokiniemi-Hiekkaharju-Viertola on oikeasti rauhallista aluetta. Ainoastaan nykyään toi Dixi-keskus on kerännyt teinejä riekkumaan. Muuten se on huomattavasti rauhallisempaa kuin suurin osa Helsingistä. Ja oikeastaan Vantaan pahamaineisimmatkaan lähiöt, kuten Hvukoski, Korso ja Hakunila, eivät vedä vertoja monelle Helsingin lähiöle (Kontula, Mellunmäki). Vantaalla on paljon vihreää, omaa rauhaa, mutta palvelut lähellä. Hyvä paikka siis asua :)

Vantaalla mun ei tarvinnut pelätä ulkonä yöaikaan, toisin kuin täällä Helsingissä.

[/quote]

Niin joo lisään noista palveluista. Tikkurilan terveysasema ei toimi. Sulla on kuitenkin varmaan YHTS tai joku amkin terveyspalvelu käytössä? Muuten Tikkurila on ok mesta, mutta tosiaan tuolla terveysasemalla ei vaan hommat suju.

Vierailija
17/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin miehen töiden perässä Vantaalle muutama vuosi sitten. Ollaan asuttu Tikkurilassa sekä Kartanonkoskella.

Tikkurilasta on hyvät yhteydet Helsinkiin. Totta ettei Vantaalla ole varsinaista "keskustaa", mutta minua pienestä kaupungista muuttaessa asia ei ole vaivannut. Kaikin puolin ollaan kotiuduttu hyvin ja meidän perhe ainenkin viihtyy!

Etenkin nyt Kartanonkoski alueena on aivan ihana, upeine maisemineen, lyhyt matka Tikkurilaan (jossa itse olen töissä) tai Helsinkiin ja kauppakeskus Jumbosta löytyy kaikki palvelut lähellä, on luontoa myös sitä kaipaavalle. 

Se että haluaako viettää enemmän aikaa viihteellä, ravintoloissa ym Helsingissä ei ole ongelma koska kulkuyhteydet on niin hyvät. Olen kokenut että Vantaalla asuessa saa nauttia myös Helsingin niin monista hyvistä puolista, vaikkei tarvitse asua ihan kaiken hälinän keskellä. Niin helppo täältä on matkustaa.

Olen eri mieltä ettei terveysasema toimisi, olen yllättynyt kuinka hyvin julkinen terveydenhuolto toimii täällä verrattuna muualle. 

Kaikin puolin Vantaa on ehkä mukavin paikka missä ollaan asusteltu, ja eihän opintosi montaa vuotta kestä. Sitten jos ei miellytä niin miettii minne seuraavaksi suuntaa. Lämpimästi tervetuloa! :)

Vierailija
18/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän