Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikuinen mies ei tee vapaa-ajallaan mitään muuta kuin pelaa tietokonepelejä, niin se on aika noloa

Vierailija
16.02.2022 |

Ymmärrän jos pelaaminen on yksi harrastus muiden joukossa, mutta jos mies ei tee mitään muuta kuin pelaa, niin se kertoo että kyseessä on mies, joka ei tahdo kehittyä elämässään.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelit on lapsille. Aikuiset tekee ihan muita juttuja.

Mitä ovat nämä muut jutut?

Vierailija
62/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen juuri tässä Havardissa tehtyä tutkimusta siitä, ettei minkäänlaista todisteita ole vielä siitä, että peleissä tuodut kognitiiviset tai muut "hyödyt" siirtyisivät oikeaan elämään. Se, että muistisi laajenee esimerkiksi Mariota pelatessa ei tarkoita sitä, ettäkö sinulla olisi suuri muisti myös muualla. Se voi itseasiassa tarkoittaa, että muistiasi vie suuri osa tuo Mario peli ja muistat muita asioita nyt huonommin.

Linkki?

https://www.health.harvard.edu/blog/the-health-effects-of-too-much-gami…

Tutkimus mikä aihe on liiallisen pelaamisen haitat ja keskittyy niihin haittoihin ei tietenkään kerro hyvistä puolista jotka vaikuttaisi negatiivisesti kyseiseen tutkimukseen

Et siis lukenut lainkaan tuota tekstiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisajan DOS tietokonepelit vaati osaamista että ne sai edes käyntiin. Kaikilla ei edes ollut varaa valmiisiin peleihin vaan ne piti koodata itse. Siitä on moni ura alkanut. Nykyajan nuoret saa kaiken valmiina.

Vierailija
64/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen juuri tässä Havardissa tehtyä tutkimusta siitä, ettei minkäänlaista todisteita ole vielä siitä, että peleissä tuodut kognitiiviset tai muut "hyödyt" siirtyisivät oikeaan elämään. Se, että muistisi laajenee esimerkiksi Mariota pelatessa ei tarkoita sitä, ettäkö sinulla olisi suuri muisti myös muualla. Se voi itseasiassa tarkoittaa, että muistiasi vie suuri osa tuo Mario peli ja muistat muita asioita nyt huonommin.

Linkki?

Tutkimus mikä aihe on liiallisen pelaamisen haitat ja keskittyy niihin haittoihin ei tietenkään kerro hyvistä puolista jotka vaikuttaisi negatiivisesti kyseiseen tutkimukseen

Luin kyllä. Tuossa näppärästi niputettiin kaikki pelit samanlaisiksi yksin peleiksi. Puhuttiin kuinka aiheuttaa yksinäisyyttä ja sosiaaliset suhteet kärsivät kun ei ole huomioitu moninpelejä joissa useat ihmiset puhuvat koko ajan keskenään joka itseasiassa vähentää yksinäisyyden tunnetta.

Tuo oli asenteellaan samanlainen kun tutkisi tv viihdettä ja sanoisi että koko tarjonta on temppareiden kaltaista parisuhde draamaa josta ei ole hyötyä.

Itse luen yllättävän paljon kaikista tutkimuksista niin olen huomannut sen että harva tutkimus on oikeasti objektiivinen ilman että tutkijoiden asenne tutkittavaan aiheeseen paljastuu

Vierailija
65/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Luin kyllä. Tuossa näppärästi niputettiin kaikki pelit samanlaisiksi yksin peleiksi. Puhuttiin kuinka aiheuttaa yksinäisyyttä ja sosiaaliset suhteet kärsivät kun ei ole huomioitu moninpelejä joissa useat ihmiset puhuvat koko ajan keskenään joka itseasiassa vähentää yksinäisyyden tunnetta.

Tuo oli asenteellaan samanlainen kun tutkisi tv viihdettä ja sanoisi että koko tarjonta on temppareiden kaltaista parisuhde draamaa josta ei ole hyötyä.

Itse luen yllättävän paljon kaikista tutkimuksista niin olen huomannut sen että harva tutkimus on oikeasti objektiivinen ilman että tutkijoiden asenne tutkittavaan aiheeseen paljastuu

Summa summarum: asia ei tue minun mielipiteitäni -> roskaa!

En ainakaan itse puhunut roskasta vaan asenteellisuudesta ja objektiivisyyden puutteesta. Mielenkiintoinen tutkimus

Vierailija
66/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelien pelaamisessa sinällään mitään noloa ole iästä ja sukupuolesta riippumatta.

Sen sijaan jos kaikki vapaa-aika menee sen pelaamisen parissa kuten AP aloituksessaan kärjisti niin alkaa olla kyse jostain muusta kuin harrastuksesta.

Vierailija
67/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on aktiivista toimintaa, television katsominen passiivista. Lapset, se on puoli tuntia eikä yhtään enempää! Mitäs me sitten tehdään? No kattokaa vaikka isin ja äidin kanssa Huvilaa ja huussia.

Vierailija
68/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos töiden, kotitöiden ja lastenhoidon jälkeen on yöllä vapaa-aikaa yksi tunti, saako silloin pelata videopelejä? No saako katsoa sitten yhden jakson televisiosarjaa tai puolikkaan elokuvasta? Mitä silloin yöllä vapaa-ajalla pitäisi tehdä? Virkata?

Vierailija
69/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos töiden, kotitöiden ja lastenhoidon jälkeen on yöllä vapaa-aikaa yksi tunti, saako silloin pelata videopelejä? No saako katsoa sitten yhden jakson televisiosarjaa tai puolikkaan elokuvasta? Mitä silloin yöllä vapaa-ajalla pitäisi tehdä? Virkata?

Kyllä, sen pelaamisen lisäksi ei ole elämässä mitään muuta, kuin virkkausta. Ehkä ne pelit tosiaan aiheuttavan jonkunasteisen aivokuoleman pelaajissa, kun eivät he muuta osaa täällä ehdottaa pelaamisen sijaan, kuin kutomista ja virkkausta.

Oot tainnu virkata itelles vhän liian kireen pipon

Vierailija
70/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisajan DOS tietokonepelit vaati osaamista että ne sai edes käyntiin. Kaikilla ei edes ollut varaa valmiisiin peleihin vaan ne piti koodata itse. Siitä on moni ura alkanut. Nykyajan nuoret saa kaiken valmiina.

Mitä hyötyä on DOS osaamisesta reaalimaailmassa?

t. Kysyy koodarina eläkkeensä tienannut inssi.

Vierailija
71/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen nainen ei tee mitään muuta kuin keksii erilaisia valitussäikeitä miehistä, niin mitä se kertoo siitä naisesta?

Vierailija
72/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: siinä ei ole mitään noloa.

Vierailija
73/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse pelaan paljon. Olen 43 eikä mulla olekkaan tarvetta enään kehittyä elämässäni yhtään.

Vierailija
74/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä joku työpaikka saattaa irrota, jos CV:ssä lukee, että sai DOOMin toimimaan Gravis Ultrasoundin kanssa ilman käynnistyslevykettä.

Vierailija
75/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää hetkauttaa mitä akat minusta ajattelevat. Kertoo enemmän akoista, kun tuntemattomien miesten vapaa-ajan käyttö herättää akoissa noin isoja tunteita.

Siinäpähän u l i s e t t e, minä menen pelaamaan Gran Turismoa.

Vierailija
76/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelien pelaamisessa sinällään mitään noloa ole iästä ja sukupuolesta riippumatta.

Sen sijaan jos kaikki vapaa-aika menee sen pelaamisen parissa kuten AP aloituksessaan kärjisti niin alkaa olla kyse jostain muusta kuin harrastuksesta.

Kukin tekee vapaa-ajalla mitä haluaa. Siinä ei ole mitään ihmeellistä jos haluaa vain pelata vapaa-ajallaan. Ehkä se on sitten elämäntapa. Ei ole mitään tiettyä elämäntapaa olemassa miten pitäisi kaikkien elää. Itse käyn töissä ja vapaa-ajalla vain pelaan ja katon leffoja. Viihdyn parhaiten kotona yksin. En kaipaa näistä elämääni eikä olisi edes aikaa naiselle.Ei mua kiinnosta mennä mihinkään tapahtumiin tms. eikä muuten vaan ulkoilemaan ym. Jos joku pitää sitä outona niin sitten pitää mutta se että jos on muiden mielestä outoa ei tee siitä outoa.

Vierailija
77/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tekee vapaa-ajalla mitä haluaa. Siinä ei ole mitään ihmeellistä jos haluaa vain pelata vapaa-ajallaan. Ehkä se on sitten elämäntapa. Ei ole mitään tiettyä elämäntapaa olemassa miten pitäisi kaikkien elää. Itse käyn töissä ja vapaa-ajalla vain pelaan ja katon leffoja. Viihdyn parhaiten kotona yksin. En kaipaa näistä elämääni eikä olisi edes aikaa naiselle.Ei mua kiinnosta mennä mihinkään tapahtumiin tms. eikä muuten vaan ulkoilemaan ym. Jos joku pitää sitä outona niin sitten pitää mutta se että jos on muiden mielestä outoa ei tee siitä outoa.

Siis en kaipaa naista eikä näistä mikäli joku ei ymmärtänyt.

Vierailija
78/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekeehän sitä väistämättä muutakin. Noloa väittää ettei tekisi.

Vierailija
79/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä joku työpaikka saattaa irrota, jos CV:ssä lukee, että sai DOOMin toimimaan Gravis Ultrasoundin kanssa ilman käynnistyslevykettä.

No tolla saralla ehkä joillekin. Mutta pildeä sillä irtosi harvemmin.

Sosiaalisessa elämässä tosta osaamisesta ei ole kuin riesaa. Meette kylään ja sinä istut kyläpaikan koneiden ongelmia ratkomassa kun muut seurustelee ja pitää hauskaa.

Ai ei saa pildeä? Itse jeesasin aikoinaan yhtä naista tietokoneasioissa ja on nyt oltu 25 vuotta yhdessä.

Vierailija
80/87 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tolla saralla ehkä joillekin. Mutta pildeä sillä irtosi harvemmin.

Sosiaalisessa elämässä tosta osaamisesta ei ole kuin riesaa. Meette kylään ja sinä istut kyläpaikan koneiden ongelmia ratkomassa kun muut seurustelee ja pitää hauskaa.

Ai ei saa pildeä? Itse jeesasin aikoinaan yhtä naista tietokoneasioissa ja on nyt oltu 25 vuotta yhdessä.

Mä fiksailin yhden winkkaria ja kesken säädön sain poskihoidon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän