Uusperheen ero lasten takia
Kenenkään uusperhe hajonnut lasten takia? Tai tilanpuutteen takia?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä juuri tulossa ero tilanpuutteen takia. Miehen lapset eivät yksinkertaisesti mahdu asuntooni. Ja asunto on siis minun. Lapset ovat kaikki siinä iässä että kaikki tarvitsevat oman tilan.
Eli miehen pitäisi hylätä omat lapset sinun lapsien takia. Meillä meni juuri niin kun äitipuoli tuli isäni elämään
Hylätä omat lapset? Siis sen takia tässä ollaan erilleen muuttamassa, että mies jatkossakin voi olla lastensa kanssa. Ja asunto on minun, joten tietenkin mies lapsineen sieltä lähtee. Vai onko muita ideoita?
Siis erilleen muutto, vai ero? Jäi epäselväksi. Kuten se, miksi ylipäätään mies tuli sun luo asumaan lapsineen, kun eivät mahdu.
Ainakin ensin erilleen muutto, todennäköisesti myöhemmin ero. En tiedä miten parisuhteen käy tuossa tilanteessa. Muuttivat aikaan luokseni, koska lapset olivat pieniä ja oli silloin hyvä ratkaisu. Enää ei toimi. Eikä kyllä toimi parisuhdekaan. Tilanne aika raastava kaikin puolin, koska mies ei näe niin selkeästi tässä ongelmaa. Ja kokee että heidät heitetään ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä juuri tulossa ero tilanpuutteen takia. Miehen lapset eivät yksinkertaisesti mahdu asuntooni. Ja asunto on siis minun. Lapset ovat kaikki siinä iässä että kaikki tarvitsevat oman tilan.
Eli miehen pitäisi hylätä omat lapset sinun lapsien takia. Meillä meni juuri niin kun äitipuoli tuli isäni elämään
Hylätä omat lapset? Siis sen takia tässä ollaan erilleen muuttamassa, että mies jatkossakin voi olla lastensa kanssa. Ja asunto on minun, joten tietenkin mies lapsineen sieltä lähtee. Vai onko muita ideoita?
Siis erilleen muutto, vai ero? Jäi epäselväksi. Kuten se, miksi ylipäätään mies tuli sun luo asumaan lapsineen, kun eivät mahdu.
Ainakin ensin erilleen muutto, todennäköisesti myöhemmin ero. En tiedä miten parisuhteen käy tuossa tilanteessa. Muuttivat aikaan luokseni, koska lapset olivat pieniä ja oli silloin hyvä ratkaisu. Enää ei toimi. Eikä kyllä toimi parisuhdekaan. Tilanne aika raastava kaikin puolin, koska mies ei näe niin selkeästi tässä ongelmaa. Ja kokee että heidät heitetään ulos.
Tietysti miestä harmittaa kun kotityöt pitää ruveta tekemään kaikki itse. Mutta kuulostaa siltä, että parempi noin. Toinen vaihtoehto olisi etsiä isompi yhteinen asunto, mutta suhde ei kuulosta sen arvoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti miestä harmittaa kun kotityöt pitää ruveta tekemään kaikki itse. Mutta kuulostaa siltä, että parempi noin. Toinen vaihtoehto olisi etsiä isompi yhteinen asunto, mutta suhde ei kuulosta sen arvoiselta.
En usko että kotityöt harmittavat, on ihan reipas niitä tekemään. Enemmin harmittaa varmaan "turha" rahanmeno. Minä taas koen, että hänen täytyy olla lastensa kanssa, eikä rahanmeno ole turhaa. En missään tapauksessa lähde hankkimaan uutta yhteistä asuntoa. En halua luopua kodistani, viihdyn täällä.
Kyllähän se on monta kertaa vaikeampaa elää uusioperheessä kuin normaalissa ydinperheessä. Ei ihan pienen syyn vuoksi tee mieli erota tästä ensimmäisestä liitosta, kun katsoo eronneiden ystävien yritystä löytää uusi kumppani ja uusioperheiden ongelmia (minun, sinun ja meidän lapset). Jos suinkin mahdollista, niin olisi hyvä erota vasta siiten kun lapset ovat vähintään 15 vuotiaita ja yhteen muutto uuden kanssa vasta kun lapset ovat lentäneet pesästä. Moni luulee, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella, mutta sitten huomaa, ettei se uusikaan kumppani mikään täydellinen ole. Monet myös katuvat eroaan, vaikkei sitä haluta myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden uusperheen joka hajosi ainakin osin lasten takia. Miehen mielestä naisen pojat olivat syypäitä kaikkeen ja hänen omat lapsensa ihmeellisiä ja ihania. Todella inhottava asenne.
Siis tässäkin: mies aiheutti sen eron, eivät lapset!
On näitä muutamia ollut tässä lähipiirissä.
Yleensä yhteistä kuvioissa on se, että mennään hirveällä kiireellä yhteen asumaan ja kuvitellaan että kaikki sujuu kuin leikki.
Laitetaan jopa eri ikäisiä lapsia samaan huoneeseen eikä huomioida tarvetta lapsi/ oma vanhempi ajalle.
Lapset kärsii ja hieman myöhemmin oirehtii.
Miksi ei voida asua omissa asunnoissa ja seurustella siten. Ei kai aikuinenkaan halua täysin tuntematonta ihmistä kotiinsa heti pysyvästi?
Uusperhe on yks saatanan sotku. Kuvitellaan tilanne jossa miehellä on lapsia ja "äitipuolella" ei. Mies ei paimenna ja pidä kakaroitaan ojennuksessa, ei kunnioita yhdessä sovittuja aikatauluja tai sääntöjä, ei huomoi äitipuolta tehdessään aikataulusuunnitelmia eksänsä kanssa (liittyen lapsiaikaan, lomiin yms.), äitipuoli joutuu siivoamaan lasten sotkut kun isä ei ojenna lapsiaan siivoamaan omia sotkujaan, lapset eivät osallistu kotitöihin koska iskän luona on "lepokoti" joten äitipuoli joutuu siivoamaan muiden jälkiä. Vaikka uusperheeseen mennään niin silti ei voi olettaa äitipuolen ottavan ns.varaäidin ja piian roolia. Vastuu on aina sillä joka lapset on tähän maailmaan tehnyt. Äitipuolella ei ole velvollisuutta elättää ja hyysätä toisen lasta vain sen vuoksi että isä on eronnut lasten äidistä. Lapsen vanhemmat hoitakoot velvoitteensa ihan itse. Tottakai äitipuolella menee hermot tämmöiseen uuspehepaskaan ja äänestää jaloillaan. Sitten isä kokeilee samalla metodilla uuden "äitipuolen" kanssa ja sekoittaa taas lasten elämää. Eli varmasti on lukemattomia eroja uusperheissä johtuen lapsista ja perimmäisen syynä on loppujen lopuksi isä/äiti jolla ei ole selkärankaa ojentaa tai kieltää lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöjä:
Eroaa kerran, niin eroaa toisenkin kerran.
Rakkaus omaan biologiseen lapseen syvempää kuin muiden lapsiin.
Hyvä ja tarpeellinen muistutus perusasioista.
Voimaantuneen palstamamman pääsäännöt:
Eroa, löydät paremman. Exäni oli narsisti.
Mulla on nelikymppinen miesserkku, joka asuu yhdessä naisen kanssa, jolla on kaksi teini-ikäistä lasta. Serkkuani kyrsii se, kun nämä teinit kiukuttelevat ja häntä on kielletty komentamasta heitä, lisäksi serkkuani harmittaa se, kun ruokakaupassa aina jää hänen tehtäväkseen maksaa ostokset, jolloin hönelle tulee tunne, että hän elättää toisten ihmisten lapsia.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun nykylapset eivät osaa huonetta jakaa.
Jeesus 22 kirjoitti:
Uusperhe on yks saatanan sotku. Kuvitellaan tilanne jossa miehellä on lapsia ja "äitipuolella" ei. Mies ei paimenna ja pidä kakaroitaan ojennuksessa, ei kunnioita yhdessä sovittuja aikatauluja tai sääntöjä, ei huomoi äitipuolta tehdessään aikataulusuunnitelmia eksänsä kanssa (liittyen lapsiaikaan, lomiin yms.), äitipuoli joutuu siivoamaan lasten sotkut kun isä ei ojenna lapsiaan siivoamaan omia sotkujaan, lapset eivät osallistu kotitöihin koska iskän luona on "lepokoti" joten äitipuoli joutuu siivoamaan muiden jälkiä. Vaikka uusperheeseen mennään niin silti ei voi olettaa äitipuolen ottavan ns.varaäidin ja piian roolia. Vastuu on aina sillä joka lapset on tähän maailmaan tehnyt. Äitipuolella ei ole velvollisuutta elättää ja hyysätä toisen lasta vain sen vuoksi että isä on eronnut lasten äidistä. Lapsen vanhemmat hoitakoot velvoitteensa ihan itse. Tottakai äitipuolella menee hermot tämmöiseen uuspehepaskaan ja äänestää jaloillaan. Sitten isä kokeilee samalla metodilla uuden "äitipuolen" kanssa ja sekoittaa taas lasten elämää. Eli varmasti on lukemattomia eroja uusperheissä johtuen lapsista ja perimmäisen syynä on loppujen lopuksi isä/äiti jolla ei ole selkärankaa ojentaa tai kieltää lapsiaan.
Jep. Mua ei sais yhteen lapsellisen miehen kanssa sitten kirveelläkään. Pari kertaa deittaillut sellaisen kanssa ja ai saamari sitä jatkuvaa valitusta lasten äideistä. Heti kun ehdotti että tapaisin lapset niin iski vaan tunne "ei helvetissä" ja pian jätin suhteen siihen.
Älä syytä ainakaan teidän suhdetta-
On todella moni. Ihan tilastojen valossakin uusperheitä hajoaa paljon ydinperheitä enemmän.
Ja joku asiantuntija kertoi miten vaikeaa uusi suhde on aina, saati silloin, kun siinä on "ulkopuolisia tekijöitä"
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä ainakaan teidän suhdetta-
On todella moni. Ihan tilastojen valossakin uusperheitä hajoaa paljon ydinperheitä enemmän.
Ja joku asiantuntija kertoi miten vaikeaa uusi suhde on aina, saati silloin, kun siinä on "ulkopuolisia tekijöitä"
ja pikku puolustuspuhe tähän, olen itse nähnyt lapsuudessa sen nurjan puolen , sitten aikuisena myös sen , että uusperhekin voi toimia. jo 22 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä tulis mieleen, että vuokraat oman asuntosi ja muutatte perheenä isompaan asuntoon.
Eroaminen on AINA hyväksi lapsille. Mitä useampi uusperhe lasten kasvamisen aikana sen parempi. Koska vain rakkauden huumassa oleva onnelline vanhempi on hyvä vanhempi. Erotkaa enemmän ihmiset. Kyllä lapset sopeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Eroaminen on AINA hyväksi lapsille. Mitä useampi uusperhe lasten kasvamisen aikana sen parempi. Koska vain rakkauden huumassa oleva onnelline vanhempi on hyvä vanhempi. Erotkaa enemmän ihmiset. Kyllä lapset sopeutuu.
Annatko vielä tieteelliseen tutkimukseen perustuvan lähteen noille väittellesi?
Ellet pysty siihen olet lähinnä huijari joka peittelee ilmeisesti omia epäonnistumisiasi ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä tulis mieleen, että vuokraat oman asuntosi ja muutatte perheenä isompaan asuntoon.
Vuokrata OMA asunto ja ja muuttaa itse vuokralle? Haloo.
Miehellä on velvollisuus hommata kakaroilleen asuintilaa - ei äitipuolen kuulu luopua omasta asunnostaan se vuoksi. Ja tässä tilanteessa kuulostaa siltä että isä on sen verran perseauki ettei ole varaa isompaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöjä:
Eroaa kerran, niin eroaa toisenkin kerran.
Rakkaus omaan biologiseen lapseen syvempää kuin muiden lapsiin.
Eroamiset kasautuvat samoille ihmisille. Epävakaat tai kaksisuuntaiset eroilevat usein.
Uusperhe toimii vain, jos molemmat osallistuvat melko tasapuolisesti arkeen ja arkiseen lapsenkasvatukseen riippumatta siitä, kenen geeneistä lapset ovat. Lasten pitää myös yhteenmuuton aikaan olla riittävän pieniä, max. alakouluikäisiä. Muussa tapauksessa kannattaa asua erillään.