Kenelle kirppiksellä myyminen on kannattavaa?
Niin, kenelle? Kertokaapa jipponne? Ostaako kukaan enää pöytäkirppiksiltä?
Ekaa kertaa pöytä helsinkiläisellä lastenkirpputorilla. Nyt olen 8 e voitolla ja pari päivää jäljellä myyntiaikaa... Hinnat ovat alhaiset, 0,50-4 e lasten tavalliset vaatteet, merkkivaatteet 6-8 e. Yhden lapsen käyttämät hyväkuntoiset vaatteet kyseessä.
Jatkossa taidan viedä suoraan vain Kiertsiin. Ei maksa vaivaa, jos pöytävuokran jälkeen jää kymppi käteen.
Kommentit (48)
En voisi mennä kirppikselle ilman kaasunaamaria. Kirppiskaasu salpaa hengityksen.
(tupakka, hiki, virtsa, halpa parfyymi, p aska. viina...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatteita myyvillä kavereilla se on ainakin kannattanut. Itse myin pelkkiä naisten vaatteita ja jäin miinukselle, vaikka hinnat oli alhaiset ja kirpparitasoa. (Muutamat uudenveroiset ja trendikkäät paidat oli mulla 5e, kaikki muut 0,50-2,50e/kpl) Trendikkäimpiä vaatteita oli varastettu.
Luulin minäkin, että lastenvaatteet menisivät hyvin. Tai no onhan niitä jo jonkun verran mennytkin, mutta ei tarpeeksi ottaen huomioon yli 40 e pöytävuokra.
Sen verran Kipparikallesta näen, että kuosivaatteet ovat menneet ja yksiväriset ei. Merkkivaatteita ei ole mennyt ollenkaan kaupaksi.
Ap
Laita 30% ale ja kuva ja mainos jokaiseen mahdolliseen paikalliseen fb-ryhmään, jospa ne ostajat alkaisi löytää perille :) kirppistely on vähän tuuripeliä sekä myyjälle että ostajalle, että sattuuko juuri oikeanlaista kohdalle. Joskus olen itsekin ostanut kassillisen samasta pöydästä kun on tyyli, koko ja hinnat olleet omaan makuun sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatteita myyvillä kavereilla se on ainakin kannattanut. Itse myin pelkkiä naisten vaatteita ja jäin miinukselle, vaikka hinnat oli alhaiset ja kirpparitasoa. (Muutamat uudenveroiset ja trendikkäät paidat oli mulla 5e, kaikki muut 0,50-2,50e/kpl) Trendikkäimpiä vaatteita oli varastettu.
Luulin minäkin, että lastenvaatteet menisivät hyvin. Tai no onhan niitä jo jonkun verran mennytkin, mutta ei tarpeeksi ottaen huomioon yli 40 e pöytävuokra.
Sen verran Kipparikallesta näen, että kuosivaatteet ovat menneet ja yksiväriset ei. Merkkivaatteita ei ole mennyt ollenkaan kaupaksi.
Ap
Mitä ne sinun merkkivaatteet on? Joku Me&i ei enää mene kaupaksi, tai menee jos hinnat on samaa tasoa markettituotteiden kanssa. Muoti tuntuu vaihtuvan aika nopeasti ja vain ne kaikkein trendikkäimmät myy hyvin. Vanhemmat Mini rodinit tai gugguu esim ei ole ollenkaan niin muodikasta ja haluttua kuin vaikka pari vuotta sitten ja se näkyy hinnoissa.
Itse otan pöydän viikoksi kerran tai kahdesti vuodessa. Yleensä jään voitolle noin 200e.
Mitä tarkoitat merkkivaatteilla? Liian kalliilta tuntuu joku 8e ellei kyse ole esimerkiksi haalarista. Itse olen myynyt Reimatecit, Metsolat, Me&I ym. Ihan samoilla hinnoilla kuin halpiksetkin.
Nyt viime lokakuussa Reimatecin hyväkuntoinen toppahaalari 3e, yhden talven käytössä olleet monot 2e, Kuomat 2e jne. Icepeakin toppatakkeja (lapsen) mulla oli kaks myynnissä, toinen 2e ja toinen 3e.
Jos niistä tosissaan haluaa eroon niin hinnat halvemmiksi. Varmaan joo nettikirpparilla voisi saada enemmän, mutta itse en jaksa kuvata ja varata, postittaa tai odotella hakijaa.
Kirpparilla näkee usein lasten merkkivaatteita, esimerkiksi Me&I paita joka on ihan kulahtanut mutta hintaa 5e! Ei voi kuin nauraa.
Meillä tai meidän kaupungissa on nykyään vain kaksi kirpputoria, joista asiakas voi varata myyntitilan. Toinen niistä on keskustassa. Ei mitään ilmanvaihto- ongelmia tai hajuja ole havainnut ja minulla tavallista tarkempi hajuaisti. Leikillisesti on todettu, että voisin toimia homeenhaistajana kuin koira.
Olen myynyt noin 7 -10 päivän sopparilla muutaman kerran ja hyvin on kauppa käynyt. Vuokran jälkeen on joka kerran jäänyt puhdasta tuloa 300 - 400 euroa, jota pidän kelposummana joutavista tavaroista ja vaatteista. Hyvälaatuista tavaraa ja sopivat hinnat, niin menee kaupaksi.
Asumme keskikokoisessa kaupungissa, ei pk-seudulla. Viikkovuokrat täällä ovat n. 20-24 e. Mitään puolen euron tai euron tavaraa myymällä täällä ei pääse edes omilleen, koska väkeä ei yksinkertaisesti kierrä tarpeeksi. Sitten jos on kalliimpaa tavaraa, onnistuu. Kirppareilta harvemmin haetaan mitään käyttötavaraa, vaan merkit ja omituiset koriste-esineet kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lastenvaatteissa etenkin suomalaiset kuosit tuntuu olevan aika trendikkäitä tällä hetkellä. Se on kai se sama kuin merkkivaatteissa, nyt halutaan kertoa että suosii suomalaista suunnittelua ja ompelua.
Mulla on pari kertaa vuodessa kuuden päivän pöytä ja aina tulee n. 400€. lähinnä koululaisen vaatetta ja tavaroita/kirjoja jotka itsekin olen suurimman osan ostanut kirppikseltä. Silitän vaatteet ja laitan niin korkean hinnan kun vaan kehtaan ja seuraan netistä myyntiä. Sitten kun alkaa myynti hiipumaan käyn laittamassa -50% kyltin. Keväällä välikausi ja kesävaatteita ja syksyllä välikausi ja talvivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan pöydän viikoksi kerran tai kahdesti vuodessa. Yleensä jään voitolle noin 200e.
Mitä tarkoitat merkkivaatteilla? Liian kalliilta tuntuu joku 8e ellei kyse ole esimerkiksi haalarista. Itse olen myynyt Reimatecit, Metsolat, Me&I ym. Ihan samoilla hinnoilla kuin halpiksetkin.
Nyt viime lokakuussa Reimatecin hyväkuntoinen toppahaalari 3e, yhden talven käytössä olleet monot 2e, Kuomat 2e jne. Icepeakin toppatakkeja (lapsen) mulla oli kaks myynnissä, toinen 2e ja toinen 3e.
Jos niistä tosissaan haluaa eroon niin hinnat halvemmiksi. Varmaan joo nettikirpparilla voisi saada enemmän, mutta itse en jaksa kuvata ja varata, postittaa tai odotella hakijaa.
Kirpparilla näkee usein lasten merkkivaatteita, esimerkiksi Me&I paita joka on ihan kulahtanut mutta hintaa 5e! Ei voi kuin nauraa.
Esim Kaikon jumpsuit 8 e. Ei kyllä nappaisi noin kallista tuotetta myydä halvemmalla, mieluummin annan vaikka jollekin kaverille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ne sinun merkkivaatteet on? Joku Me&i ei enää mene kaupaksi, tai menee jos hinnat on samaa tasoa markettituotteiden kanssa. Muoti tuntuu vaihtuvan aika nopeasti ja vain ne kaikkein trendikkäimmät myy hyvin. Vanhemmat Mini rodinit tai gugguu esim ei ole ollenkaan niin muodikasta ja haluttua kuin vaikka pari vuotta sitten ja se näkyy hinnoissa.
Tuo menee varmaan siihen suuntaan että ulkomaiset merkit ei ole enää in. Hyvätuloiset käytännössä määrittää sen mistä tulee lastenvaatemuotia. Köyhemmät ihailee heitä ja haluaa kuulua porukkaan ja ostaa samanlaista. Hyvätuloiset on yleensä korkeasti koulutettuja, korkeasti koulutetut puolestaan on alkaneet ymmärtää kotimaisuuden arvostuksen tärkeyden.
Vierailija kirjoitti:
8e on aika paljon sisävaatteesta, harva merkkivaatekaan on niin haluttu että menisi sillä hintaa (paitsi jollain asiaan omistautuneiden fb-kirpulla). Mutta kyllähän nyt toppahaalareista ja monoista kannattaa 10e+ pyytää jos on hyvä kunto ja vuodenaika sopiva.
Mulla oli hyvälaatuista ja halvalla hinnoteltua naisen ja lapsen kampetta, jäin miinukselle. Veikkaan syyksi että 9-10 poikien äidit ja isät ei kauheasti käy kirppiksellä, kun sen ikäiselle ei yleensä löydy, ja vuodenaika oli huono (helle). Ei tosiaan kannattanut vaivaan nähden.
Eihän siinä voi päästä voitolle jos myy itse aikanaan ostamiaan tavaroita. Turhaa minusta haikailla kymppien voittoja kun on jo käyttänyt niihin tavaroihin satasia. Tuo on vain luontoystävällisempi vaihtoehto roskalaatikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo menee varmaan siihen suuntaan että ulkomaiset merkit ei ole enää in. Hyvätuloiset käytännössä määrittää sen mistä tulee lastenvaatemuotia. Köyhemmät ihailee heitä ja haluaa kuulua porukkaan ja ostaa samanlaista. Hyvätuloiset on yleensä korkeasti koulutettuja, korkeasti koulutetut puolestaan on alkaneet ymmärtää kotimaisuuden arvostuksen tärkeyden.
Ei se kyllä mene ihan niinkään, vaikkapa kotimainen Nosh ja se Gugguu ovat menettäneet suosiotaan. Ja sitten taas jotkut ulkomaiset menee kuitenkin edelleen. En oikein edes tiedä mistä ne tulee. Merkkivaate ryhmissä moni valittaa ettei mikään enää tahdo mennä kaupaksi niinkuin ennen, ehkä siksi että tuntuu että uutta tulee tarjolle koko ajan ja kaikki on koko ajan alessa. Muodin muuttumisen vauhti vaan kiihtyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8e on aika paljon sisävaatteesta, harva merkkivaatekaan on niin haluttu että menisi sillä hintaa (paitsi jollain asiaan omistautuneiden fb-kirpulla). Mutta kyllähän nyt toppahaalareista ja monoista kannattaa 10e+ pyytää jos on hyvä kunto ja vuodenaika sopiva.
Itse olen ostanut Mainion käytetyn jumpsuitin kirpparilta peräti 15 e! Kidiasta ostin. Nämä itsellä myynnissä olevat merkkivaatteet eivät kuitenkaan ole kirppikseltä ostettuja, vaan ihan kaupasta tosiaan ja hyväkuntoisia. Ensi kerralla taidan kokeilla itsekin tuota Kidiaa. Lieneekö sitten yhtään parempi myyjän kannalta.
Ap
Riippuu niin paljon siitä millaista tavaraa ja miten hinnoiteltuna myy. Itse saan aina noin 400-700 voittoa. Myyn tyylikästä tavaraa hyvällä hinnalla eli ei ainakaan liian kalliilla, ennemminkin max 30, ja sekin vähän käytetystä ulkotakista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä voi päästä voitolle jos myy itse aikanaan ostamiaan tavaroita. Turhaa minusta haikailla kymppien voittoja kun on jo käyttänyt niihin tavaroihin satasia. Tuo on vain luontoystävällisempi vaihtoehto roskalaatikolle.
Niin eihän se ole voittoa tietenkään, paitsi jos vertaa siihen että heittäisi ne vaan roskiin. Mutta kyllähän satasia maksaneista tavaroista voi hyvinkin saada kymppejä myydessä, ihan realistinen odotus jos tavara on kunnossa eikä kauhean vanhaa. Ja juu, minulle on arvo sinänsä sekin että tavara menee kiertoon eikä roskiin.
Vaatteita on niin paljon myynnissä, että niitä saa aika halvalla yrittää. Siksi en ole juuri yrittänytkään, vaan myynyt uudehkoja kirjoja, työkaluja, koriste-esineitä ja "miesten tavaroita", ja nettikauppaan verrattuna meni ihan hyvinkin kaupaksi. Kun ei tule postikuluja, niin hinnat ovat halvemmat. Muutama pari uusia mutta turhia työhanskojakin meni äkkiä. Kävin joka päivä järjestelemässä ja yritin pitää pöydän siistinä ja toin lisää tavaraa myytyjen tilalle. En laittanut lainkaan mitään vaatteita roikkumaan muita kamoja peittämään. Moni mökiltä löytynyt "romu" meni kaupaksi. Kahdenkympin älyranneke varastettiin, eli pientä ja "kallista" ei kannata ilmeisesti ilman hälyjä myydä.
Tottakai tällainen myynti vaatii vähän harrastamista ja sitä, että jaksaa paneutua asiaan ja käydä paikalla usein. Jotkut tykkää, jotkut ei. Kesälomalla ihan kivaa.
Korona-aikana en ole kirppiksillä käynyt ja voi olla, että moni muukaan ei käy.
Esim me annoimme ihan kuranttia tavaraa yhdelle rouvalle 3-4 autokuormallista muuttomme yhteydessä. Kertoi sitten onnellisena saaneensa niistä melkein 2000€.
Olimme ilmoittaneet tavaroista roskalava- ja kirppisryhmässä ja hän kertoi rehellisesti etsivänsä tavaraa kirppikselle vaikean taloudellisen tilanteensa vuoksi. Ei niin että olisi vaan kahminut tavaraa "omiin tarpeisiin" ja kohta olisimme nähneet ne facen kirppisryhmässä myynnissä. Tätä en voi sietää.