Ystäväni löi minua pari kertaa kun olimme teinejä
En pysty unohtamaan vaikka olemme jo liki keski-ikäisiä perheenäitejä. Aika ajoin muistuu mieleen.
Kommentit (15)
Anna hänelle anteeksi vaikka ei ymmärrä itse katua ja pyytää. Voit sitten jatkaa eteenpäin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Teini on lapsi, lapsi ei aina osaa ilmaista tunteitaan rakentavasti.
No me oltiin jo 17-18-vuotiaita. Lukiolaisia.
Ap
Itse tappelin nuorena isoveljieni ja naapurin poikien kanssa. Nuorimpana ja ainoana tyttönä piti ottaa kovat keinot käyttöön. Veljeltäni nyrkkeilin kerran mm. hampaan vinoon. Mutta ei noista yhteenotoista mitään henkisiä jälkiä jäänyt. Osasinpahan vain paremmin pitää puoleni myöhemmin työelämän palkkaneuvotteluissa.
Jos sinua häiritsee nuo nuoruuden ajan yhteenotot, kerro asiasta ystävällesi. Ystävyyteen kuuluu ikävienkin asioiden esiinottaminen, muuten teet niistä itsellesi mielen vankilan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me oltiin jo 17-18-vuotiaita. Lukiolaisia.
Ap
Aikuiseksi ei kasva yhdessä yössä...
Keski-ikäisenä aikuisena, sinun luulisi ymmärtävän, ettei lapset ja teinit hallitse tunteitaan, vaan opettelevat tunteiden hillintää.
Sen takia on rikosoikeudellinen ikäraja.
Ja jos olet perheenäiti, luulisi viimeistään keski-ikäisenä saaneen lapsiltaan kaikenlaista kuraa niskaasi.
Mua kans, pistin välit poikki aikuisena. Tai lopetin siis yhteydenpidon, mutta syy oli kuitenkin lopulta muut asiat.
Eikö sun lapset koskaan tappele? Kerrothan olevasi perheenäiti. Vai onko lapset pieniä?
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä aikuisena, sinun luulisi ymmärtävän, ettei lapset ja teinit hallitse tunteitaan, vaan opettelevat tunteiden hillintää.
Sen takia on rikosoikeudellinen ikäraja.
Ja jos olet perheenäiti, luulisi viimeistään keski-ikäisenä saaneen lapsiltaan kaikenlaista kuraa niskaasi.
17-18 v on kyllä rikosvastuussa
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun lapset koskaan tappele? Kerrothan olevasi perheenäiti. Vai onko lapset pieniä?
No ei mun tytöt ole ystäviään lyöneet, ei ainakaan kouluiässä.
Ja fyysinen yhteenotto siskosten välilläkin oli viimeksi kun vanhempi oli 12 v. Nyt on jo murrosiän ohi eikä ole yläkoululaisena lyönyt kertaakaan.
Ap
Mistä syystä kaverisi löi? Ei sillä, ettäkö siihen olisi joku oikeus. Loppuiko kaverilta sanat niin piti turvautua lyömiseen?
Voisiko näistä tällaisista aikoinaan tapahtuneista väkivaltajutuista nostaa hieman tuota metoota vastaavia otsikoita ja sivusto, jonne voisi tehdä paljastuksia tapahtumista jo menneiltä vuosikymmeniltä ja että ilman ensimmäistäkään todistetta tarvittaisiin. Voi muuten nimittäin olla hankala niitä näyttää toteen, mikä on kyllä melkoinen harmi, koska tapahtunut väkivalta on saattanut jättää elinikäiset arvet kohteen psyykeen ja pilata luottamuksen ihmisiin loppuiäksi.
Jos esimerkiksi ystäväsi äiti ratkaisi kaikki ongelmat riehumalla ja väkivaltaisesti, ystäväsi on imenyt käytösmallin jo pienestä. Se ei ole puolustus vaan hänen pitää tajuta itse virheellinen käytös ja muuttaa se.
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä kaverisi löi? Ei sillä, ettäkö siihen olisi joku oikeus. Loppuiko kaverilta sanat niin piti turvautua lyömiseen?
Olitteko ihan selvinpäin, eikä mitään riitaa/itse et tehnyt mitään/estänyt kaveria poistumasta tms.? Vai yllättikö kaveri ap:n sängystä kaverin poikaystävän kanssa? Tuskin ihan yhtäkkiä huvikseen löi kuitenkaan.
Miesten maailmassa homma on jokseenkin niin että juuri kaveripiiristä löytyy se ainoa henkilö jonka kanssa on ottanut tosissaan yhteen. Osalla toki tappelu on ollut puoleksi harrastuskin mutta lähes jokainen on tapellut jonkun ystävän kanssa.
Ei nämä asiat ole jääneet suurinta osaa hiertämään sen pidemmälle kun hommat on kätelty omaehtoisesti sopuun. Pikemminkin on voinut olla ainakin varma siitä että jos kyseisen kaverin kanssa on joutunut myöhemmin ulkopuolisten hyökkäyksen kohteeksi, on voinut olla yhtä varma kuin itsestään ettei kaveri ota jalkoja alleen ja jätä sinua yksin pinteeseen itse livistäen karkuun. Vaan jos tilanne vaatii nii sitten kans tapellaan.
Hyviä muistoja vain vaikka toki ajan hetkellä tilanteet olivat ns epämiellyttäviä.