Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä köyhistä ja elämänhallinnasta...

Vierailija
30.06.2015 |

Edellinen ketju kun ilmeisesti poistettiin, niin aloitanpa toisen. Koitetaan pitää asiallisena.

Olen ihmetellyt kummilapseni perheen touhua. Äiti työtön yh ja kaksi lasta taloudessa. Olemme läheisiä, niin äiti on kertonut aika avoimesti rahaongelmistaan ja niinpä olen joskus maksanut kummilapselle jotain isompaakin hankintaa. Viimeksi tuossa puolisen vuotta sitten oli sellainen tilanne, että kummitytön kännykkä oli mennyt rikki ja äiti itki minulle, kun ei ollut rahaa ostaa uutta. Koitin ehdottaa että jospa kotivakuutus korvaisi? Ei heillä sellaista ole, ei ole varaa. No entäs jos ostaisi käytettynä kännykän? Ei tyttö suostu sitä käyttämään kuulemma. Ehdotin lopuksi, että minä ostaisin tytölle joululahjaksi uuden puhelimen ja se kelpasi. Ostin 25€ maksaneen mallin, koska sellainen tytöllä oli ollut aiemminkin.

No, eilen juttelin pitkästä aikaa kummitytön äidin kanssa ja kysyin, onko kännykkä ollut ok. No kyllä se kuulemma toimii, mutta tyttöä hävettää kun se on niin riisuttu malli (kolmasluokkalainen)! Niinpä äiti on nyt päättänyt ostaa tälle kunnollisen älypuhelimen, mutta "se sun antama jää kyllä kakkospuhelimeksi tytölle". En viitsinyt sanoa, että oma puhelimeni on kaukana älymallista eikä minullakaan, työssäkäyvällä aikuisella, ole kahta puhelinta...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hyvätuloisia. Meidän lapsille ostetaan tarpeen ja järjen mukaan. Paljon on ollut kirppiskamaa ja kierrätettyä. Asumme arvoalueella ja kaikilla sama linja. Kaupungin vuokra-asunnossa oleva kollega töissä jaksaa selittää kuinka lapsensa eiaaa olla osattomia. Ticketin vaatteet, muut merkkivaatteet, kalliit laitteet on must. Välillä kerää pulloja saadakseen maitoa. En tajua. Jokin ihme illuusio että "kaikilla muilla on". Ei ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän