Aamupalasuosikit :)
Peukutusketju, aloitanpas tästä. Kaurapuuro voisilmällä, sokerilla ja maidolla.
Kommentit (14)
Mun lemppariaamiainen on Eggs Benedict. Ja koska en halua olla n. 500-kiloinen, tuota herkkua voi syödä ehkä just ja just kerran vuodessa. Vääryys on tämä.
Vähemmän turmiollinen aamiaissuosikki on pinaattimunakas.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:14"]
Kun opin tuorepuuron idean, on se ollut jo monta kuukautta ihan ykkönen. Niin helppo ja nopea tehdä illalla valmiiksi, ja on hyvää ja vaihtelevaa.
[/quote]
Annapas ohje =)
Kyllästynyt kahviin ja kahteen leipäpalaan...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:07"]
Peukutusketju, aloitanpas tästä. Kaurapuuro voisilmällä, sokerilla ja maidolla.
[/quote]
Kaurapuuro voisilmällä ja maito lasissa.
Nimim. en voi sietää makeita tai viilenneitä puuroja (se maitohan jäähdyttää sen heti).
Neljän viljan puuro pellavansiementen ja mustikoiden kanssa. Harvoin kylläkään syön aamiaista. Yleensä hyppään heti lounaaseen, koska aamuisin on huutava nälkä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:14"]
Neljän viljan puuro pellavansiementen ja mustikoiden kanssa. Harvoin kylläkään syön aamiaista. Yleensä hyppään heti lounaaseen, koska aamuisin on huutava nälkä.
[/quote]
Mihin aikaan sun aamu sitten on? :) Musta tuntuisi omituiselta syödä klo 7 lounasta. Viikonloppuisin syön brunssia 10-12 aikaan, mutta seuraava ateria onkin päivällinen 18-19 aikaan.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:14"]
[/quote]
Mihin aikaan sun aamu sitten on? :) Musta tuntuisi omituiselta syödä klo 7 lounasta. Viikonloppuisin syön brunssia 10-12 aikaan, mutta seuraava ateria onkin päivällinen 18-19 aikaan.
[/quote]
Joskus mun aamu on viideltä, joskus keskipäivällä. Riippuu työvuoroista, koulusta ja muista menoista. Ei sillä nälkäisyydellä ole kellonajan kanssa tekemistä. Vaikka söisin kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa, mulla on kuitenkin yleensä ihan armoton nälkä herätessä. Kai mun keho käy lujalla nukkuessa.
2-3 kupillista kahvia ja maustamattoman jugurtin sekaan mysliä ja jotain hedelmää esim. banaania. Talvella tykkään syödä jotain lämmintä eli vaikka neljän viljan puuroa ja sen sekaan esim. marjoja tai hedelmä.
Neljän viljan puuro mehukeitolla/omenasoseella. Lisäksi kahvi ja hesari.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 09:14"]
Kun opin tuorepuuron idean, on se ollut jo monta kuukautta ihan ykkönen. Niin helppo ja nopea tehdä illalla valmiiksi, ja on hyvää ja vaihtelevaa.
[/quote]
Annapas ohje =)
Kyllästynyt kahviin ja kahteen leipäpalaan...
[/quote]
Perussetti: desi puurohiutaleita, desi nestettä (vesi, maito, mehu), desi massaa (jugurtti, rahka, banaani, marjat, siemenet, pähkinät). Mausteita oman maun mukaan (kaneli, vanilja, hunaja, kaakaojauhe, yrtti). Sekoitat sörsselin illalla, laitat jääkaappiin, ja aamulla on valmista syötäväksi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:40"]
Neljän viljan puuro mehukeitolla/omenasoseella. Lisäksi kahvi ja hesari.
[/quote]
Mulla tismalleen sama. Oletan siis että hesaria nautit vain ulkoisesti.