Miten pakottaa itsensä opiskelemaan?
Olisi kiire valmistua ja vaikea opiskella, huomio ei pysy millään työssä ja aivot ei oikein leikkaa kun pitäisi monimutkaista tekstiä osata tuottaa ja lukea. Samalla tuhlaan aikaa somessa seuraamalla ihmisiä, joiden elämä ei minua oikeasti edes kiinnosta. Miten pakottaa itsensä opiskelemaan?
Kommentit (28)
Välillä kun motivaatio on hukassa, minulle toimii vain se että seuraavana päivänä on deadline. Tosin jos on jokin isompi juttu niin pakottaudun aloittamaan vähintään pari päivää ennen deadlinea.
Mutta yleensä jos aloittaa, sitä tulee sitten jatkettua. Jos pystyy pakottamaan itsensä edes siihen ajatukseen, että "teen tätä nyt kymmenen minuuttia", saattaa tehdä koko jutun loppuun kerralla.
Puhelin pois ihan toiseen huoneeseen jos ei muuten onnistu, koneelta viihdejutut toiselle selaimelle, ja pidät kirkkaana mielessä miksi opiskelet (eli mihin sillä tutkinnolla toivot pääseväsi, mitä unelmaa kohti se sinua vie ja millä tavoin auttaa rakentamaan sitä elämää jota haluat elää).
Ei kaikkia ole tarkoitettu opiskelemaan! Eikö mitään oppipoika/oppityttötietä ole niille, joita ei opiskelu (itsekurin puutoksen ja laiskuuden tai älyn puutteen takia) kiinnosta? Johan on omituinen systeemi, niin kovin kehutussa Suomessa?
Pomodoro-tekniikasta on moni hyötynyt. Kokeile sitä. Sinun ei tarvite sitoutua kuin hetkeksi kerrallaan:
https://www.koulutus.fi/artikkelit/pomodoro-tekniikka-on-toimiva-ajanha…
Tekeminen lisää tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua enää opiskella. Ei riitä motivaatio ksi, että saisin sanoa olevani se ja se oppiarvoltani.
Ei minuakaan motivoi se mikä titteliltäni minusta tulee, vaan se, että pääsisin töihin ja saisin tämän riippakiven pois elämästä ja voisi siirtyä eteenpäin. Alkaa etsiä kumppania ja rakentaa omanlaista elämää.
Ap
Mieti millaista elämäsi oli 10 vuoden päästä, jos olet yhä samassa tilanteessa. Minä opiskelin (tai siis "opiskelin") vuosikausia ja pilasin elämäni sillä. Monta muuta asiaa jäi tekemättä ja nyt olen jo liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Pomodoro-tekniikasta on moni hyötynyt. Kokeile sitä. Sinun ei tarvite sitoutua kuin hetkeksi kerrallaan:
https://www.koulutus.fi/artikkelit/pomodoro-tekniikka-on-toimiva-ajanha…
Tekeminen lisää tekemistä.
Kannattaa kokeilla, mutta ei sovi kaikille. Itse en näe mitään järkeä pitää pakollista taukoa 25 min jälkeen, jos just on päässyt vauhtiin.
Miten luulet pärjääväsi töissä, jos sinulla ei ole motivaatiota opiskella?
Tämä palikkatutkinto tosiaankin vaatii sitä motivaatiota :D Mutta aika yksinkertaisiahan ne työtehtävätkin sitten tulevat olemaan.