Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOS sua on luultu ulkomaalaiseksi, oletko kohdannut sen takia rasismia?

Vierailija
30.06.2015 |

Eilen täällä oli joku ketju että onko sua luultu ulkomaalaiseksi.

Nyt minä teen tällaisen ketjun jatko-osan että JOS sua on luultu ulkomaalaiseksi, niin oletko kohdannut sen takia rasismia Suomessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta veljeni on. Olemme molemmat tummia. Ruskeasilmäisiä ja tummatukkaisia täysin suomalaisia. Veljeni on saanut kuulla ählämi tai mustalaisjuttuja. Itse en ole kuullut. Mitä nyt koulussa jotain typerää niin kuin kaikki joskus. Luulen, että pojat saa kokea sitä tyttöjä enemmän.

Vierailija
2/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultiin ulkomaalaiseksi ja kuulin olevani neekeri, jonka pitäisi painua takaisin kotimaahansa. Joku vanhempi ukko oli siis etsimässä pullokassien kanssa kaupan sisältä palautusautomaattia ja kysyi minulta missä se on. Neuvoin oikeaan paikkaan eli kaupan sisääntulon ulkopuolelle ja ukko suuttui

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:34"]Luultiin ulkomaalaiseksi ja kuulin olevani neekeri, jonka pitäisi painua takaisin kotimaahansa. Joku vanhempi ukko oli siis etsimässä pullokassien kanssa kaupan sisältä palautusautomaattia ja kysyi minulta missä se on. Neuvoin oikeaan paikkaan eli kaupan sisääntulon ulkopuolelle ja ukko suuttui
[/quote]

Ja siis en tosiaan ole muuta kuin ruskeasilmäinen, mustasukkainen ja iho on vitivalkoinen

Vierailija
4/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein luullaan ainakin osittain ulkomaalaiseksi, mutta en ole kohdannut rasismia. Olen keskiverto suomalaista tummempi ja ruskeasilmäinen.

Vierailija
5/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan britiksi tai saksalaiseksi varsinkin työympyröissä. Ilmeisesti kasvojeni mittasuhteissa ja pituudessani on jotakin epäsuomalaiseksi katsottavaa, mutta väreiltäni olen ihan suomalainen.

Syrjintää en ole kokenut, mutta aika usein minun kanssani halutaan selvästi harjoitella vieraiden kielten puhumista. Miehet vilkuttavat silmää hyvin mielellään ulkomaalaiselle. Ja kun paljastuu, etten olekaan ulkomaalainen, kaikkoavat sekä kielenharjoittelijat että miehet.

Vierailija
6/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti, mutta minulta on yritetty ostaa seksipalveluja, koska näytän kuulemma puolalaiselta. Varmaan kiva puolalaisille naisille, jos niitä kaikkia kohdellaan noin.

Vierailija
7/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on usein luultu venäläiseksi tai muuksi slaavilaiseksi. En ole kohdannut rasismia sen takia.

Vierailija
8/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puoliksi iranilainen mutta mua on luultu kiinalaiseksi. Pienenä oli tosi kapeat viirusilmät. :D Ja mustalaiseksi on luultu usein. Vinosilmäksi ja kinkiksi on usein haukuttu. Mustalaiset huutelevat usein: "Kenenkäs tyttöjä se sie olitkaan?"

Vierailija
9/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja asiaa ei auta se et mun mies on ulkomaalainen ja mulla on sen eksoottinen sukunimi :D

Työhakutilanteissa törmään joskus ennakkoluuloihin. En saa koskaan ns. Parempaa työtä vaan mua halutaan aina laittaa paskahommiin, vaikka oon kouluttautunut korkealle

Vierailija
10/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa asuessani minua luultiin säännöllisesti venäläiseksi. Edes suomalainen aksenttini ei auttanut tässä asiassa. Sitten kun uudet ihmiset kuulivat minun olevan suomalainen, muuttui suhtautuminen poikkeuksetta ystävällisemmäksi, siinä missä se oli ollut aluksi nuivaa ja hymytöntä.

Vierailija
11/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein luultu venäläiseksi. En ole kohdannut rasismia.
Tai siis monet monet venäläiset ovat olettaneet että olen venäläinen. Oletan sen osittain johtuen tyylistäni pukeutua. Olen oikeastaan aika otettu siitä :)

Vierailija
12/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu todella useasti venäläiseksi (jopa syntyperäiset venäläiset ovat niin luulleet). Kerran joku vanhempi mies ryssitteli mutta se onkin sitten ainoa kerta.

Mieheni taasen onkin sitten eri juttu. Hänellä on ruskeat silmät, melkein mustat hiukset ja astetta tummempi iho kuin suomalaisilla yleensä ja hän saa aika usein kuulla ählämiä yms. Ja siis ihan suomalainen on, ilmeisesti suvussa on jossakin vaiheessa ollut lappilaisia mikä ilmeisesti selittää ulkonäön. En kyllä parhaalla tahdollanikaan saa miehestä esim. turkkilaisen näköistä kun kasvot ovat sellaista pullataikinaa muistuttavat ja nenä pottunokka.

Vierailija
13/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:32"]Usein luultu venäläiseksi. En ole kohdannut rasismia.
Tai siis monet monet venäläiset ovat olettaneet että olen venäläinen. Oletan sen osittain johtuen tyylistäni pukeutua. Olen oikeastaan aika otettu siitä :)
[/quote]

Eli näytät halvalle ja haiset hielle vaikka on myös litra hajuvettä? :D

Vierailija
14/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat tai tummat silmät ja suomalainen on lappalainen tai manne. Mamupatjan jälkeläinen luulee olevansa suomalainen, mutta ruskeasilmäisyys ei ole suomalainen ominaisuus

Vierailija
15/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi on luultu jonkin väärinkäsityksen takia ja haukuttu svedupelleksi ja kaikkea muuta kivaa.

Mutta eikö se haukkumien mene niin  että käytetään sitä mikä toimii. Vihamielisyys jotain kohtaan tulkitaan liian usein rasismiksi.

Vierailija
16/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:32"]Usein luultu venäläiseksi. En ole kohdannut rasismia.
[/quote]

Eli näytät halvalle ja haiset hielle vaikka on myös litra hajuvettä? :D
[/quote]

En tiedä kuinka halvalle sinun mielestäsi merkkivaatteet näyttävät verrattuna huonolaatuisiin massatuotanto vaatteisiin, mutta mielipiteitä on monia. Hielle en haise vaikken oikastaan ikinä käytänkään hajuvesiä. :) muitakin tuoksuja kun on olemassa

Vierailija
17/21 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:29"]Eilen täällä oli joku ketju että onko sua luultu ulkomaalaiseksi.

Nyt minä teen tällaisen ketjun jatko-osan että JOS sua on luultu ulkomaalaiseksi, niin oletko kohdannut sen takia rasismia Suomessa?
[/quote]

Minulla on sukunimi, josta ei oikein ota selvää mistä se on peräisin. Kuitenkin on siis suomalainen, mutta usein veikataan sen alkuperäksi Saksaa, Puolaa, Turkkia jne.

On kysytty et "ootko ees suomalainen", eräällä työpaikalla vanhempi nainen ei puhunut minulle ennen kuin kuuli toiselta työntekijältä, että nimi on omani, enkä ole naimisissa "sellaisen " kanssa. Siis itse sitten sanoi tämän minulle.

Kaikenkaikkiaan, asenne muuttuu usein ihmisillä, kun kuulevat, että nimi on täysin suomalainen, kuten minäkin.

Vierailija
18/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
19/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni takia minua luullaan jatkuvasti ruotsalaiseksi/suomenruotsalaiseksi. Tosin en ole rasismia kohdannut, päinvastoin.

Vierailija
20/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hauskaa kuulla jotain rasistisia kommentteja itsestäni, sellaisten huutelijoiden kanssa voisi tappaa aikaa ja laittaa luun kurkkuun XD Minua tuskin kukaan luulee ulkomaalaiseksi, vaikka en olekaan mikään harvahapsi-perunanenä, kuten suomalaiset tapaavat usein kauniisti ilmaista geenejään.