Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te laihduttaneet, miten oppia

Vierailija
30.06.2015 |

..välttämään herkkuja?

Olen siis 20v, 3kk sitten synnyttänyt nainen. Mittani ovat 158/73. Ylipainoa on siis roimasti... Ennen raskautta painoin tasan 60kg ja tavoitteenani olisi joskus saavuttaa 54kg:n paino. Synnyttämään lähdin 88 kilon painoisena. 10 kiloa jäi synnärille ja viisi kiloa putosi ensimmäisen kuukauden aikana. Sen jälkeen painonlasku on pysähtynyt tyystin. Osittaisimetän.

Nyt pyytäisin apua teiltä, jotka hallitsette laihduttamisen. Miten ihmeessä pidän pääkopan kasassa ja onnistun välttämään herkkuja ja ylensyöntiä? Olen myös aivan liian mukavuudenhaluinen lähteäkseni esim lenkille. Huoh.. Miten tästä suosta noustaan?

Kertokaa vinkkinne, tsempatkaa. Haluan niin kovasti olla laiha ja hyvässä kunnossa, mutta itse päivä päivältä vaikeutan tätä urakkaa ja mahdollisuutta toteuttaa haaveeni. Miten ihmessä pääsen tavoitteeseeni ja saan herkut jätettyä pois sekä itseni ylös sohvalta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kannustavista viesteistä ja hyvistä vinkeistä! Täällä menee ihan hyvin. Olen opettelemasta säännöllistä ateriarytmiä, joka on iso kompastuskivi minulle.. Olen myös alkanut käydä sulkapallotunneilla - ja olen jopa nauttinut niistä! Olen aivan ihmeissäni, en ole koskaan kokenut sitä tunnetta että liikunnasta nauttii :D nyt tajuan sen olevan mahdollista minunkin kohdallani ja aion kokeilla muitakin lajeja.

Yksi repsahduskin on sattunut. Ostin jäätelön kauppareissulla :s sisuunnuin kuitenkin ja seuraavaa repsahdusta ei tapahdu!

Aion myös harkita tuon keittiövaa'an ostamista. Kokeilen ruokien punnitsemista, ja jos siitä on minulle apua niin otan käyttöön :) ajan kanssa oppii varmaan muistamaan, minkä verran esim tietty annos kanaa painaa suunnilleen.

Huh. Vaan on tämä rankkaa. Herkkuja tekee aivan älyttömästi mieli,, mutta enää en luovuta!!

Ap

Vierailija
22/25 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän hiukan tilannetta, jos jotain sattuisi vaikka kiinnostamaan.

Kiloja on pudonnut, mutta melko vähän. 5 kiloa kolmen kuukauden aikana. Mittoja en ole ottanut.

En ole tehnyt oikeastaan juuri mitään. Aloitin sokerilakon, jota kesti kolme viikkoa. Sen aikana tajusin, millainen myrkky tuo joka paikkan tungettava valkoinen aine on!! Alkuun oli aivan järkyttävät vieroitusoireet päänsärkyineen kaikkineen, mutta muutaman päivän päästä helpotti. Enää en ole täydellisessä sokerilakossa, mutta en mässäile. Karkkipäivä on kerran viikossa. Lakosta oli paljon hyötyä, kävelen nykyään automaattisesti muro-, jukurtti ja mehuhyllyjen ohi enkä voisi kuvitellakkaan mättäväni enää isoa lautasellista muroja sokeroidun mehukeiton kera naamariin. Myös vanukkaat, leivoket ym olen jättänyt nautittavaksi vain juhlissa.

Liikuntaa en ole harrastanut oikeastaan ollenkaan, satunnaisia kävelylenkkejä lukuunottamatta. Ruokavaliota muuttamalla kilot on tippunut, nyt olen ajatellut aloittaa myös liikkumisen.

Olen lähdössä keväällä espanjaan ja tämä on minulle sellainen tavoiteaikataulu. Aion olla huomattavasti paremmassa kunnossa sitten lomalla. Tavoitteenani on myös uusia vaatevarastoni siellä, ja tiedän millaista tuskaa on kun mikään vaate ei istu ja peilistä katsoo vain lihava mamma. Unelmani olisi pystyä ostamaan s-koon vaatteita ja jopa mahtua niihin niin että ne jopa näyttäisivät hyvältä :)

Tavoitteeseen on vielä matkaa, mutta hyvään suuntaan olen menossa. Kiitos vielä kaikille tsempanneille! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä hiukan... Kokeilin juuri, kuinka monta istumaannousua selinmakuulta saan tehtyä. Tulos oli melko karu. Neljä, jalat tuettuina. Huhhuh... aivan jäätävää. Nyt tälle asialle täytyy todella tehdä jotain. Lähden seuraavaksi ilmoittautumaan johonkin liikuntatunnille.

Järkyttynyt ap

Vierailija
24/25 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jatka samaan malliin :) Ja tule kertomaan aina välillä tänne kuulumisia! Tässä sulle vielä herkkuvinkki, jonka olen hyväksi todennut, ja sillä saa makeanhimon tyydytettyä terveellisemmin ja vähemmillä kaloreilla: Elikä lohko omena tai muita hedelmiä ja dippaa toinen pää sulatettuun tummaan suklaaseen, päälle voi ripotella vähän suolattomia cashew-pähkinöitä murskattuna. Anna jähmettyä jääkaapissa. Niin ja kokeile Arla Protein kanelicombojogurttia välipalana, nam! T. 12

Vierailija
25/25 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja ei voi suuhun ahtaa kun ei niitä kotona ole. Siten olen itse pysynyt laihana, kotona jos vaan jotain herkkua on, noin syön sen samantien. Kun en herkkuja kotiin osta, ei niitä myöskään voi syödä. Helppoa kuin heinän teko, kukaan ei niitä kaloripommeja sun kotiin rahaa, jotrb pystyt varmasti samaan! Ostoslista on tällä taktiikalla A ja O, mitään muuta ei kaupasta yksinkertaisesti osteta, kuin etukäteen mietityt terveelliset ruuat. :)

Kerran 2 viikossa pidän herkkupäivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme