Laitatteko sokeria jauhelihakastikkeeseen?
Miten on?
Kommentit (29)
Kyllä laitan tomaattipohjaiseen jauhelihakastikkeeseen, sokeria tai ketsuppia.
En milloinkaan. En todellakaan. Laita tomaattopuretta teelusikallinen 200 grammaan .
Kyllä. Teen kastikkeen aina soijarouheesta
+ Balsamicoa loraus. Hyvää tulee!
Vierailija kirjoitti:
Käytän usein viinimarjahyytelöä sokerin asemasta.
Jauhelihakastikkeen sekaan?
Yök ,ikä sotku.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Teen kastikkeen aina soijarouheesta
+ Balsamicoa loraus. Hyvää tulee!
Jos laitan tomaattia, niin kyllä. Ruskeaan jauhelihakastikkeeseen en laita.
Jos laitan siihen tomaattipyreen tai murskaa, niin sitten ripaus sokeria, pehmentää tomaatin makua.
Ei käytetä sokeria milloinkaan turhaan. Ystävänpäiväkakkukin onnistuttiin tekemään ilman lisättyä sokeria, kun käytetyssä rahkassa ja keksipohjassa sitä oli valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Käytän usein viinimarjahyytelöä sokerin asemasta.
Minäkin laitan, mustaherukkahilloa.
AiVITTUte ootte IDAREITA!
Se ikivanha paska neuvo että tomaattikastikkeeseen laitetaan ripaus sokeria on kumottu jo sata vuotta sitten! Nykyään tomaattisäilykkeet on niin laadukkaita että sellaista ei tarvita. Ja vielä vähemmän jos kyse on jauhelihakastikkeesta eli mahd ragu bolognesesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyppysellinen sokeria "herättää" suolan.
Ja päinvastoin!
Huippuravintolan kokin neuvo
Pieni ripaus sokeria tekee sen viimeisen silauksen miltei kaikkiin kastikkeisiin. Itse laitan yleensä fariinisokeria ripauksen.
Tomaattimurskan kanssa yleensä laitan vähäsen.