Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo 6 olutta joka päivä, mitä mieltä olette?

Vierailija
01.07.2015 |

Ollaan miehen kanssa seurusteltu pian 3 vuotta.. Alussa miehen juominen ei ollut kamalan häiritsevää, 3 olutta pari kertaa viikossa + lähes poikkeuksetta joka viikonloppu baarissa kännit. Vuoden seurustelun jälkeen baarissa käynnit loppuivat pyynnöstäni, nykyään käy pari kertaa vuodessa ja harvoin menee kavereiden kanssa juhlimaan.. Mutta kotona oluen kittaaminen lisääntyi. Pikkuhiljaa määrät on suurentuneet ja juomista yhä useammin.. Nyt vasta olen alkanut pohtimaan, että onko tämä nyt ihan "normaalia".. Miehen täytyy saada joka päivä vähintään 6 olutta, välillä niitä tulee 8-10 otettua. Toisinaan saattaa olla päivän tai pari ilman, mutta muuten on otettava. Aloin tarkkailla mieheni juomista siinä vaiheessa, kun huomasin että miehen juomien lisäksi MYÖS omani katoavat jääkaapista?! Itse ostan ehkä pari kertaa kuukaudessa 10 siideriä/olutta kerralla ja saatan jakaa esim. Viikonlopulle, että saa parina iltana nautiskella illalla sohvalla.. Vaan eipä enää onnistu, mies käy ne joko luvatta juomassa tai vinkuu itselleen juomia niin kauan, että on "pakko" suostua... Nyt olen itse lopettanut juomisen kokonaan, koska suoraansanottuna vituttaa tuo ukko!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon päivittäin enemmän kuin miehesi, mutta ei hyvältä kuulosta silti. Terveisin alkoholisti, joka ei muille toivo samaa pakkomiellettä.

Vierailija
2/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä kaappijuoppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seukkaatko mun exän kanssa? Heti kun alkoi vapaat, vaikka keskellä viikkoa, oli pakko sihauttaa sixpack auki ja akalle roudattiin kans juotavaa ja sitte vedettiin herneet nenään kun  akka sanoi juomile ei kiitos. Joku sen hengenheimolainen sulla siellä eniwei. En povaa pitkää tulevaisuutta teidän suhteelle, pelasta ihtes.

Vierailija
4/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sika jättää sut!

Vierailija
5/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
6/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi taitaa olla kauniissa kunnossa vartalo?

Vierailija
7/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan liikaa. Mutta tulen itse alkoholistiperheestä ja sen verran rankat on omat kokemukset etten katselisi tota yhtään, en edes lähtisi neuvottelemaan. Jos ei ole lapsia niin nostaisin yksinkertaisesti kytkintä ja etsisin toisenlaisen miehen.

Vierailija
8/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismiltahan tuo vaikuttaa.

Vierailija
9/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:31"]Minusta on ihan liikaa. Mutta tulen itse alkoholistiperheestä ja sen verran rankat on omat kokemukset etten katselisi tota yhtään, en edes lähtisi neuvottelemaan. Jos ei ole lapsia niin nostaisin yksinkertaisesti kytkintä ja etsisin toisenlaisen miehen.
[/quote]

Vierailija
10/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kovin terveellistä ole. Mutta nykyään tosi yleistä.
Pakko tunnustaa että juon itsekin joka ilta 3-4 olutta. On levoton olo ilman sitä. Tiedän että olen riippuvainen (pystyisin kyllä toki olemaan ilman jos on hyvä syy) mutta en jaksa välittää. Mieheni tekee saman, niin ei haittaa sitäkään, eikä lapsia koska ne nukkuu silloin.
Ikinä ei kyllä sit oikeastaan enempää juoda, ei käydä ns. viihteellä.

Vierailija
11/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä et on varmaan aika tylsää ja ennalta-arvattavaa hänen (teidän) elämänsä. Pitemmällä aikavälillä ei tee hyvää ruumiille eikä mielelle jatkuva tissuttelu.

Me lopetettiin aikanaan molemmat (vähän eri aikoihin, ensin mies ja mä vasta myöhemmin) nuoruuden jokaviikkoiset biletykset koska kaivattiin vapaa-aikaan muutakin kuin tissuttelua, bileitä ja seuraavan päivän pöhnää. Ja meillä on nykyään tosi mukavaa,harrastetaan urheilua ja matkustelua. Ei olla absolutisteja tosiaankaan, mut elämä on nykyään paljon rikkaampaa.

Vierailija
12/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"3 olutta pari kertaa viikossa + lähes poikkeuksetta joka viikonloppu baarissa kännit" = ei vielä kovin häiritsevää. :D Laadukkaan miehen olet valinnut. Nykyään kasvaa varmaan jo miesrinnat tuolla juomisen määrällä?

N27

Vierailija
13/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse olen myös alkoholistiperheestä ja ehkä senkin takia vaikea hahmottaa, että mikä määrä menee normaalin rajoissa. Miehen nykyinen juominen on kyllä jo mielestäni liikaa ja häiritsevää, siksi kysyin teidän mielipidettä. Pari kertaa olen miehelle huomauttanut ja hänestä olen valittava akka, enpä ole pahemmin kommentoinut sen jälkeen. Ajatellut vaan, että itsepähän jokainen alkoholisoituu jos on taipumusta, ei minun sanomiset paina siinä mitään vaikka huutaisin pää punaisena..Mutta jos meno tästä pahenee, niin pakkaan kyllä laukkuni ja häivyn.. -ap

Vierailija
14/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:30"]Se sika jättää sut!
[/quote]

Hahhah tuskinpa jättää ap:ta, ei nimittäin tuu koskaan saamaan yhtään naista, joka tollasta kattelis. Ainakaan kovin fiksua sellaista, ehkä samanlaisen juopon saa jostain. Pakene ap niin pian kun voit. Itsellä täysin sama tilanne, mietin vaan hetkeä jolloin sanon heippahei miehelle.

Vierailija
15/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:51"]"3 olutta pari kertaa viikossa + lähes poikkeuksetta joka viikonloppu baarissa kännit" = ei vielä kovin häiritsevää. :D Laadukkaan miehen olet valinnut. Nykyään kasvaa varmaan jo miesrinnat tuolla juomisen määrällä?

N27
[/quote]

No niin, tästä voi jokainen olla omaa mieltä! Oltiin tavatessa vielä sen ikäisiä, että joka viikonloppuiset baarissa käynnit oli "normaalia" kaveripiireissä. Ja sen lisäksi otettuja saunakaljoja en katsonut pahaksi asiaksi, josta olisi pitänyt jankuttaa suu vaahdossa. -ap

Vierailija
16/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:31"]Alkoholismiltahan tuo vaikuttaa.
[/quote]

Niin.

Vierailija
17/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei.
Kyllä on normaalia siinä mielessä, että moni tuota harrastaa nykyään ja on sosialisestikin aika hyväksyttyä. Äkkiä saa niuhon leiman, jos tällaiseen "muutamaa olutta" ei saa illalla "rentoutua". Eli yleistä on, mutta...
Ei ole normaalia siinä mielessä, että riskiraja on miehillä 24 annosta /vko eli yli mennään helposti jos jok ilta vähintää 6 kaljaa tekee 42 annosta viikossa! Ihan helvetisti... Tilanne on siis aika selkeä ja jossittelu on tässä vaiheessa jo asian kieltämistä. Mies on pesun kestävä alkoholisti!
Lisäksi sun juomien juominen kertoo, että mies ei selkeästi enää itse hallitse juomistaan vaan se alkoannos on pakko saada. Kotitissuttelusta syntyvä alkoholismi on just tollasta, et määrät hiljalleen kasvaa ja homma muuttuu joka iltaiseksi. Ja just toi, että mies ilmeisesti menee töihin krapulassa (toki ei kovassa, kun on kehittänyt jo kovan toleranssin).
Itse ottaisin asian puheeksi heti. Alkoholisti tyypillisesti kieltää ongelmansa, joten antaisin pari päivää aikaa sulatella. Sitten pitäisi juomisen loppua, jos ei lopu niin näyttäisin ovea. Eikä mitään vielä viimeistä kertaa kunnolla-reissuja. Sitten tilannetta seurailisin pidemmän aikaa. Moni skarppaa viikon kaks - kuukauden ja sitten sama meno jatkuu. Eli valitettavati pitää ikäänkuin olla kokoajan valmiina pakkaamaan kamat... Toki siis pitää myös tukea ja kannustaa, mutta ei toi hyvää lupaa.
Yhdessä olette kuitenkin olleet vaan 3 vuotta, joten ei olisi edes kovin paha, jos lähdet heti, jos ei ongelmaa myönnä. Älä ainkan jää sen takia, että halut pian lapsia! Tuon kanssa menee monta vuotta ennen kuin coi niitä turvallisesti harkita. Muuten on perhehelvetti kasassa.
(On muuten tavallista, että lasten syntyessä tilanne kärjistyy: juominen lisääntyy ja kuvaan astuu väkivalta vaikka aiemmin ei siitä olisi ollut mitään viitteitä. Silloin on pienen nyytin kanssa loppuunpalaneena vaikea lähteä, kun monesti ei vaan ole voimia -tai rahaakaan. Sitten sitä vaan passivoituu ja sietää miettien, että lähtee joskus myöhemmin tilanteen helpottaessa. Se ei helpota ja herätys tulee monesti vasta, kun on itse ensiavussa/teholla tai väkivalta kohdistuu jo lapsiin)

