Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pakottaa itsensä opiskelemaan?

Vierailija
16.02.2022 |

Olisi kiire valmistua ja vaikea opiskella, huomio ei pysy millään työssä ja aivot ei oikein leikkaa kun pitäisi monimutkaista tekstiä osata tuottaa ja lukea. Samalla tuhlaan aikaa somessa seuraamalla ihmisiä, joiden elämä ei minua oikeasti edes kiinnosta. Miten pakottaa itsensä opiskelemaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deadlinet on hyviä pakottajia.

Vierailija
2/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat valmistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, yritin kertoa että olin samanlainen opiskeluaikana, koska olin yksinäinen. Kommenttiani ei julkaistu.

Vierailija
4/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyse jo siitä, että olin jo ollut työelämässä pitkään, mutta suoritin verkossa töiden ohella kahdessa vuodessa AMK-tutkinnon. Je perhekin löytyy. Eli kyllä opiskelemaan pystyy, kun on motivaatio kohdallaan.

Vierailija
5/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kyse jo siitä, että olin jo ollut työelämässä pitkään, mutta suoritin verkossa töiden ohella kahdessa vuodessa AMK-tutkinnon. Je perhekin löytyy. Eli kyllä opiskelemaan pystyy, kun on motivaatio kohdallaan.

Minkä tutkinnon suoritit? :) Opiskelitko monimuotona? Hieno saavutus 👍🏼

Vierailija
6/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä tutkinnon suoritit? :) Opiskelitko monimuotona? Hieno saavutus 👍🏼

Kiitos:) Tradenomiopinnot tuli tehtyä siis täysin verkko-opintoina.

Vierailija
7/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, sait kehuttua itseäsi, mutta et vaivautunut lukemaan, aloituksessa vaikutti, juurikin motivaatio olevan hukassa.

Vierailija
8/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, sait kehuttua itseäsi, mutta et vaivautunut lukemaan, aloituksessa vaikutti, juurikin motivaatio olevan hukassa.

Ilmeisesti pitää vääntää rautalangasta sinulle. Ap luultavasti kuitenkin ymmärsi. Eli jos tämä ala, jota ap opiskelee onkin väärä, jos ei ole motivaatiota opiskella.

Vierailija
9/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat valmistua?

Haluaisin päästä töihin ja siirtyä eteenpäin elämässä. Mainittakoon, että motivaatiota on mutta sen siirtäminen käytännön tasolle hankalampaa.

Ap

Vierailija
10/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Onko täällä muitakin opiskeluista kärsiviä? :D

Ap

Vierailija
12/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaminen ei toimi pitkään. Järjestä kaaos aivoissasi ja sitten muistuta itseäsi miksi haluat opiskella.

Vierailija
13/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua enää opiskella. Ei riitä motivaatio ksi, että saisin sanoa olevani se ja se oppiarvoltani.

Vierailija
14/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua enää opiskella. Ei riitä motivaatio ksi, että saisin sanoa olevani se ja se oppiarvoltani.

Ei minuakaan motivoi se mikä titteliltäni minusta tulee, vaan se, että pääsisin töihin ja saisin tämän riippakiven pois elämästä ja voisi siirtyä eteenpäin. Alkaa etsiä kumppania ja rakentaa omanlaista elämää.

Ap

Vierailija
15/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se, että poistin kaikki sometilit.

Vierailija
16/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi se, että poistin kaikki sometilit.

Vietän aikaa ilman sometilejä myös, seuraan YouTubesta kaikkea ja uutisia lueskelen mihin ei tarvitse tiliä

Ap

Vierailija
17/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli aikataulupaine valmistua. Sain tehtyä gradun kun päätin että joka päivä vähintään avaan tiedoston, yleensä sen jälkeen sitä tuli sitten tehtyä. Päivällä en saanut paljoa aikaan kun joka puolelta tulee keskeytyksiä jatkuvasti, joten kirjoitin enimmäkseen iltaisin ja öisin.

Vierailija
18/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Onko täällä muitakin opiskeluista kärsiviä? :D

Ap

Täällä yksi. Viime syksynä aloitin yliopistossa, vaikka olin jo vuosi sitten aivan loppuunpalanut. Nyt yritän epätoivoisesti saada kasaan edes sen verran opintoja, että en menetä tukia. En tiedä mikä minua vaivaa, ennen minulla ei ollut mitään vaikeuksia suoriutua asioista. Nykyään jo pelkkä koneen avaaminen herättää kauhua.

Vierailija
19/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netinkäyttõõn rajoitus itselle, siis ihan sovellukseen aikalukko.

Kännykkä toiseen huoneeseen.

Luettava materiaali tulostettuna. Siitä omat muistiinpanot.

Kynällä muistiinpanot jää itsellä paremmin mieleen kuin koneella

Valmiin opparipohjan käyttö esseiden kirjoittamiseen: väliotsikoille nimet, niin tuntuu että on jo puoli työtä valmiina

Joskus kuuntelen videoluennot nopeutetulla... pysäytän jos meinaa mennä tärkeää ohi.

Nimimerkillä viikonlopun aikana 2 op kurssi + puolet 5 op:n kurssista. Ensi viikonloppuna jatketaan. Pakko motivoitua kun on vain 2 päivää viikosta käytössä. Arkisin työt + harrastukset + lasten harrastukset

Vierailija
20/28 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tutkinnon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan