Heinäkuussa häät - Voinko ottaa eron elokuussa?
Onko tuossa jotain aikarajaa häiden ja eron välillä? En halua missään nimessä mieheni kanssa naimisiin, mutta häitä on suunniteltu jo monta vuotta, joten turha niitä alkaa perumaan. Tällä hetkellä seurustelen toisen kanssa, mistä mieheni ei tiedä.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:57"]Et voi. Kaksi vuotta pitää olla naimisissa ennen kuin saa erota lain mukaan.
[/quote]
Vittu! Mua on huijattu, mulle sanottii et 5 vuotta on oltava naimisis enneku saa erota!!
Et sä kyllä erossa mitään tule saamaan varmaankaan jos miehelläsi on yhtään munaa vaatia osituksen sovittelua.
Kaunista hääpäivää sinne Porvooseen.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:57"]Et voi. Kaksi vuotta pitää olla naimisissa ennen kuin saa erota lain mukaan.
[/quote]
Vittu! Mua on huijattu, mulle sanottii et 5 vuotta on oltava naimisis enneku saa erota!!
[/quote]
Ei, kyl se on vähintää loppuelämä :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:04"]
Hieman valaistakseni, elämämme on ollut yhtä helvettiä jo pitkään. Tiedän tasan tarkkaan mitä teen ja olen suunnitellut jo aivan täysin uuden elämän itselleni ja ihmiselle, jota oikeasti rakastan. Minä tiedän, että minun ja pian entisen mieheni häistä tulee upeat. Olen käyttänyt paljon aikaa niiden suunnitteluun ja järjestämiseen sekä saanut paljon upeita ihmisiä luomaan siitä upea päivä. Miksi ihmeessä peruisin kauan ja kovalla rahalla järjestetyn juhlapäivän? Minä astelen onnellisesti avioon ja eroan miehestäni häiden jälkeen. Uuden rakkaani kanssa muutamme todennäköisesti ulkomaille hänen töidensä perässä. Ap
[/quote]
Tiedät tasan tarkkaan mitä teet, mutta sitä et tiedä, miiloin voi erota? Just...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:04"]
Hieman valaistakseni, elämämme on ollut yhtä helvettiä jo pitkään. Tiedän tasan tarkkaan mitä teen ja olen suunnitellut jo aivan täysin uuden elämän itselleni ja ihmiselle, jota oikeasti rakastan. Minä tiedän, että minun ja pian entisen mieheni häistä tulee upeat. Olen käyttänyt paljon aikaa niiden suunnitteluun ja järjestämiseen sekä saanut paljon upeita ihmisiä luomaan siitä upea päivä. Miksi ihmeessä peruisin kauan ja kovalla rahalla järjestetyn juhlapäivän? Minä astelen onnellisesti avioon ja eroan miehestäni häiden jälkeen. Uuden rakkaani kanssa muutamme todennäköisesti ulkomaille hänen töidensä perässä. Ap
[/quote]
Tiedät tasan tarkkaan mitä teet, mutta sitä et tiedä, miiloin voi erota? Just...
[/quote]
Se nyt on ainoastaan pieni muodollisuus. Kaikki muu onkin jo lähestulkoon valmista. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:58"]Toivottavasti vaan provo, mutta jos nyt ihan oikeesti, niin ole ihminen ja peru häät. Naimisiinmeno ja pikaero heti perään on vielä kymmenen kertaa vittumaisempi temppu.
[/quote]
no jos nyt ei kuitenkaan ihan oikeasti!oliskohan provo?järki käteen..
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:58"]
Onko miehes varakas ja aattelit viedä rahat?
[/quote]
Lyhyen liiton kohdalla oikeus voi pienentää tai jopa ottaa avio-oikeuden kokonaan pois. Rahan keinottelu ei siis onnistu noin vaan avioitumalla muutamaksi päiväksi eikä edes viikoiksi. Tiedän tapauksen jossa avio-oikeutta pienennettiin vaikka pari oli ollut aviossa liki vuoden ennen eroa.
"Omaisuuden osituksen sovittelu
Omaisuuden osituksen sovittelu tarkoittaa sitä, että yksittäistapauksessa voidaan kohtuusharkinnan perusteella poiketa niistä säännöistä, joita omaisuuden osituksessa olisi muutoin noudatettava.
Omaisuuden ositusta voidaan sovitella, jos se johtaisi:
kohtuuttomaan lopputulokseen tai
siihen, että toinen puoliso saisi perusteettomasti taloudellista etua.
Kun osituksen sovittelua harkitaan, on erityisesti otettava huomioon:
avioliiton kestoaika
puolisoiden toiminta yhteisen talouden hyväksi ja omaisuuden säilyttämiseksi ja kartuttamiseksi
muut näihin verrattavat, puolisoiden taloutta koskevat seikat.
Osituksen sovittelu tapahtuu siis ottamalla huomioon kohtuus- ja oikeudenmukaisuusnäkökohdat kussakin yksittäistapauksessa erikseen. Tämän vuoksi ei voida ennalta asettaa yleisiä sääntöjä siitä, milloin osituksen sovittelu tulee kysymykseen, miten sovittelu toimitetaan tai kuinka useissa tapauksissa ositusta sovitellaan."
http://oikeusministerio.fi/fi/index/julkaisut/esitteet/avioliittolaki/puolisoidenomaisuudenjako.html
Seurustelen miehesi kanssa. Hänkään ei halua perua Porvoon häitä. Rahaa on mennyt liikaa ja nimekkäitä av-henkilöitä tulossa paikalle. Kutsuttuja Pipsa, asperger-henna, velat, av-mammat, mies 29+1, läskit, laihaläskit, laihat isorintaiset ja mamupatjat. Astelkaa yhdessä alttarille. Me olemme suunnitelleet että elokuussa karkaamme Nigeriaan. Eräs nigerialainen mies lupasi meille miljoona dollaria palkkiota kun lähetimme hänelle lainaa 5000e yrityksen perustamiseen.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:57"]Et voi. Kaksi vuotta pitää olla naimisissa ennen kuin saa erota lain mukaan. [/quote] Vittu! Mua on huijattu, mulle sanottii et 5 vuotta on oltava naimisis enneku saa erota!!
[/quote]
niin siis tää pätee siihen ositukseen liittuen, alta 5v katsotaan ns lyhyeksi liitoksi ja kaikki ei välttämättä mene silloin 50/50 jakoon... Eli jos suolaiset kipurahat ahliat niin 5v pitää jaksaa.
Jos minulla olisi tuollainen tilanne, lähtisin alttarilta. Miettisin vain hyvän one-linerin siihen tilanteeseen, kun pappi kysyy "Tahdotko". Siihen dramaattinen hiljaisuus, one-liner, huntu päästä ja menoksi. Kirkon ovelta huikkaisin hääväelle hyvien juhlien toivotukset. Ja toinen mies ulkona odottamassa moottoripyörällä tai avoautolla.
On se jotenkin köppästä joku kuukausi häiden jälkeen lähteä. Mieluummin niin, että riittää sukulaisilla ja tuttavilla puhuttavaa seuraavaksi vuosikymmeneksi. Ja se sulhanenkin varmaan löytäisi heti lohduttajan häävieraiden parista...
Hyväksyykö sun miesystävä että avioidut?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:13"]Seurustelen miehesi kanssa. Hänkään ei halua perua Porvoon häitä. Rahaa on mennyt liikaa ja nimekkäitä av-henkilöitä tulossa paikalle. Kutsuttuja Pipsa, asperger-henna, velat, av-mammat, mies 29+1, läskit, laihaläskit, laihat isorintaiset ja mamupatjat. Astelkaa yhdessä alttarille. Me olemme suunnitelleet että elokuussa karkaamme Nigeriaan. Eräs nigerialainen mies lupasi meille miljoona dollaria palkkiota kun lähetimme hänelle lainaa 5000e yrityksen perustamiseen.
[/quote] unohdit Jenni-hullun. Hänkin lienee kutsuttujen listalla.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:21"]
[/quote]
Idea itse asiassa tuli rakkaaltani. Kipuilin pitkään noiden häiden kanssa, mutta hän valoi minuun itseluottamusta, että pystyn vetämään koko teatterin läpi onnistuneesti. Hän on täysillä tukenani ja osittain juuri siksi en enää edes emmi koko asiaa. Kaikki on suunniteltu. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:21"]
[/quote]
Idea itse asiassa tuli rakkaaltani. Kipuilin pitkään noiden häiden kanssa, mutta hän valoi minuun itseluottamusta, että pystyn vetämään koko teatterin läpi onnistuneesti. Hän on täysillä tukenani ja osittain juuri siksi en enää edes emmi koko asiaa. Kaikki on suunniteltu. Ap
[/quote] Hyvä. Muista tarjota häissäsi makaronilaatikkoa. Laita sitä ennen kysely av:lle, riittääkö 200 vai 300g per vieras.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:04"]Hieman valaistakseni, elämämme on ollut yhtä helvettiä jo pitkään. Tiedän tasan tarkkaan mitä teen ja olen suunnitellut jo aivan täysin uuden elämän itselleni ja ihmiselle, jota oikeasti rakastan. Minä tiedän, että minun ja pian entisen mieheni häistä tulee upeat. Olen käyttänyt paljon aikaa niiden suunnitteluun ja järjestämiseen sekä saanut paljon upeita ihmisiä luomaan siitä upea päivä. Miksi ihmeessä peruisin kauan ja kovalla rahalla järjestetyn juhlapäivän? Minä astelen onnellisesti avioon ja eroan miehestäni häiden jälkeen. Uuden rakkaani kanssa muutamme todennäköisesti ulkomaille hänen töidensä perässä. Ap
[/quote]
Siis jos olet tosissasi, olet kyllä niin kiero ihminen että on toisaalta hyvä, että sun nykynen mies "joutuu" eroon sinusta.. Ei tollasta itsekästä pelleä kukaan jaksa katsoa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:04"]Hieman valaistakseni, elämämme on ollut yhtä helvettiä jo pitkään. Tiedän tasan tarkkaan mitä teen ja olen suunnitellut jo aivan täysin uuden elämän itselleni ja ihmiselle, jota oikeasti rakastan. Minä tiedän, että minun ja pian entisen mieheni häistä tulee upeat. Olen käyttänyt paljon aikaa niiden suunnitteluun ja järjestämiseen sekä saanut paljon upeita ihmisiä luomaan siitä upea päivä. Miksi ihmeessä peruisin kauan ja kovalla rahalla järjestetyn juhlapäivän? Minä astelen onnellisesti avioon ja eroan miehestäni häiden jälkeen. Uuden rakkaani kanssa muutamme todennäköisesti ulkomaille hänen töidensä perässä. Ap
[/quote]
Ai, miksi peruisit? Tietenkin siksi, koska et halua naimisiin tuon miehen kanssa. Törkeä vannoa valat todistajien läsnä ollessa, jos ei edes halua naimisiin. Kai sä oot pyytäny sen uuden miehen seuraamaan vihkimistä..? Miten se muuten edes voi luottaa sinuun, jos kerta tietää, että meet toisen kans naimisiin vain erotaksesi melkein heti.. miten se uus voi luottaa, ettet tee samoin sille? Miksi oot edes suunnitellu häitä, jos tulevan (ex)puolison kanssa elämä on helvettiä...
Onhan tämä vaan provo, onhan?