Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelle kirppiksellä myyminen on kannattavaa?

Vierailija
16.02.2022 |

Niin, kenelle? Kertokaapa jipponne? Ostaako kukaan enää pöytäkirppiksiltä?

Ekaa kertaa pöytä helsinkiläisellä lastenkirpputorilla. Nyt olen 8 e voitolla ja pari päivää jäljellä myyntiaikaa... Hinnat ovat alhaiset, 0,50-4 e lasten tavalliset vaatteet, merkkivaatteet 6-8 e. Yhden lapsen käyttämät hyväkuntoiset vaatteet kyseessä.

Jatkossa taidan viedä suoraan vain Kiertsiin. Ei maksa vaivaa, jos pöytävuokran jälkeen jää kymppi käteen.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kirpputoreilla myydään niin paljon roskaa, etten viitsi edes käydä siellä. Hyvä tavara hukkuu lumpun alle. Ja jos sattuu jotain hyvää löytymään, siitä pyydetään melkein uuden hintaa.

Vierailija
2/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kirpputoreilla myydään niin paljon roskaa, etten viitsi edes käydä siellä. Hyvä tavara hukkuu lumpun alle. Ja jos sattuu jotain hyvää löytymään, siitä pyydetään melkein uuden hintaa.

No kyllä, olen myös huomannut että ihmiset pyytävät jopa 8 e värit menettäneestä, monen lapsen käyttämästä bodysta. Kuvittelin siis, että omat hyväkuntoiset lastenvaatteet menisivät kuin kuumille kiville halvoin hinnoin, vaan eivätpä menneetkään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattavaa se on vain pöytiä vuokraaville, ei mille. Myyjä häviää aina, koska on hankkinut tavaraa josta haluaa päästä eroon.

Vierailija
4/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpeitosta sain 30 € ja lasten Ikea-leluista enemmän kuin maksoin niistä itse uutena (vahingossa laitoin väärän hinnan ja vähän se nolotti jälkeenpäin). Jos olisin myynyt vain vauvanvaatteita, olisi käynyt samoin kuin ap:lla.

Vierailija
5/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se riippuu missä myy ja minkä tyylistä ja kokoista vaatetta? Minulla oli juuri paikallisella lastenkirppiksellä viikon verran pöytä, sain n. 140e käteen. Muutama yksittäinen merkkivaate ja muut ihan perus vaatetta, ei edes ihan uusinta muotia vaan osa jostain 5v takaa, hinnat 1-4e ja jokunen kalliimpi. Kallein kaupaksi mennyt tuota oli 12e gugguun talvipipo. Koot 86-122 väliltä. Aina on vähintään tuon verran tullut viikossa jos ottaa kirppispöydän, joskus on tullut paljon enemmänkin. Nyt osa oli jo vähän huonommassa kunnossa eikä ollut kalliimpia tuotteita esim ulkohaalareita tai kenkiä. Ihan hyvin menevät myös paikallisilla fb-kirpuilla jos jaksaa sinne kuvata.

Vierailija
6/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämäntapa. Sama rupujengi raijaa rojujaan kuukaudesta ja paikasta toiseen ilman tarkoitustakaan myydä. Näkee jo rojusta että on pyörinyt iät ja ajat.

Mutta kusehajuisessa köörissä niillä on niiin mukavaa.

Vierailija
7/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselle, joka jaksaa ahkerasti käydä joka päivä järjestämässä pöytänsä ja haalia myyntiin mahdollisimman erityyppisiä juttuja, vähän kaikille. Hinnat eivät saa olla kalliit, ihmiset ovat hintatietoisia. Hitusen halvemmalla mitä esim. jossain huutonetissä myydään. Huomasin itse, että vaatteet eivät mene kaupaksi, kaikki muu omituinen sälä kylläkin.  Mulla oli pöytä yhdellä vähän syrjäisemmällä ja pöytävuokraltaan halvemmalla kirppiksellä aika vasta kuukauden. Periaatteessa sain jotain 150 yli pyötävuokrien, tosin yllättäen ostin jotain vähän kalliimpaa vitriinin puolelta niin ei siitä viittäkymppiä enempää sitten lopulta jäänyt.  Yksi nuori ystävä myy ammatikseen oman pienipalkkaisen työnsä ohella. Just kertoi löytäneensä hyviä astioita talonsa roskiksesta. Hälle kyllä kaveritkin lahjoittavat toisinaan myytävää. Jotain oon hälle itsekin joskus antanut myyntiin. Muutaman kympin viikossa saa tuolla toiminnalla, ei se kultakaivos ole tietenkään ja vaiva taatusti suurempi kuin tuotto

Vierailija
8/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa kirpputoria sulla on pöytä? Jos on kauhean syrjässä ja pimeällä paikalla niin kauppa ei käy hyvin. Samoin jos kirpputori on kovin sekava ja pöydät notkuu romua tai kiinakrääsää niin siellä ei varmaan käy paljoa porukkaa, vaikka sun oma pöytäs olisi siisti. 

Kannattaa myös laittaa pöytään lappuja esim. "kaikki lasten vaatteet 0,50-1€" ja sitten vielä lappuun vaatteiden koko mukaan. Kannattaa myös hyödyntää alennukset eli loppuviikosta laitat kaikki -50% jos se on siellä kirpputorilla mahdollista. Kannattaa myös laittaa pöytään joitain kalliimpia tuotteita joista sen pöytä rahan saa melkeinpä heti. Jos on vain vähän myytävää niin sitten ei kannata ottaa pöytää, koska todella harvoin pöytä tyhjenee kokonaan jos milloinkaan.

Vierailija
9/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa sanomaan, että lastenvaatteilla ja leluilla tienaa. Näin ainakin 10 vuotta sitten.

Vierailija
10/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattavaa se on vain pöytiä vuokraaville, ei mille. Myyjä häviää aina, koska on hankkinut tavaraa josta haluaa päästä eroon.

Lapsille on vähän pakko hankkia vaatteita ja ne jää sitten pieneksi jossain vaiheessa. Minusta on ihan kannattavaa myyjälle, jos edes vähän saa takaisin liian pieneksi jääneistä lasten vaatteista. Tosin joskus olen onnistunut ostamaan käytettynä ja myymään samalla hinnalla eteenpäin, mutta tietenkin suurimmaksi osaksi näin ei käy.

Vierailija
11/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin hiljattain pois hyväkuntoisia naisten XL-vaatteita, jotka olivat lojuneet 15-2 vuotta vintillä ja kaapeissa.

Osa aikoinaan laadukkaita lempivaatteita ja osa huteja. 15 myytyä vaatetta, muutama kirja, jalkineet.

Viikon itsepalvelukirppis ja voittoa jäi 44 euroa.

Tilaa kaappeihin ja minulle hyvä mieli. Toivottavasti ostajillekin! 💓

Vierailija
12/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se tavara on ollut tarpeellinen, ja sitten, niinkuin lastenvaatteet, jää pieneksi.

Vierailija
13/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä se kannattaa, jotka saa myytävänsä jostain ilmaiseksi. Tytär halusi kokeilla omien vaatteiden myyntiä. Hinnat oli halvat, mukana merkkituotteita kun, mutta plussalle päästiin teini-ikäiselle veljelle pieneksi jääneiden takkien ja collegeouserouden avulla.

Vierailija
14/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa sanomaan, että lastenvaatteilla ja leluilla tienaa. Näin ainakin 10 vuotta sitten.

Nyt voin tunnustaa, että oikeasti tienasin aika hyvin siinä vaiheessa, kun lapsi oli pieni. Rahayksikkö vaihtui ja myin sitten kaiken markalla kappale tai halvemmalla ostamani eurolla kappale eteen päin :) 

Ihan sama juttu lastenkirjojen kanssa. Markalla ostin ja eurolla myin. 

Vierailija
15/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteita myyvillä kavereilla se on ainakin kannattanut. Itse myin pelkkiä naisten vaatteita ja jäin miinukselle, vaikka hinnat oli alhaiset ja kirpparitasoa. (Muutamat uudenveroiset ja trendikkäät paidat oli mulla 5e, kaikki muut 0,50-2,50e/kpl) Trendikkäimpiä vaatteita oli varastettu.

Vierailija
16/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

forssan seudulla kirppikset ovat varastetun tavaran kierrätys keskuksia. jo kaksi kertaa olen narauttanut myyjän kun meidän mökeistä varastettua tavaraa ovat kaupustelleet.

Vierailija
17/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn MLL:n kirppistapahtumissa, Siivouspäivänä, Facebook-ryhmissä ja Torissa. Noita pöytiä en harrasta.

Vierailija
18/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälaatuiset tavarat menee kaupaksi. Esim marimekko, nanso, cos, levis, vans yms häviää nopeasti kirpparilta vaikka hinta ei olisikaan halvimmasta päästä. Ihmiset on nykyään aika merkki- ja materiaalitietoisia.

Vierailija
19/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä meidän paikallinen lasten kirppu on hyvä. Pöytävuokra kohtuullinen (29e) + provisio 5% myynneistä, eli pienemmistä myynneistä menee käytännössä vähemmän pöytävuokraa kuin isoista. Lisäksi tuohon sisältyy siivouspalvelu ja hälyt. Kirppis on aina siisti, tilava ja kohtuullisen pieni kuitenkin eli varastamisen riski pienempi kuin isoilla sekakirppiksillä. Pöydissä on lisäksi taulu, johon voi kirjoittaa mitä kokoja on tarjolla ja kirppis jakaa instaansa kuvia siitä mitä on myynnissä. Siellä on kiva käydä ostoksilla ja myydä, kauppa käy.

Usein olen jo aiemminkin jakanut kuvan pöydästäni paikallisilla fb-kirpuilla, se voi houkutella kävijöitä! Usein on nimittäin myös itse mentyä katsomaan jos joku muu on laittanut kiinnostavan näköisestä pöydästä kuvan. Jokunen haluttu tärppi-tuote toki lisää pöydän kiinnostavuutta ja samalla voi tarttua mukaan muutakin :) aina on kauppa käynyt, huonoja myyntejä tuli vaan joskus ennen lapsia kun yritin myydä jo vähän muodista menneitä aikuisten vaatteita. Ne ei luonnollisestikaan menneet kaupaksi kovin hyvin.

Vierailija
20/48 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaatteita myyvillä kavereilla se on ainakin kannattanut. Itse myin pelkkiä naisten vaatteita ja jäin miinukselle, vaikka hinnat oli alhaiset ja kirpparitasoa. (Muutamat uudenveroiset ja trendikkäät paidat oli mulla 5e, kaikki muut 0,50-2,50e/kpl) Trendikkäimpiä vaatteita oli varastettu.

Luulin minäkin, että lastenvaatteet menisivät hyvin. Tai no onhan niitä jo jonkun verran mennytkin, mutta ei tarpeeksi ottaen huomioon yli 40 e pöytävuokra.

Sen verran Kipparikallesta näen, että kuosivaatteet ovat menneet ja yksiväriset ei. Merkkivaatteita ei ole mennyt ollenkaan kaupaksi.

Ap