Naimisiin maistraatissa
Saisko täältä apuja? Varmasti jotkut teistä on menny naimisiin maistraatissa? :)
Meillä on siis ensi kesänä tarkoitus mennä naimisiin. Maistraatissa vihkiminen arkena ja sinä viikonloppuna sitten pienet juhlat lähimmille ihmisille. Siunausta kirkossa emme halua.
Eli paljonko tuo koko juttu tulee maksamaan kokonaisuudessaan kun maistraatissa naimisiin mennään? ELi se hiton naimalupa ainaki? Paljon? :)
Yritin googlettaa, mutta aika heikoin tuloksin.
Olisi ihanaa jos kertoisitte, että miten teillä tuo juttu meni ym.
Kiitän. :)
Kommentit (25)
Tampereella virka-aikana ja maistraatin tiloissa ei maksanut mitään, eikä myöskään esteiden tutkinta. Mentiin viime vuonna siellä naimisiin.
Jos haluaa vihkimisen viikonloppuna tai jossakin muualla kuin maistraatin tiloissa, niin siinä tapauksessa maksaa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:41"]Ja minä kun luulin, että keskustelupalstat on sitä varten että voipi jutella ja kysellä kaikesta.
Jos teitä joitakin niin kovasti ahdistaa nämä kyselyt täällä, niin miksi hemmetissä te olette näillä keskustelupalstoilla? ;)
[/quote]
Keskustelu on eri asia kuin faktojen kysyminen jos haluaa oikeaa tietoa. Mä en käsitä miksi asiaa ei voi kysyä sieltä missä se tiedetään ja täällä voi keskustella kananpersetukista, Mungelista ja perseisistä käsistä, asioista joihin ei ole yhtä oikeaa vastausta.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:41"]
Ja minä kun luulin, että keskustelupalstat on sitä varten että voipi jutella ja kysellä kaikesta.
Jos teitä joitakin niin kovasti ahdistaa nämä kyselyt täällä, niin miksi hemmetissä te olette näillä keskustelupalstoilla? ;)
[/quote]
Varmaan siksi, että keskustelupalstoilla keskustellaan. Se on täysin eri asia kuin se, ettei joku osaa käyttää hakukoneita ja vaikka soittaa paikan päälle kysyäkseen faktaa. Sellaista uusavuttomuutta on hyvin vaikea käsittää. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:41"]
Ja minä kun luulin, että keskustelupalstat on sitä varten että voipi jutella ja kysellä kaikesta.
[/quote]
Keskustelemassa, en kyselemässä faktatietoa. Olisi ollut eri asia, jos olisit kysynyt vaikka kokemuksia maistraattivihkimisestä ja ehdotuksia juhlan järjestämiseen. Jos haluat oikeaa tietoa, kysyt sieltä missä se oikeasti tiedetään.
Meillä ei maksanut mitään, virka-aikaan maistraatissa vihittiin ja todistajatkin oli maistraatin puolesta. Muuna kuin virka-aikana luonnollisesti maksullista.