Nyt vituttaa! Olin jo henkisesti valmistutunut siihen, että lumityöt on tältä talvelta jo tehty...mutta ei ehkä sittenkään ole!
Kommentit (16)
Olen itsekin kurkkua myöten kyllästynyt tähän loskaan ja lumitöihin. Katsoin jo vuokrakämppää pitemmäksi aikaa Espanjasta. Olen vapaa lähtemään.
Niin. Täällä Pohkois-Karjalasss sitä on vielä enemmän.
Muistui tässä yks päivä mieleen kun naapurin iäkäs pappa sanoi : "Vuotuinen sademäärä on vakio. Jos se sataa talvella sen lumena, niin siinä oli myös sitten ensi kesän VESISATEET" !
Joten, varautukaa ens kesänä on ainakin Heinä- Elokuu kuivaa kuivaa kuivaa.... ja rutikuivaa...
No eihän talvi vielä helmikuussa lopu. Ens viikolla hiihtoloma. Olisi tylsää jos ei olisi lunta. Huomenna pakastaa joten kannattaa nyt tehdä lumihommat.
Helmikuu vasta puolivälissä ja jengi jo kuvittelee talven olevan ohi. Parhaat kelit on vasta edessä.
Rakastan hiihtoa ja Tukholmassa ei ole lunta!
https://globalcryospherewatch.org/satellites/trackers.html
Pohjoisen pallonpuoliskon lumimäärä on melko reilusti yli 1982 - 2012 keskiarvon.
Juuri tulin pihalta, missä työnsin painavaa sohjoa kolalla tunnin tauotta kahden metrin lumikasojen päälle. Voin sanoa, että oli aika hyvä jumppa. Lumityöt kun ottaa jumppana, niin ei harmita niin paljon.
Huhtikuussa voi alkaa valmistatua, että lunta ei enää tule…olet hieman aikaisessa, sanoisin!
Sydäntalvi. Sellaista se voi olla.
Puhumattakaan puiden ja kattojen tykkylumesta. Mitenkäs suuret mahtaa olla metsätuhot nyt esim. E-Suomessa? Vielä ei kannata laskea...
Kävin äsken lenkillä, hiekkatiellä oli nilkkoihin asti vettä ja sen alla jäätä. Oli siis kumpparit, mutta välillä on jäätä, välillä on paksulti liukasta loskaa (senkin alla jäätä) joten pakko valita liukastumisvaaran ja täyskastumisen tai nastakenkien uppokastelun väliltä.
Aika herkkua tämä talvi. -lauttasaari
Kunnon talvi .
Lumimäärästä päätellen, voi olla että ens kesänä ei vettä sada ! Oon kuullut jostain tuon saman että vuotuinen sademäärä on vakio.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon talvi .
Lumimäärästä päätellen, voi olla että ens kesänä ei vettä sada ! Oon kuullut jostain tuon saman että vuotuinen sademäärä on vakio.
Mistä se vuotuinen alkaa, tammikuusta tammikuuhun? Vai kesäkuusta kesäkuuhun?
Viime kesä oli kuiva, eikö tämän talven lumet voisi nyt tasoittaa viime kesän kuivuutta?
Ensi kesä sateinen ja ensi talvi vähäluminen?
Onneksi on vaan autopaikka puhdistettavana ja siinäkin on kyllä hommaa ihan riittävästi . Kuntoilusta tosin käy. Minulla kaikki vähänkään fyysistä ponnistelua vaativat hommat kun mies ei ihan terve
Aijai, tuolla se huoltomies pihalla touhuaa. Otanpa lisää kahvia.