Vierailija
18/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen riskiraja 24 annosta on naurettava. Esim. Brittilässä moni mies juo joka päivä työlounaalla tuopin olutta (ja juu, menee siis takaisin töihin myös). Siitä jo tulee 10 annosta, eikä tätä edes miellettäisi alkoholin käytöksi vaan ruokajuomaksi. Sitten jos joisi viikonloppuna pullon viiniä niin riskirajat jo heiluu. En sano että tämä olisi hyvä juttu tai ettei olisi terveydelle haitallista, mutta kyllä hymyilyttää nuo suomalaisten vahtaamat riskirajat.

Vierailija
19/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset jättää alkoholistin? Se on sairaus siinä missä diabetes. Myös alkoholisti voi olla kunnollinen isä. Ei kaikki ole kännissä väkivaltasia öykkäreitä.

Vierailija
20/41 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:54"]Joo, itse olen myös alkoholistiperheestä ja ehkä senkin takia vaikea hahmottaa, että mikä määrä menee normaalin rajoissa. Miehen nykyinen juominen on kyllä jo mielestäni liikaa ja häiritsevää, siksi kysyin teidän mielipidettä. Pari kertaa olen miehelle huomauttanut ja hänestä olen valittava akka, enpä ole pahemmin kommentoinut sen jälkeen. Ajatellut vaan, että itsepähän jokainen alkoholisoituu jos on taipumusta, ei minun sanomiset paina siinä mitään vaikka huutaisin pää punaisena..Mutta jos meno tästä pahenee, niin pakkaan kyllä laukkuni ja häivyn.. -ap
[/quote]
Kai sä tajuat, että sä olet luomassa uudestaan lapsuuden kotiasi? Luulisi, että olet jo tarpeeksi dokaamista nähnyt yhdelle elämälle. Konfliktien välttäminen viimeiseen asti on alkoholistiperheen lapsen selviytymismekanismi! Eli mies kerran ärähtää, kun huomautat ja saa sillä sut vaikenemaan ikuisesti... Kyllä sinun sanomisen pitäisi painaa. Jos ei paina, ei sitä jäädä vain vierestä katselemaan vaan nostetaan kytkintä! Toi on just se, että sä oot oppinu katsomaan sinusta ja, että sun mielipiteitä ei kuitenkaan kuunnella. Ja sä et vaadi sitä kuuntelua! Jos mies juo mielestäsi jo liikaa ja pöllii sun juomat, miksi sun pitää odottaa että se juo vielä enemmän ennen kuin voit hyvällä omalla tunnolla lähteä? Just sun taustalla olette huonoin mahdollinen pari: sinä käyt saman paskan uudestaan läpi ja mies ei ikinä raitistu, kun puolisollakin on kieroutunut käsitys alkosta ja tietty sokeus sen vikutuksille. MIES JUO TUPLASTI RISKINNOSTUKSEN! TOTTA VI***SA SE ON ALKOHOLISTI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan