Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kaupunki kemi on?

Vierailija
01.07.2015 |

Sain opiskelupaikan Kemistä ja nyt ois muutto syksyllä kemiin edessä. onko halpoja vuokra kämppiä? Minkälainen kaupunki on ylipäätänsä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:04"]

nyt alko vähän kylmäämään. pitäskö vuokrata torniosta kämppä ja käydä kemissä vain koulussa? oma auto on niin ei se sinänsä ole iso vaiva. Minkälainen tornio on? Onko parempi kuin kemi? Ap

[/quote]

Suosittelen. Olen itse muuttanut muualta (todella kaukaa), joten kotiseuturakkautta ei ole mihinkään kulmaan täällä. Jos voit hankkia asunnon Torniosta, niin se kylää kannattaa. Pääset tästä helposti Ruotsin puolellekin ihan kävellen ja kaupunkia uudistetaan ja rakennetaan koko ajan. Kauppakeskus on uusi ja lisää tulee. Myös Torniossa on kylpyläuimahallit, kirjastot, konserttisalit, pubit ja yökerhot. Kemiin on todella nopeaa ajaa motaria 120km/h. 12 minuuttia suunnilleen. Siinä välillä on vielä Keminmaa ja siellä oma vanhahko kauppakeskuksensa.

Torniossa on paljon nuoria opiskelijoita, kun täällä on Lappia. Media-alan ja musiikin opsikelijat yms. myös. Minusta Tornio on kauniimpi, nuorekkaampi ja elävämpi. 9

Vierailija
22/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veden äärelle kaipaat niin Kemissä on meri ja Torniossa joki. Tornion keskusta on itse asiassa saari Suomen ja Ruotsin välillä. Tuulee vähemmän ja sää on lämpimämpi kuin Kemissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joka kaupungissa/kunnassa ole kaikenmaailman narkkareita ja ties mitä laitapuolenkulkijoita :D mulla asuu sukua kemissä joten tullut siellä jonkun verran vierailtua. Riippuu kyllä omastakin asenteesta ja toiminnasta millasen elämän itelleen kehittää, asui missä hyvänsä.

Vierailija
24/52 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:29"]

Kemi on Lapin kaupungeista ongelmakaupunki nimenomaan huumerikollisuuden vuoksi

[/quote]

Tavalliselle kemiläiselle tallaajalle se ei kyllä näy juuri missään.

[/quote]

Uskoisin, että näkyy, kun se näkyy siellä käyvällekin. Katukuvassa ja tk-päivistyksissä, kaupoissa jne.

[/quote]

Enemmän se on mainitsemissasi paikoissa näkynyt Suomessa suuremmissa kaupungeissa.

Vierailija
25/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, tietenkin on, Mutta se on ihan tosiasia, että Kemi on Lapin kaupungeista ongelmakaupunki nimenomaan huumerikollisuuden vuoksi ja sekin on tosiasia, että se on ihan eri oloinen kaupunkin kuin Haaparanta-Tornio. Jos et ole asunut kummassakaan, käsityksesi voi olla aika pinnallinen.

Vierailija
26/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
27/52 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alko vähän kylmäämään. pitäskö vuokrata torniosta kämppä ja käydä kemissä vain koulussa? oma auto on niin ei se sinänsä ole iso vaiva. Minkälainen tornio on? Onko parempi kuin kemi? Ap

[/quote]

No tuo nyt olisi ihan hullua. Kyllä sinä siellä viihdyt jos et tee sitä mahdottomaksi ennakkoasenteella. Olen asunut Kemissä ja ihan hyvin viihdyin. Talvinen kylmyys kyllä on jäänyt mieleen. Mereltä puhaltava yli 20 asteinen pakkastuuli on todella jäätävä.

Vierailija
28/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä kertoo jotain. "Asuin" 1,5 vuotta opiskelujen takia Kemissä (olin vain silloin, kun oli koulua, en ikinä lomia tai viikonloppuja). Sitten muutin Ouluun ja kuljin autolla/junalla toiset 1,5-2 vuotta koulussa. Meillä oli toki pitkiä 9 viikon harjotteluita ja kouluakin 2-4 päivänä viikossa viimesinä vuosina. Kemissä kun liikut niin törmäät ehkä kymmeneen ihmiseen (eläkeläisiä, juoppoja ja mamuja) hyvällä tuurilla. Kaikki opiskelijat masentelee kämpillä, eikä pistä nokkaa ulos. Muuta hyvä ihminen todellakin sinne Tornioon. Sitäpaitsi kaikki Kemin kämpät on täynnä erilaisia elintarvike- ja vaatetuholaisia.

Vierailija
29/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin kauhea paikka ole. Itse asuin siellä 3 vuotta, ihan hyvin viihdyin. Mitään rauhattomuutta en huomannut missään, mitä nyt naapurin pariskunta viimeisenä vuotena joskus riiteli, kuului seinän läpi. Tosi halpa vuokra, ja asuntokin oli hyvä kuntoinen, lattia uusi ja seinät juuri maalattu vaikka oli muuten vanha kerrostalo kyseessä. Opiskelukaupunkina menee, mutta ei sinne kannata jäädä.

Vierailija
30/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Ei näy kun ei halua nähdä.

Vierailija
31/52 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:14"]

[/quote]

Suosittelen. Olen itse muuttanut muualta (todella kaukaa), joten kotiseuturakkautta ei ole mihinkään kulmaan täällä. Jos voit hankkia asunnon Torniosta, niin se kylää kannattaa. Pääset tästä helposti Ruotsin puolellekin ihan kävellen ja kaupunkia uudistetaan ja rakennetaan koko ajan. Kauppakeskus on uusi ja lisää tulee. Myös Torniossa on kylpyläuimahallit, kirjastot, konserttisalit, pubit ja yökerhot. Kemiin on todella nopeaa ajaa motaria 120km/h. 12 minuuttia suunnilleen. Siinä välillä on vielä Keminmaa ja siellä oma vanhahko kauppakeskuksensa.

Torniossa on paljon nuoria opiskelijoita, kun täällä on Lappia. Media-alan ja musiikin opsikelijat yms. myös. Minusta Tornio on kauniimpi, nuorekkaampi ja elävämpi. 9

[/quote]

Ihan hullua. Tornio on vielä surkeampi tuppukaupunki. Ihan hullua hankkia tarkoituksella yli 20km koulumatka.

Vierailija
32/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Uskoisin, että näkyy, kun se näkyy siellä käyvällekin. Katukuvassa ja tk-päivistyksissä, kaupoissa jne.

Vierailija
33/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se niin on että muutan tornioon, kun se kuulostaa niin paljon paremmalta. kiitos kaikille asiallisista vastauksista.
Ap

Vierailija
34/52 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mitä sanoisi kemistä? Aika karu mesta mutta on täällä hyviäkin tyyppejä. Pikkunen kutistuva niiber naaber kaupunki. Erikoisuutena kaupungin talon edessä voi tuulla kolmesta suunnasta yhtäaikaa. Siinä on hyvä ottaa selfie jossa kampaus on hieman pörrö.

Kemissä on tiettyä rappioromantiikkaa jos sellainen kiinnostaa. Samaa varmasti löytyy muualtakin kun työttömyys ei ole vain kemiläinen ilmiö. Ranta on ihan kiva kesällä jos on hyvä ilma. Talvi on vitun pitkä ja tuulen takia yleensä saatanan kylmä.

Kemiläisenä voin sanoa että jos kestät täällä, kestät missä tahansa.

Vierailija
35/52 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut kemistä pois n.20v. sitten, ehkä aika kultaa muistot, mutta nykyään siellä on mukavaa vierailla, asuminen voisi olla asia erikseen. Kesällä viihtyisä kaupunki, talvella ei niinkään. Ja kemiläiset tuntuu haistavan vierailijan jo kaukaa, kovasti kiinnostaa ja tuijottelua piisaa:D Jotain sympaattista kemissä kuitenkin on, karun kaunista.

Vierailija
36/52 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiähän kutsutaan perinteisesti myös Perämeren persereiäksi.

Vierailija
37/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutitko tornioon, miten viihdyit kemissä?

Vierailija
38/52 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin kuin kaupunki, mutta pienempi.

Vierailija
39/52 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ei oo totta

Vierailija
40/52 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut Kemissä nyt 20 vuotta, enkä ole edes kommunisti tai kaupungin virkamies. Opiskelupaikkana hyvä. Ulkomaalaisia ja kotimaisia alamaailman porukoita on jonkin verran. Alussa lohduttauduin sillä, että juna, lentokone ja moottoritie vievät, reilu tunti autolla tai junalla niin olet jo Oulussa.

Monipuolinen, todellakin kansainvälinen paikka. Eläkeläiset ovat kommunisteja, tehtaissa demareita, työttömät persuja. No joo, kärjistin. Uimahalliin ei nyt ainakaan pääse yli 18 vuotiaat lainkaan. Asuntoja on tarjolla, tosin vuokra kohonnee kun tuota tehdasta alkavat rakentamaan. Parhaita asuinpaikkoja keskusta ja pohjoispuolen kaupunginosat, vältä kuitenkin taaplaajankatua ja Tapaninkatua...

Ihan ok- paikka, puolet ihmisistä on tullut muualta, siksi muualta tulleita ei katsota kieroon, sisäänlämpiäviä piirejä vain vasemmistolla, leijona-järjestöllä ja uskonnollisilla yhteisöillä, muuten olet kyllä tervetullut yleensä paikkaan kuin paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän